Gå til innhold

Hva er ditt beste visningstips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha visning i helgen og vil ikke glemme noe. Hva er ditt beste tips?

Anonymous poster hash: aac1f...ed3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddig og luftig leilighet, ikke overmøblert.

Anonymous poster hash: 836d7...8e3

Skrevet

Takk! Jeg rydder og rydder :) 

Det er meldt strålende vær. Bær jeg sette frem noe drikke,kaffe,sjokolade,boller, eller er det rart?

Anonymous poster hash: aac1f...ed3
Skrevet

Luktfritt. Dvs hverken røyk, våt hund, mugg eller innestengt, men heller ikke parfyme og dufttlys på alle rom. Nøytral, frisk, luktfri luft. 

Skrevet

En skål med lime på kjøkkenbenken er obligatorisk! :P

Skrevet

Altså jeg selv hadde syntes det var rart å komme på en visning med servering. Har vært på mange visninger, men aldri sett at noe blir servert :-P

Godt luftet, og friske blomster :)

Anonymous poster hash: 2ce47...22c

Skrevet

Om det er korte visningstimer ser det fint ut med fruktfat. Og jeg får så lyst til å kjøpe noe når det står ei vannmugge med masse is og sitron i ;-)

Skrevet

Solgte min leilighet for kort tid siden..  Fikk bra respons på pynting av bad b.l.a.. ( Badet er nytt da,så trengte ikke så mye stasjh)  Men kjøpte nye håndkler.. Duse frott'e håndkler ,badesalt og en stilig såpebeholder.

Stearin Lys..Blomster på bordet i stuen..  Åpnet grillen på terassen.. Frukt på kjøkkenet..  Vin på kjøkkenet..

rensket vekk alt av bilder og unødvendige duppeditter rundt om..

Gikk for 150 000 over takst :)    Har sikkert ikke så mye med pyntingen min å gjøre da.. hehe..men helhetsinntrykket ble bra.. 

masse lykke til ;)

Skrevet

Detaljer som pent oppredd seng, grønne planter rundt om kring, ikke overmøblert, koselige detaljer som bilder av barnet ditt, fremhev det du selv falt for i leiligheten.

Anonymous poster hash: a66f1...7d6

Skrevet

Detaljer som pent oppredd seng, grønne planter rundt om kring, ikke overmøblert, koselige detaljer som bilder av barnet ditt, fremhev det du selv falt for i leiligheten.

Anonymous poster hash: a66f1...7d6

Nei nei nei! Ikke private bilder. Du skal ikke føle at du er på besøk hos noen, da kan det ikke være for privat. Det er ikke tingene folk kommer for å se, men leiligheten/huset. Derfor er det viktig å få frem mest mulig plass, og minst mulig ting. Spesielt ikke private ting som bilder .

Anonymous poster hash: 2ce47...22c

Skrevet

Enig, ta vekk alt av private bilder. De som skal på visning skal føle at det kan være ett hjem de selv skal bo i. Det er ikke like lett å føle det sånn om det er private bilder på veggene.

Anonymous poster hash: 03fac...0fd
Skrevet

Du kan evt. baker bolle og koke kaffe før visningen. Ikke for å servere, men for å gi en koselig duft til boligen. Dårlig lukt er nesten det verste (jeg er på leit etter ny bolig selv, og er stadig på visninger)

Enig med at alt av private bilder skal vekk.

Anonymous poster hash: 01191...fc4
Skrevet

Enig, ta vekk alt av private bilder. De som skal på visning skal føle at det kan være ett hjem de selv skal bo i. Det er ikke like lett å føle det sånn om det er private bilder på veggene.

