Gå til innhold

Termometer


Lupina23

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen egen tråd på dette så opretta en ny en.

 

Gutten min (9mnd) har ganske mye feber og jeg er ikke så erfaren. Jeg har prøvd litt forskjellige termometere, men blir litt usikker og bekymra fordi de viser så forskjellig. Når er det det er farlig med feber på barn? Og noen som vet om et termometer som er helt riktig?

 

Blir gla dfor alle svar.

 

Hilsen nybakt alenemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har brukt termometer som vi måler feberen i rumpa. Det er å anbefale - mer nøyaktig en f.eks øretermometer. Ta vare på kvitteringen om det plutselig ikke skulle virke. Har vært uheldig ett par ganger nå, men med kvittering har vi fått nytt uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for svar Viiii.

 

Jeg har prøvd noen forskjellige av de termometerne, og det er de som jeg har opplevd at måler ikke likt hver gang. En venninne snakket om et som kunne måle hele tiden og sende tempen til telefonen min. Noen som hvet hva jeg snakker om, og vet hvor man får tak i sånn? Jeg vil veldig gjerne prøve et sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at termometeret kan vise litt ulikt. Skyldes ofte at barnet ligger urolig og at vi derfor ikke har klart å holde det hel rett. Er det store avvik da? Det skal no ikke være nødvendig å måle feberen hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre forsjellige sånne til å bruke i ropma og de måler mer enn en grad forskjellig. Det er det jeg synes er så skummelt. Det er jo ganske stor forskjell på 38 og 39 grader på tempen på barn. Jeg har hørt at det er vanlig at ikke alle har den samme temperaturen som andre, men siden gutten min har hatt så mye feber så hvet jeg ikke helt sikekrt hva som er normalt for han. HAn er my urolig når han har feberen, og da er det ikke så lett å holde termometeret helt rett, men mer enn en grad i forskjell er vel for mye? Jeg blir bare så redd for lille gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre forsjellige sånne til å bruke i ropma og de måler mer enn en grad forskjellig. Det er det jeg synes er så skummelt. Det er jo ganske stor forskjell på 38 og 39 grader på tempen på barn. Jeg har hørt at det er vanlig at ikke alle har den samme temperaturen som andre, men siden gutten min har hatt så mye feber så hvet jeg ikke helt sikekrt hva som er normalt for han. HAn er my urolig når han har feberen, og da er det ikke så lett å holde termometeret helt rett, men mer enn en grad i forskjell er vel for mye? Jeg blir bare så redd for lille gutten.

En grad i forskjell hørtes veldig mye ut.

Snakk med apoteket om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Dere, måle i rumpa er ikke enkelt - f.eks. når de endelig har klart å sovne.

Vi har to barn og siden vi har fått tak i den geniale MICROLIFE NC 150 (storebror til selveste testvinner) - har livet blitt mye enkelere - ja, og det er et pannetermometer! Vi har sjekket og den viser NØYAKTIG den samme temperaturen som ikke-så-altfor-brukervennlige-rumpetermometeret vi har fra før... ANBEFALES på det varmeste - den er berøringsfri og barnet sover søtt mens du slipper å uroe deg for å ikke vite hvor høy feberen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...