Gå til innhold

Kan dere mannens fødselsnummer utenat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og også personnr til ungene. 

Passord kan jeg fordi det ofte er jeg som legger inn regninger osv i nettbanken, og mannen bruker samme passord til alt annet også- til tross for at jeg har anbefalt ham å ikke gjøre det. :P

HeHe, det var det der med å huske å bytte passord. Mannen maser om det støtt. Hm det er nok noe idet da  :fisk:

Anonymous poster hash: b227c...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei. Husker så vidt mitt eget og vi har hvert vårt passord til felles nettbank.

Hvem spør om man kan mannen sitt fødselsnr og passord? Er ikke sånn info noe man ikke skal dele?

skjønner ikke helt spørsmålet, men fødselsnr og private passord er faktisk private. Siden han er en voksen og kapabel mann evner han å gå i nettbanken, ordne selvangivelsen, nytte fastlege, melde flytting osv selv og siden vi har et forhold med tillit har jeg aldri hatt behov for å vite hans passord til noe som helst...

Skrevet

Jada, både til mann, barn og foreldrene mine :)

Anonymous poster hash: a134d...8e8
Skrevet

Ja.

Det er jeg som gjør det meste her i huset, bank, altinn osv så jeg kan hans personnr og passord ja.

Anonymous poster hash: 8b62c...f71
Skrevet

Hahahaha! Hvorfor skal jeg huske det?

Skrevet

Husker ikke personnummeret til sønnen min en gang :o

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja. Men det er fordi det er så enkelt. Husker ikke alle ungene sitt ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og ja, jeg kan passordene hans..

Skrevet

Akkurat det med personnr og det å ha mulighet til å komme seg inn i nettbanken fikk mine foreldre erfare var nyttig, iallefall.

Min mor havnet i koma pga hjerneblødning og var på sykehuset i en lengre periode for noen år siden. Da var det veldig greit for min far å faktisk kunne ha tilgang til bankkontoen hennes og ta kontroll over regningsbetaling osv, eller kunne gi korrekte opplysninger til bank og andre offisielle instanser når det var behov for det.

Jeg har også et vennepar der han styrte økonomien for det meste. Alt av regninger osv lå på ham, og han hadde mesteparten av inntekten.  Da han endte på sykehus- også i koma, i 3 hele mnd, var det et helsike for kona å få "tak i penger" og kontroll på økonomien. Hun fikk etterhvert innsikt og tilgang etter samtaler med banken, men det tok faktisk flere uker. Uker der hun omtrent sto uten penger og peiling på hva som skjedde.

Nå kan man jo si at det er teit av henne å ikke delta i det økonomiske og ikke ha egne penger på konto, men nå var det sånn ståa var.

Så vi har det slik at vi begge har tilgang til hverandres bankkonto og mulighet til å komme inn på de sider som er nødvendige, dersom noe skulle skje.

Skrevet

Nei og nei. Husker så vidt mitt eget og vi har hvert vårt passord til felles nettbank.

Hvem spør om man kan mannen sitt fødselsnr og passord? Er ikke sånn info noe man ikke skal dele?

skjønner ikke helt spørsmålet, men fødselsnr og private passord er faktisk private. Siden han er en voksen og kapabel mann evner han å gå i nettbanken, ordne selvangivelsen, nytte fastlege, melde flytting osv selv og siden vi har et forhold med tillit har jeg aldri hatt behov for å vite hans passord til noe som helst...

Tenker likt til deg her. Kan ikke fødselsnr til noen andre. Gir ikke ut mitt eget fødselsnr her og der siden det er sensitiv info. Nettbank kan man fint bruke uten fødselsnr :) 

Skrevet

Jepp, begge deler. Vi bruker begges nettbanker om hverandre. Dvs jeg husker hans, men han må alltid spørre etter mitt :P

Skrevet

Ja, jeg kan personnummeret hans, men ikke alle passordene. Jeg kan koden til kortet hans og den ene faste tallkoden til nettbanken. 

Skrevet

Kan ikke personnr. utenat, men har et kort i lommeboka som tilhører han, så kan sjekke hvis jeg trenger det. Tror jeg kan alle passordene.

Skrevet

Ja, men hans fødselsnummer er så sinnsykt lett.. Er noe ala 01.01.50 1050 liksom..(og nei, det er ikke riktig fødselsnummer..)  

Kan ikke passordene hans, men om jeg kjenner han rett så er de og like enkle. Ala jegerbest1 eller pappabarn... Haha. .

Anonymous poster hash: 3f9c4...04b
Skrevet

Kan både f.nr og passord ja.

Anonymous poster hash: e785e...3fe

Skrevet

Ja og ja. Og han kan mitt og mitt passord

Skrevet

Jeg kan det ikke, men vi har passene samlet, så jeg kan bare finne det ut om jeg vil. Passordene våre flyter fritt mellom oss.

Anonymous poster hash: 6cb6d...2c9
Skrevet

Jeg kan personnr til mannen og alle barna, og jeg har fått bruk for det flere ganger. Passordene til mannen kan jeg ikke, ikke har jeg noe behov for det heller.

Skrevet

Ja og ja, men han kan ikke mitt. Må spørre hver gang han trenger det.

Syns det er vedig kjekt å kunne slikt. Da pappa døde var jeg veldig lettet over at eksen han kunne personnummeret hans. Pappa døde i utlandet, med pass og bankkort osv osv på seg. Dermed hadde det tatt tid å få startet prossessen for å ordne alt. Atpåtil døde han på en fredag, vi fikk beskjed på kvelden og dermed alt av kontorer osv stengt. Var veldig godt å kunne snakke med begravelses byrå ol. med en gang. Hadde så klart gått fint at de måttet vente med infoen til mandag, men for meg var det veldig godt å slippe å vente til mandag.

Anonymous poster hash: 444dc...690
Skrevet

Jeeepp

Anonymous poster hash: 19855...d52

Skrevet

Personnummer: Nei, men jeg har jo tilgang til det via selvangivelsen min (er oppgitt der).

Passord: Selvsagt ikke, passord er personlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...