Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Var i et selskap i dag, hun ene som var der fikk komplimenter fordi hun hadde gått ned i vekt, så slank og fin du er blitt osv. Da jeg og ei venninne skulle kjøre hjem igjen sa hun at hun hadde blitt så lei seg når hun andre fikk disse komplimentene, fordi hun hadde grudd seg til å gå i selskapet pga vekta si. Hun har fått 2 barn tett og har ikke klart å gå ned det hun vil. Hun sa hun ble lei seg fordi dette var sårt for henne og hun følte seg enda større der hun satt. Det verste var at venninna fikk barn 6 mnd etter henne og venninna mi var alltid slank og fikk komplimenter for dette tidligere.. Hva synes dere, er venninne mi hårsår eller hva? Anonymous poster hash: 9f51e...8a0
Fandens Oldemor Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Ja, det hørtes i overkant hårsårt ut. Man må jo tåle at andre får komplimenter! Jeg blir ikke lei meg hvis en venninne får skryt for noe utseendemessig som ikke jeg har/er. Jeg gleder meg heller med henne!
Tante Gustava Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Ja, det er hårsårt. På lik linje med at noen får komplimenter for at de har så fint, tykt og krøllete hår, mens en selv har tynt og stritt. Man må jo tåle at andre får komplimenter. Eller mener hun at ingen skal kunne gi hverandre komplimenter fordi det kan være noen der som kan bli såret. Tenk så hyggelig for hun som fikk komplimenter for å ha gått ned i vekt, hun ble sikkert kjempeglad!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Tror venninna mi har vært vant med å få endel komplimenter før og da stikker det vel litt når det er andre som får det nå. Anonymous poster hash: 9f51e...8a0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Ja veldig umoden og hårsår. Jeg forstår veldig godt følelsen hun har og at det er sårt. Likevel kan det ikke tas hensyn til hennes vekt når andre har vært flinke. Jeg hadde en slik bekjent. Hun var 40 kg +. Jeg hadde klart å gå ned 35 kg og fikk selvsagt positive tilbakemeldinger på dette. Hun ble faktisk irritert på fest en gang og sa til meg at hun var DRITTLEI vektnedgangen min. Jeg ble kjempe sjokkert for det var jo ikke jeg som tok opp dette. Jeg fikk komplimenter. Å kjefte på meg ble jo bare dumt. Anonymous poster hash: da57f...ab4
LittLykkelig Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Usikker ja. Man trenger ikke måle egen verdi opp mot andre hele tiden. Da synes jeg det er adskillig verre når slanke klager over at de er tjukke foran en overvektig. Da føler man seg stor da..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Ja, det synes jeg er vel hårsårt, ja. Ærlig talt, det vil jo alltid være mennesker som er penere, freshere, yngre og slankere enn en selv. Da kan man jo ikke gå ut døra da, om man skal være redd for at andre skal få komplimenter og en selv ikke. De fleste er gode nok helt i seg selv, og mange kunne hatt godt av å slutte å måle sin egenverdi i utseende og fasade hele tiden. Da sparer man seg for mye misunnelse og sjalusi.
Anne-B. Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Skjønner ikke behovet for å kommentere kroppen til andre.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Det er ikkje alle som har fått bygga opp sjølvbildet sitt på overflatiske kompliment som taklar at komplimenta forsvinn. Eg syns det er unødvendig med så mykje fokus på vektnnedgang. Eg syns det er ubehageleg når folk gjer det med meg. Ein ting er ein liten kommentar, men sånn voldsom og høglytt skryt er berre kleint... Men at ein av hensyn til andre overvektige... det syns eg blir sutrete. Anonymous poster hash: c320c...9b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå