Gå til innhold

To bhg-barn med bursdag på samme dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I bhg-gruppen til datteren min så er de to jenter som har bursdag på samme dag. Er jeg helt urimelig/hønemor om jeg spør personalet om å flytte min datters feiring en dag frem eller tilbake, slik at begge barna kan få hver sin dag til å feire? Altså at den andre jenta kan feire på bursdagsdatoen sin mens min jente får dagen før eller etter? Jeg har tenkt å lage fruktspyd med vaniljekesam så blir ikke mer sukker og slikkerier selv om det blir en ekstra feiring. Datteren min blir tre år og gleder seg noe helt enormt til krone og bursdagssang, litt kjedeligt å måtte dele...

Anonymous poster hash: 2b971...fc4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være utrolig kjedelig for datteren din å ikke få feire på dagen og i tillegg måtte feire et annet barn uten å få feire seg selv på selveste bursdagen.

Uff, jeg ville aldri forslått noe slikt. Heller å dele bursdagsfeiring enn å ikke få feire på dagen.

Anonymous poster hash: 05e3e...9bf
Skrevet

Hei!

I bhg-gruppen til datteren min så er de to jenter som har bursdag på samme dag. Er jeg helt urimelig/hønemor om jeg spør personalet om å flytte min datters feiring en dag frem eller tilbake, slik at begge barna kan få hver sin dag til å feire? Altså at den andre jenta kan feire på bursdagsdatoen sin mens min jente får dagen før eller etter? Jeg har tenkt å lage fruktspyd med vaniljekesam så blir ikke mer sukker og slikkerier selv om det blir en ekstra feiring. Datteren min blir tre år og gleder seg noe helt enormt til krone og bursdagssang, litt kjedeligt å måtte dele...

Ja, det synes jeg, og jeg tror heller ikke dette er viktig for et så lite barn. For et lite barn er det antakelig vel så morsomt å ha bursdag på samme dag som en annen som å ha sin "egen" dag. Ikke lag noen sak av dette, du blir bare den fjollete moren som det snakkes om på pauserommet.

Anonymous poster hash: 830f8...ea7

Skrevet

Sæææær.

Anonymous poster hash: 9d853...69c

Skrevet

Aldri for ung til å lære å dele..

Anonymous poster hash: c0b74...f84
Skrevet

Ja, det blir bare helt teit. Hun har bursdag den dagen hun har bursdag, samme om noen har bursdag samme dag vel? Alt man skal henge seg opp i..

Anonymous poster hash: 6e127...d94

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage tok vi en feiring på formiddagen og en på ettermiddagen dersom to barn hadde bursdag på samme dag :)

Skrevet

Hei!

Ja, det synes jeg, og jeg tror heller ikke dette er viktig for et så lite barn. For et lite barn er det antakelig vel så morsomt å ha bursdag på samme dag som en annen som å ha sin "egen" dag. Ikke lag noen sak av dette, du blir bare den fjollete moren som det snakkes om på pauserommet.

Og et godt poeng fra den som svarte over her: Utrolig kjedelig for et lite barn som gleder seg å ikke få feire på bursdagen sin!

Skrevet

Sønnen min deler dag med en annen i barnehagen og de har alltid gledet seg sammen til å feire og aldri klagd over at de må feire sammen. Jeg hadde ikke bedt barnehagen feire på en annen dag.

Anonymous poster hash: c11eb...74a
Skrevet

I sønnen min sin bhg er de 6 stk på samme avdeling som har bursdag samme måned, 1 har bursdag 4 dager før min sønn og 1 har bursdag samme dag som min sønn.
Han synes det var kjempe stas at de feiret sammen i fjor.

Skrevet

Dette var litt vel sært.Jenta di er 3 (!) år!Hvordan skal det bli i fremtiden om hun ikke kan å dele bursdagen sin??Det er vel mer lærerrikt å lære seg at flere kan ha bursdag på samme dag enn å tro at man er så utrolgi spesiell at denne dagen er KUN min!

Og dette fruktspydgreiene skal hun vel dele med alle på avdelinga likevel,så hva er egentlig problemet?

