Gå til innhold

Andre som er blitt helt frelst av gymball?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent i flere år på ulike måter, men slitt med å finne noe som jeg trives godt nok med til å orke treningen i lengden. F.eks. sliter jeg med at jeg lett får vondt i rygg, bekken og nakke slik at ting som f.eks. vanlige sit-ups er ubehagelige. Jeg har også dårlig balanse og får ikke til vanlige knebøy. Enten utfører jeg dem galt (kneet kommer framfor tåen), ellers mister jeg balansen. Og jeg har prøvd ofte og mye!

Så oppdaget jeg gymball og hele verden snudde på treningsfronten for min del. Nå kan jeg ta alle mulige styrkeøvelser uten smerter og få dem korrekt utført også :) Jeg er rett og slett blitt helt "frelst" på gymballen og anbefaler den i hytt og pine, hehe. Flere?

Anonymous poster hash: c7a3a...7ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen plasser som viser frem ovelser med gumball? Jeg sliter med det samme som du, og har tenkt på sånn ball, men, samtidig tenker jeg at jeg vet jo ikke hvordan jeg skal bruke den..........

Anonymous poster hash: 9bea0...083
Skrevet

Jeg har fått meg ball! How to do?

(Kan jeg blåse opp med munnen?)

Skrevet

Har du noen plasser som viser frem ovelser med gumball? Jeg sliter med det samme som du, og har tenkt på sånn ball, men, samtidig tenker jeg at jeg vet jo ikke hvordan jeg skal bruke den..........

Anonymous poster hash: 9bea0...083

Jeg fikk med et hefte med forslag til øvelser, så jeg har brukt disse øvelsene. Du finner helt sikker mange på nettet også dersom du googler litt :) Bl.a. kan du gjøre knebøy ved at du står opp mot en vegg med ballen mellom korsryggen/øvre del av ryggen og veggen og så sette deg ned på huk og opp igjen. Ballen vil sørge for både balanse og komfort, og du vil automatisk klare å gjøre øvelsen riktig. Nå holder jeg vekter i hendene samtidig for å gjøre det tyngre.

HI

Skrevet

Jeg har fått meg ball! How to do?

(Kan jeg blåse opp med munnen?)

Hehe, nei du må ha pumpe ;) Sånn som man bruker for å blåse opp plaskebasseng til ungene også slikt.

Fikk du ingen forslag til øvelser med ballen? Da ville jeg googlet litt og sett om jeg fant noen. Ellers kan jeg beskrive to:

1. Sit-ups. Sett deg på ballen og ak deg så langt fram du kommer uten å skli av. Ha knærne adskilt og len deg bakover. Så legger du armene slik at venstre hånd berører høye skulder og omvendt, og løfter deg opp i sittende, ned igjen osv 12 ganger, pause, 12 ganger til, pause og 12 ganger til. Etter hvert kan du øke til 15 ganger. Denne tar hele magen og kjernemusklaturen.

2. Legg ballen 0,5-1 meter fra en vegg. Sett fotbladene i veggen og legg deg på magen over ballen, knærne skal være litt bøyde. Fold armene over brystet og løft deg oppover til kroppen er helt strak, senk ned igjen, løft opp osv 12 x 3 ganger slik som på sit-ups'ene. Denne øvelsen krever litt trening og tålmodighet, for du kommer garantert til å miste balansen en del i starten fram til du finner rett balansepunkt.

HI

Skrevet

Hurra! Kanskje jeg skal blåse den opp etterpå.. Har ikke åpnet den engang. Fikk av svigerinnen :-P. Med tror ikke jeg har noen vegg å holde på inntil. Har vegger altså, men ingen ledige med god plass foran :-P

Skrevet

Gymball er genialt! Jeg trente det annenhver dag i tre uker og gikk ned tre kg! Hadde ikke noe treningsvane før det, og spiste normalt. Er fantastisk god trening, men ballen min ble håpløs og så slitsom å pumpe opp og slike ting, så jeg har fortsatt med vanlig pilates. Elsker det :) Takler ikke slike tunge øvelse jeg heller, for sliter med smerter i ledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...