Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Mini som blir 4 i sommer skal få 2hjuls sykkel. Men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe, og er usikker på størrelsen. Han "passer" 16" akkurat men 12" virker lettere. Noen med erfaring der ute? Anonymous poster hash: 419dd...637
Gjest MaJo0812 Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 16". Faktisk lettere å holde balansen med større hjul..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Men hvilken bør jeg kjøpe? Tenker merke? Legg gjerne med en link:) vil helst ha en typisk guttesykkel som er veldig lett, Minien er nemlig ganske tynn og spinkel;) Anonymous poster hash: 419dd...637
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Jeg tror ikke det er så veldig store forskjeller på de forskjellige syklene så lenge de har samme størrelse. Jeg ville vurdert å kjøpe 12", for det er vanskelig for barna å sykle hvis de bare akkurat når ned til bakken, spesielt hvis de skal sykle uten støttehjul. Vår gutt, som akkurat har blitt 4 år, har akkurat lært seg å sykle og bruker 12". Vi har en 16" stående etter broren, men den regner jeg ikke med vi kommer til å ta frem før til neste år. Den eneste ulempen med små hjul, er at de må tråkke så veldig mange ganger rundt hvis det skal gå ordentlig raskt. Anonymous poster hash: 95a85...f7b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Vi kjøpte nettopp tohjulssykkel til vår som akkurat fylte 4 år. En 12" vil de fort vokse ut av. 16" passer kjempenfint og hun er ikke av en største for alderen. Hun har selvsagt støttehjul foreløpig, hun gikk jo nettopp fra trehjulssykkel. Ville ikke ha kjøpt 12" til en på 4. Vi kjøpte vår på xxl - dbs Anonymous poster hash: 91e7c...cc5
Steget Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Dette lurer jeg også på. har ei som er flink på balansesykkelen din, men som ikke er så interessert i å tråkke. så jeg lurer på å kjøpe en 16 med støttehjul.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Jeg tror ikke det er så veldig store forskjeller på de forskjellige syklene så lenge de har samme størrelse. Jeg ville vurdert å kjøpe 12", for det er vanskelig for barna å sykle hvis de bare akkurat når ned til bakken, spesielt hvis de skal sykle uten støttehjul. Vår gutt, som akkurat har blitt 4 år, har akkurat lært seg å sykle og bruker 12". Vi har en 16" stående etter broren, men den regner jeg ikke med vi kommer til å ta frem før til neste år. Den eneste ulempen med små hjul, er at de må tråkke så veldig mange ganger rundt hvis det skal gå ordentlig raskt. Anonymous poster hash: 95a85...f7b Grunnen til at jeg anbefaler det er at vår eldste fikk 16" da han var 4 år og den syns han det var ok å sykle på så lenge han hadde støttehjul på, men når vi tok av dem, klarte han ikke å stoppe fordi han ikke fikk foten ordentlig nedi. Heldigvis fikk vi arvet en 12" av en nabo som så han hadde problemer og da syklet han helt uten problemer. Jeg syns det er bedre at man kjøper en 12" de bruker en sommer og blir glade i å sykle, enn at de skal ha en 16" de ikke liker å sykle på så de ikke blir glade i å sykle. Ta med barnet i butikken å se at det når ordentlig nedi med beinet når det sitter på setet, det er det viktigste, ikke at barnet skal ha en sykkel lenge. Anonymous poster hash: 95a85...f7b
Cruella De Vil Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Det er gjerne litt mindre skummelt med en lav sykkel, da, jeg vil tro at terskelen for å tørre å sykle på en 12" er lavere enn på en 16"? Hva med å kjøpe en 12" brukt (så får du det billig) og så heller kjøpe ny (eller gjerne brukt, altså) større sykkel neste år? Vi brukte en arvesykkel da gutten var fire år, denne var 12", så fikk han 16" til bursdagen når han ble 5 år. 12" var fin og trygg å lære å sykle med.
Gjest Kira Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Vi har en på 4,5 som brukte 12" i fjor. Den ble liten til henne i år, så i helgen kjøpte vi en 16". Hun sitter mye bedre på den.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Vår på 4 syklet litt på 12" i fjor sommer, men på høsten ville han heller bruke 16". 12" er i minste laget nå - de er ganske så små. (Det finnes forresten såkalte "lite"-sykler som er lettere enn de andre. Så en 16" trenger ikke være så tung.) Anonymous poster hash: 5e2a4...dc8
n74 Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Vi kjøpte nettopp sykkel til vår 4-åring - og siden vi ikke fikk prøvd (rett før syklene kom i butikken, så kjøpte på nett), ente vi opp med en 16' som er for stor. Hun er ca 103 cm. Hovedproblemet er at hun ikke rekker ned til bakken. Vi har kjøpt en brukt 12 tommer som hun kan bruke frem til hun er lang nok for 16 tommer, noe jeg tenker først er til neste år. Så mitt råd er å prøve i butikken og følg rådene fra de ansatte. (Vår har også full balanse på balansesykkelen).
Steget Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Vi kjøpte nettopp sykkel til vår 4-åring - og siden vi ikke fikk prøvd (rett før syklene kom i butikken, så kjøpte på nett), ente vi opp med en 16' som er for stor. Hun er ca 103 cm. Hovedproblemet er at hun ikke rekker ned til bakken. Vi har kjøpt en brukt 12 tommer som hun kan bruke frem til hun er lang nok for 16 tommer, noe jeg tenker først er til neste år. Nyttig å lese seg litt opp her inne. vår er like lang. da tror jeg vi heller skal gå for en 12 tommer. skal se litt på Finn, tenker jeg! Så mitt råd er å prøve i butikken og følg rådene fra de ansatte. (Vår har også full balanse på balansesykkelen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå