Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Har du hus? Leilighet? Leier? Stor hage? Ikke hage? Balkong med noen blomster på? Rolig nabolag? By? Bor du på landet? Hvor stort er hjemmet ditt? Hvordan er interiøret? Rot? Ryddig? litt nysgjerrig. Selv bor jeg i en dårlig leilighet jeg ikke kan vente med å flytte fra nesten. Anonymous poster hash: b5fee...ea8
Gjest cd0da Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Eier rekkehus, ganske stor hage, rolig nabolag utenfor byen. 110 kvm, ingen spesiell interiørstil, både rotete og ryddig, kommer helt an på når på døgnet det er
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 139 kvm stort enderekkehus over tre etasjer. Tre soverom, to bad, stue, kjøkken og kjellerstue. Mer enn stor nok plass for oss. Prøver å ha det så ryddig som mulig, er da jeg trives best. Og når det er ryddig, synes jeg vi har det riktig så lekkert og smekkert! :-) Har hageflekker på begge sider, den på baksiden er mer privat enn den på forsiden. Bor i Bærum, rett over grensa for Oslo. 12 minutter med bil til byen. Nabolaget er helt perfekt for barn. De har masse venner rundt her, og barna flyr ut og inn til hverandre og vi voksne kan godt ta en kaffe ute sammen, et glass med bobler på hverandres terrasser og bare skravle... Skikkelig idyll! Anonymous poster hash: 62330...c3d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Eier 2 mannsbolig, stor terrasse og stor hage. Bor i rolig nabolag i enden av blindvei på landet. Interiøret er litt blandet for tiden da vi pusser opp og bytter ut møbler fra mørkt til lyst.Bor på 150 kvm på 3 plan.Hater rot så her ligger alt på plass. Rommene til ungene ser jo bomba ut hver dag, men de må rydde før de legger seg. Anonymous poster hash: d0072...21e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Vi har hus som vi eier sammen med banken, har 2,5 mill i gjeld på det og verdien er 3,7 mill Stor tomt, 1,3 mål, men en del er naturtomt og skråning som ikke er til noe vettug bruk. Har stor gårdsplass med plass til flere biler, en del gress og mye veranda/platting. Veldig lite hagemennesker begge to så vi har lite blomsterbed o.l. som krever luking, det er gress det går i og naturtomt med blåbærlyng, markjordbær, noen busker og trær. Bor i et eldre boligstrøk, fra 50-tallet, så det er gode tomtestørrelser, og ganske store hus. Bor innerst i en blindvei så ingen gjennomgangstraffikk. De to nærmeste naboene er pensjonister så det er rolig her, men det har vært en generasjonsskifte i det meste av gata så det er flere barn å leke med her. Huset vårt har et boareal på ca 250 kvm, siden vi har fire barn er det deilig med litt plass. Har en veldig avslappet stil med en blanding av Ikea og dyrere kvalitetsmøbler. Helt normal standard her med malte gipsvegger, noe tapet, gips i taket og parkett på gulvene. Prøver å holde det nogenlunde ryddig og på stell, men med 4 barn er det alltid noe som skjer rundt i huset og 100% strøkent er det aldri. Men tror vi har det greit koselig, folk liker å være her ihvertfall... Som en kompis av mannen sa her forrige helg da han var her med sine to barn, trenger ikke reise til lekeland vet du, kan bare komme hit og la barna leke med alle barna som allerede er i huset her (ikke uvanlig at det også er en del nabobarn her), gratis kaffe også Anonymous poster hash: 080b9...e92
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Hus, har både balkong og en mindre hage. Bor i by. 376 kvm, skandinavisk interiør. Ryddig. Anonymous poster hash: 16b3f...770
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Stor terrasseleilighet med 3 soverom og en stor terrasse og liten hage. Rolig nabolag, utenfor byen. Altfor rotete av og til Anonymous poster hash: d209a...b24
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Har hus med hage og nedfelt terrasse i tre + en terrasse som er på selve huset. God plass til grilling og besøk ute mao. Inne har vi første etasje med kjøkken og stue + gang og et toalett. Stor stue og stort kjøkken. Øverste etasjen har tre soverom og et stort bad + loftstue. Kjelleren er en råkjeller med fryseboks og vaskemaskin ++. Ligger midt i sentrum, så er meget fornøyd. Anonymous poster hash: b7b17...26d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Bor i stor, arkitekttegnet enebolig. Har flere store terasser/ balkonger. Stor hage i flere platåer og stor gårdsplass. Interiørmessig er det aktiviteter og barokk/ viktoriansk stil jeg liker. Brokadetapet og ornamenter :-) Vi er ikke så gode på rydding, så det skjer i skippertak. Har vaskehjelp til renhold. Vi bor landlig til, men rett utenfor sentrum. Et dyrt strøk og en veldig dyr bolig. Jeg har arvet etter mine foreldre, hadde aldri hatt råd til å kjøpe huset. Elsker det bortsett fra at det er kjempedyrt å bytte vinduer o.l når alt er spesiallaget. Det koster også masse tid og penger med inn - og utvendig vedlikehold. Anonymous poster hash: 53938...020
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Eier leilighet, sentralt i Oslo. Har flere balkonger, men ingen hage. Fire soverom, litt lite bodplass. Veldig rolig nabolag, men god kollektivtransport og spaseravstand til sentrum. Lite rot, men noe oppussingsbehov sånn på sikt. Akkurat slik vi vil bo. Anonymous poster hash: 16a4c...9e1
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Bor i enebolig på landet med middels stor hage og havutsikt. Vi kunne nok blitt litt flinkere til å rydde Anonymous poster hash: 40bf3...9a0
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Eier halvparten av en tomansbolig. Den er 120 m2, har liten hage på ene siden. På andre siden en 40 m2 terrasse. Og ellers bare skog på den siden. Så elsker den siden av hagen. Vegg hele veien til naboen, andre naboen er det bod og trær som skiller. Så ingen som kan se inn til oss. Er gammelt her, og ingen spesiell stil. Ganske lyst. Trenger litt oppussing. Og er litt rotete her. Anonymous poster hash: d3dcd...2d9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Enebolig med stor hage. Kjøpte oppussingsobjekt og har pusset opp, men er som regel ganske rotete her. Vi er ikke spesielt interiøropptatt. Nabolaget er rolig, består av eneboliger og tomannsboliger. Og dette er i en av landets største byer. Så her får vi i pose og sekk. Anonymous poster hash: f36c2...f85
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Har du hus? Leilighet? Leier? Stor hage? Ikke hage? Balkong med noen blomster på? Rolig nabolag? By? Bor du på landet? Hvor stort er hjemmet ditt? Hvordan er interiøret? Rot? Ryddig? litt nysgjerrig. Selv bor jeg i en dårlig leilighet jeg ikke kan vente med å flytte fra nesten. Anonymous poster hash: b5fee...ea8 Leier leilighet på ca 40 kvm, ett soverom, midt i Oslo. Bor sammen med datteren min på snart 2 år, hun har soverommet, jeg sover på sovesofa på stua. Bitteliten balkong med formiddagssol Kjedelig interiør, jeg er ikke opptatt av sånt, mye IKEA-løsninger Men opptatt av å ha det ryddig og rent. Håper å flytte ut av byen og få det større (og billigere) snart... Anonymous poster hash: 4b404...b09
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Eier leilighet på landet med to soverom, 65kvm. Liten hageflekk og en liten terrasse i rolig nabolag med gangavstand til skoler, barnehager og "sentrum" med flere matbutikker og et lite senter. Ikke så interessert i interiør, har en del møbler fra ikea. Men leiligheten er lys og nyoppusset, har gjort det selv så akkurat slik vi vil har det. Stort sett alltid noe rot et sted, har upraktisk planløsning og lite bodplass. Anonymous poster hash: 4d573...019
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Enebolig med stor hage i populært og barnevennlig område i Lillestrøm. Har det stort sett ryddig, men blir jo noe rot en gang iblant. Har dyr så det blir litt hyblkaniner. Var ferdige med å pusse opp i fjor. Liker det landlig og romantisk med innslag av glam. Anonymous poster hash: 9b875...3b0
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Eier en liten gård på landet. Huset er gammelt men koselig, 4 soverom, 2 stuer, kjøkken, vaskerom og bad. Selve tunet er på ca 6 mål med stall på 250kvm, garage/uthus på 70kvm og stabbur på 45kvm. På skogteigen vår har vi også en gammel seter som vi bruker alt for lite. Rundt tunet har vi noen 100 mål korn. Har en ganske enkel og ren stil med innslag av noen gamle "familieklenodier", liker å ha det ryddig og rent Anonymous poster hash: 5f641...165
Wiiga Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 Vi bor på bygda, 5 km unna butikker, og 35km unna nærmeste by. Område er en gammel riksvei, og bor en del folk etter veien. Vi er det siste huset på veien, og er såvidt litt skog/busker mellom oss og huset ved siden av. Akkurat passe for oss. Tomten er på 11 mål, vi har såvidt litt jordet hvor vi planter juletrær. Vi har en låve, stor garasje til traktorer og vedamaskin og gravemaskin. Huset ligger midt på tomta og er ca 120 kvm. Vi har nettopp revet et uthus for å bygge på, skal bygge på 100 kvm + veranda. Vi har også fikset Hagen som var veldig ujevn og bratt. Huset er gammelt, og mye har vi pusset opp, tak og panel + isolering skal byttes mens vi bygger på. Er ikke så flink til å pynte inne, spesielt ikke når rommet jeg har lyst til å pynte (stua) er gammel og stygg. Kjøkkenet som er helt nytt, er mye lettere å pynte