Anonymous poster hash: 14def...3d3
Skrevet

Du er sær! Bursdag er da virkelig den dagen den er. Lær ungen din at verden ikke alltid er rettferdig og lær henne at denne dagen kan deles. Du hadde vel flyttet julaften du vel hvis hun ble født den dagen!?!

Anonymous poster hash: 94f67...c34
Skrevet

Datteren din får både krone, bursdagssang og masse oppmerksomhet selv om to har bursdag samme dag. Vanskeligere å forklare henne: Du har bursdag i dag, men vi synger ikke bursdagssangen for deg, for nå synger vi for NN istedet.

Anonymous poster hash: 916de...50a

Skrevet

Are you serious????

Anonymous poster hash: c1bb2...eb7

Skrevet

Nei, ikke gjør det. Behovet for DITT barn skal være fullt og helt i fokus er det DU som har, ikke barnet ditt. Krone og bursdagssang får hun jo selv om en annen også får det. De må ikke dele krone liksom.

Men jeg syns samtidig forslaget om å feire ett barn til hvert måltid var lurt, og jeg synes barna bør synges for hver sin gang.

Anonymous poster hash: f6b88...6bc
Skrevet

Kan det tenkes at barnet vil synes det er stas med dobbeltfeiring? Hun har bursdag samme dag som en annen, det blir jo ikke mindre bursdag for det! Hjelpe meg. Jeg ville IKKE spurt barnehagen om dette  :blink:

Skrevet

Min gutt og en annen jente på hans avdeling har også bursdag på samne dag, men jeg legger meg ikke oppi hvordan bhg feirer. De får de som jobber der lov til å bestemme helt selv!

Skrevet

Jeg er gravid med tvillinger, får visst håpe de blir født hver sin dag ellers må de jo dele bursdag....*krise* hehe!!!! Husket foresten at da jeg gikk på barneskolen hadde jeg og en jente bursdag på sammd dag...det var helt topp, gledet oss alltid sammen!!! ;)

Anonymous poster hash: 45164...af3

Skrevet

Nei, dette synes jeg ble litt tullete altså... Datteren min har bursdag på samme dag som en annen på avdelingen sin, og hun har alltid vært storfornøyd med feiringen i bhg.. I tillegg feiret hun og bestevenninnen barnebursdagen sammen i fjor, og de syntes det var så stas! Kan du ikke heller prøve å snu det og tenke at det er en fin ting å dele? Tror ikke datteren din vil tenke over dette en gang, så lenge ikke du planter ideen i hodet på henne da...

Anonymous poster hash: 60e8a...10d
Skrevet

Hei, min hadde bursdag på samme dag som en annen. Så bhg foreslo selv at de feiret hver sin dag, fordi de der har en tradisjon at den som har bursdag tar med seg noe spesielt på bursdagen (vafler, frukt, bær, hjemmelaget varm mat som er favoritten til bursdagsbarnet, osv). 

Det fungerte bra for ungen min aner jo ikke hvilken dag bursdagen egentlig er på, så vi feiret først hjemme da ungen kom hjem fra bhg, så feiret de i bhg neste dag. 

Men, en ulempe var at ikke alle de ansatte hadde fått med seg at det skulle gjøres sånn. Så en sa gratulerer med dagen feil dag (den ordentlige dagen). 

Jeg ba forresten ikke om at bursdagen skulle feires på en annen dag. Men tror til neste år (når ungen er eldre) at det er best at det er på rett dag, for da skjønner ungen datoen. 

Anonymous poster hash: 27f0b...4c0
Skrevet

I vår bhg pleier alle å feire på dagen sin, bortsett fra min datter og de andre født i fellesferien. Da måtte 5 stk feire samme dag og det syntes de alle var litt kjipt. Hun ble 4 da. 

Anonymous poster hash: be7f1...f7a
Skrevet

Gutta mine har bursdag med en ukes mellomrom. De er nå 10 og 12 år og vi har alltid hatt felles familieselskap for dem. De har aldri spurt om å få hver sitt.

Anonymous poster hash: d344d...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...