Jeg er enig i at det er ok å fjerne private bilde for å gi et litt "renere" inntrykk, men er folk virkelig så sarte at de ikke føler at de vil kunne gjøre et hjem til sitt eget fordi de ser noe som tyder på at andre faktisk har bodd der før, og at det ikke er et utstillingslokale? Da jeg skulle selge, var mekler innom for å gi tips til visningen. Han pekte på at private bilder måtte bort, fordi "hvis du ser et bilde av datteren til de som selger på veggen på visning, så vil ikke du kunne henge bildet av datteren din på den samme veggen". Alvorlig talt, jo. Helt uten problemer. Dersom jeg likte huset/leiligheten, ville jeg gitt blaffen i om de så hadde tapetsert med private bilder - jeg skulle jo uansett male og tapetsere om.

Anonymous poster hash: 102d1...4af

Skrevet

Rydd i skuffer og skap. Kjøleskapet bør også være ryddig og rent. Kjøp hvite plastbeholdere og legg alt pålegget oppi der. Kjøp noen fine flasker med limonade (har på Kremmerhuset) og sett i kjøleskapsdøra. Gjerne også en skål med jordbær på en ledig hylle.

Anonymous poster hash: 3ff1f...dc6

Skrevet

Du kan evt. baker bolle og koke kaffe før visningen. Ikke for å servere, men for å gi en koselig duft til boligen. Dårlig lukt er nesten det verste (jeg er på leit etter ny bolig selv, og er stadig på visninger)

Det er veldig mange som sier at duft av bakverk gjør dem mistenksomme, og får dem til å lure på hva de prøver å skjule med den lukten. Selv tror jeg ikke de har noe å skjule, jeg blir bare irritert fordi de tydeligvis tror jeg er så teit at jeg ikke skjønner hvorfor det lukter bakst, og at lukten av bakst skulle gi meg mer lyst til å kjøpe bolig. 

Skrevet

Ikke overmøblert, rent, ryddig, bort med alt privat. Vi brukte stylist og det tror jeg medvirket til.den heftige budrunden.

Husk også inngangsparti og utearealer.

Anonymous poster hash: 318a7...2df

Skrevet

Det er veldig mange som sier at duft av bakverk gjør dem mistenksomme, og får dem til å lure på hva de prøver å skjule med den lukten. Selv tror jeg ikke de har noe å skjule, jeg blir bare irritert fordi de tydeligvis tror jeg er så teit at jeg ikke skjønner hvorfor det lukter bakst, og at lukten av bakst skulle gi meg mer lyst til å kjøpe bolig. 

Åja, det hadde jeg ikke tenkt på. Best å droppe baking, da.    :-)

Skrevet

Gjør ferdig alle små prosjekter som ev. måtte stå uferdig (lister, fuger etc.). Hvis du ser deg rundt og tenker "der kunne det trengtes et malingsstrøk" så gjør det, det er den enkleste og mest innbringende "oppussingen" du kan gjøre (hvis det ikke er så kort tid igjen at det blir luktende veldig maling). Særlig furulister/karmer kan det være lurt å male, og rundt vinduene.

Spør megler om du bør snu litt rundt på møbler ol. ofte har de noen gode tips. Har du ikke lagringsplass til alt smånips ved fotografering/visning; pakk det i esker og flytt rundt på dem/sett dem i bilen el.

Skrevet

Ta bort mest mulig av småtterier som ligger overalt. La det være blanke flater. Altså tom kjøkkenbenk, ikke tannbørster og tannkrem synlig på badet etc. Og når du tror du har tatt bort nok, tar du bort enda mer. Se på bilder av Oslo-leiligheter til salgs på finn, så ser du hvordan det bør gjøres. Ja, jeg skriver Oslo, for jeg har sett en del rotete boliger i Nord-Norge på finn.

Anonymous poster hash: b6097...843

Skrevet

Jeg gjorde min leilighet for upersonlig første gang, og budrunden gikk veldig tregt. Jeg aksepterte ikke det siste budet som kom. Jeg gikk på kremmerhuset og kjøpte sengetepper og interiørgjenstander for 6000,-. Ved neste visning gikk leiligheten min for 300000 over takst, og 500000 mer enn hva jeg selv hadde betalt to år tidligere.

Anonymous poster hash: e9e72...fdf

Skrevet

Jeg er enig i at det er ok å fjerne private bilde for å gi et litt "renere" inntrykk, men er folk virkelig så sarte at de ikke føler at de vil kunne gjøre et hjem til sitt eget fordi de ser noe som tyder på at andre faktisk har bodd der før, og at det ikke er et utstillingslokale? Da jeg skulle selge, var mekler innom for å gi tips til visningen. Han pekte på at private bilder måtte bort, fordi "hvis du ser et bilde av datteren til de som selger på veggen på visning, så vil ikke du kunne henge bildet av datteren din på den samme veggen". Alvorlig talt, jo. Helt uten problemer. Dersom jeg likte huset/leiligheten, ville jeg gitt blaffen i om de så hadde tapetsert med private bilder - jeg skulle jo uansett male og tapetsere om.

Ja, det skal jo være som ett utstillingslokale. Det er vanskeligere å se for seg at man skal bo der om det er private bilder på veggen. De som kommer på visning skal umiddelbart føle at her vil jeg bo. Ofte så er man også på flere visninger i løpet av en dag, og selv om det kanskje tenker at det ikke er så farlig at det henger private bilder på veggen, så har det noe med helhetsinntrykket man sitter igjen med når man kommer hjem å gjøre.

Bytt evt. ut private bilder med noe annet.

Skrevet

Utearealet er også viktig. Rak plenen, fjern løv i bedene, vask sølesprut av inngangsdøra, og rist matta. Sørg for at terrasser/balkonger er rene og ryddige, gjem evt. askebegre og sneiper, og fjern alt rot som ligger bak huset og andre steder. Førsteinntrykket folk får er det de ser når de parkerer eller kommer gående mot huset. Om det ser rufsete og ustelt ut ute, så er det lett å tenke at vedlikeholdet inne er like neglisjert.

Lukt, som flere har nevnt er veldig viktig. Duftlys, luftfrisker ol, er det verste, det signaliserer bare at dere prøver å dekke over noe som ikke lukter bra. Ellers så er min erfaring at det lønner seg å være der selv, så sant man ikke går og griner fordi hjemmet skal selges. Jeg vet at mange meglere anbefaler at man ikke er hjemme, men jeg har opplevd på så mange visninger at meglere ikke kan svare på ting, eller svarer direkte feil, og at det er bedre å snakke med selger.

Skrevet

Vi solgte huset for 2 uker siden, og fikk 235.000,- over prisantydning (ikke så mye det kanskje, men vi bor skikkelig på bondelandet og hus som er solgt her det siste året har ikke gått over prisantydning...)

Vi ryddet bort alt av dilldall, og fjernet også en del møbler (da virker rommene større) Badet var også helt skrapet, i tillegg til kjøkkenbenk.

Alle personlige bilder var byttet ut med "upersonlige" men fine bilder. Jeg tror dette er lurt i forhold til at da er det lettere for folk som kommer og se for seg at de selv kan bo der.. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg velger å tro det ;-)
Alt av lister og småpirk som man typisk aldri får ut fingeren til å gjøre sørget vi for var gjort, da dette har mye å si på helhetsinntrykket.

Hadde friske blomster på bordene og stearinlys tent, selvom det var visning på dagtid.

Bakte brød på formiddagen (var tom i fryseren så måtte bake uansett, men megler sa det var veldig bra at det luktet nybakt)

Hadde tent opp i ovnen.

Luftet godt hele dagen, slik at det luktet frisk i hele huset, men passet på at det ikke ble kaldt.

Sørget for at vinduene var skikkelig vasket slik at utsikten kom best mulig frem og mest mulig lys kom inn.

Med en på 3 år og en på 7 uker og to store hunder må jeg si jeg er glad vi er ferdig med salget, for det å ha visningsklart hus med den gjengen er ikke bare bare hehe. Tok vel en time etter at visningen var ferdig før det var rot igjen haha.

Lenge til vi skal selge hus igjen, for det er no skikkelig styr! :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...