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 Eier en 140kvm Enebolig langt utpå landet. Har ikke så mye hage, men det er åpne enger og skog som ligger rundt. Har stor terrasse og dobbelgarasje (som også er isolert og holder alltid plussgrader) 4 soverom (ene gjort om til gjesterom/kontor) 2 stuer, kjøkken og bad. Har ingen spesiel intreriørstil, men har det varmt og hjemmekoselig. Er dessverre et skippertaksmenneske, men prøver å shine huset hver torsdag, slik at vi har god samvittighet når vi gjør andre ting i helga Anonymous poster hash: 16e72...227
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Enebolig, 250 kvm. Massevis av plass til oss 4. Normalt stor hage. Utkanten av liten by, byggefelt med folk fra vår foreldregenerasjon... Stille og rolig, nesten i overkant. Absolutt hele huset (og da mener jeg gulv, tak og vegger i alle rom) var gulnet furu da vi flyttet inn. Har malt og lagt nytt tak, men fortsatt mye igjen. Vi har hummerogkanari-stil. Mye retro og mye farger. Sånn passe ryddig. Føler aldri at jeg rekker over alt med et såpass stort hus. Anonymous poster hash: 3ea64...21e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #21 Skrevet 31. mars 2014 Leier enebolig med sokkelleilighet, ca 180 kvm. Har terrasse, men ønsker meg større. Stor hage med god plass til ungene å leke. Egen garasje med vedbod og sykkelbod. Bor på bygda i et rolig nabolag og trives veldig godt. Det er en eldre bolig, så vi har klassisk retrostil på kjøkkenet i fargene mint, beige og hvit (jeg elsker det ) Ellers har vi stor stue med skrått tak (så får stor romfølelse der inne), samt at vi har en hel vegg bare i vinduer som gir oss fantastisk utsikt. Boligen inneholder, stor stue, kjøkken, hall/entrè, 5 soverom, 2 bad + et separat wc, 2 innbygde skapkott, stort vaskerom og lagringsbod. Interiørmessig holder vi oss i jordfarger på møbler og tekstiler, men har hvite vegger og parkettgulv. Syntes vi har det koselig her hjemme. Men som sakt så er det et gammelt hus og ønsker meg veldig en oppussing av badene og nytt tak. Ellers så rydder jeg mens mann og barn roter (merk at mannen er værst), så innemellom ser det litt kaotisk ut her, men oftest rent og ryddig. Anonymous poster hash: f4998...2cd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #22 Skrevet 31. mars 2014 Leier leilighet på ca 70 kvmingen hage men stor balkong (ca 20 kvm) med blomster på. har en lang benk med blomsterpotter på langs ene kort veggen, veggene er i glass så har satt den der for å skjerme litt fra nabo som er ganske nære.veldig Rolig nabolag, er 5 min å gå til sentrum så hører litt fest bråk på lørdager men ikke myesmå by ca 40 min fra oslo. mye gård bruk rundt her så er vell midt i mellom landet & en små byinteriøret er nytt moderne, hvitt gråt & svart. litt rot blir det jo med hunder & snart barn men vi holder det rent & ryddig stortsett. Anonymous poster hash: aa4bd...956
oppilia Skrevet 31. mars 2014 #23 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Eier hus på landet med skog og jorder rundt. Har naboer, men slipper å se dem om jeg ikke vil 6 km til nærmeste butikk. Ca. 1 mål hage. Stilen er vel helt normal, men ikke hvitt og sølv eller groteske engler. Matcher ikke, men prøver å ha det koselig. Ofte rot, men rydder og vasker jevnlig Endret 31. mars 2014 av oppilia
Papegøyeblomst Skrevet 31. mars 2014 #24 Skrevet 31. mars 2014 Bor på 53 kvm i en bygård på St.Hanshaugen (Oslo).Leier. Ingen balkong eller gressflekk i bakgården. Men kun 100m til parken, som vi er veldig glad i. Har det både rotete og ganske møkkete til tider. Ett soverom, det har sønnen min, og jeg sover på sovesofa i stua. Interiørmessig har vi et salig virvar av farger og stort sett kun møbler fra Ikea, brukt fra finn.no, eller fra bakgården ( vi som bor her pleier å sette ut møbler og ting og tang vi skal kaste, så hvis noen vi ha det er det fritt fram)..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #25 Skrevet 31. mars 2014 Eier hus, det er 200 kwm, 4 soverom.ca 1,5 mål med inngjerdet hage, med sandkasse, sklie, huske og lekestue Men også med opparbeidet hage, epletrær, bærbusker og litt rabarbra. Liten by, rolig, lite boligfelt, tett på sentrum.Str. på huset er nevnt, men utenom hus og hage, har vi stor parkeringsplass (plass til 6 biler) og et passende uthus. Det var bhg her for rundt 8-10 år siden, vi kjøpte det opp for 4 år siden, når det skulle bli boligfelt her Inne har vi ingen "stil" på den måten folk ser for seg når de hører ordet.. Det er ene og alene et personlig preg på det, slik vi som bor her trives med det.. På dagtid kan det bli ekstremt rotete, men innen 2 timer før ungene legger seg, er rotet ryddet opp, og eneste som gjenstår på kvelden for oss da, er å støvsuge/vaske gulv ved behov Anonymous poster hash: 0280d...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå