Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Har testet for matallergi, men hadde visst ikke det. Blir så utrolig oppblåst, rar i magen og kvalm av å spise. Og sliten. Humøret svinger og jeg har blitt skikkelig deppa og tiltaksløs. Stoffskiftet er bra det også. Prøver å finne ut av om det er noe jeg spiser. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal begynne. Mistenker at jeg ikke tåler produkter med melk i. Anonymous poster hash: c76b8...4d8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Prøv å holde deg unna melk i første omgang. Det er viktig å vite at melk kan "henge" i kroppen i opp til 3uker så resultater kommer ikke over natten. Husk at melk finnes i "alt", tilogmed pølser og noen typer kjøttdeig. Egg reagerer mange på, men som oftes går det fint med litt egg i kaker ect (ikke pannekaker/speilegg ect). Det du beskriver ovenfor hører mer ut som glutenallergi... Men jeg ville likevel prøvd å holde meg borte fra melk i første omgang. Det er flere som har melk, gluten og egg allergi uten at dette slår ut på allergiprøver på sykehuset. Både meg og mini reagerer på melk og egg men allergitestene påstår at vi ikke gjør det;) Lykke til! Anonymous poster hash: e2b8b...1bd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har helt likt som deg! Starta for omtrent et år siden, eskalerte for rundt et halvt år siden, og er nå plaget nesten hver eneste dag. Har ikke testet for matvareallergi da, men tenker å ta en tur til legen så fort det lar seg gjøre. Jeg har kuttet ned på glutenprodukter, men ikke sluttet helt. Ingen bedring, som kanskje ikke er å forvente siden jeg fremdeles inntar litt av det. Jeg mistenker også melkeallergi, eventuelt laktoseintoleranse, for jeg er rar i magen også. Jeg er derimot overglad i melkeprodukter. Egentlig glutenvarer også... Ingen råd fra meg dessverre, annet enn å kutte melk og gluten i 3-4 uker. Anonymous poster hash: bf6ee...a9d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Jeg reagerer på melk (Men ikke ost og rømme) og hvete. Kutt ut en ting av gangen, jeg kuttet nemlig ut en hel haug og nå er jeg redd for å teste mye av det ;P (Nøtter, havre, etc) Anonymous poster hash: 7e7a5...48f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå