Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Han er flaskebarn, har sovet natta gjennom (fra 20 til 7) siden han var 7 uker. Forrige uke begynte han å våkne på natta og virket sulten, han roet seg ikke før han fikk en flaske. Økte melkemengden et hakk, og håpet det ville gjøre susen. Neida, han våkner like forbannet. Prøvde en smaksporsjon med grøt på fredag, og han fikk ikke noe reaksjon, så han har fått en smaksporsjon på morgen og en på kveld i helga i håp om at han sover natta igjen, men han våkner og krever en full flaske med mme. Hva i alle dager skjer her?!? Han er 3,5 mnd, så det ble litt tidligere med grøt enn jeg forventet at det skulle bli! Er det flere som har opplevd dette? Han har vært verdens enkleste å legge, sovner av seg selv og sov som sagt natten rundt fra tidlig... Hvorfor våkner han plutselig nå? Anonymous poster hash: 176e5...208
Tired mama Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Er det ikke normalt å begynne med grøt når de er 4 måneder når de er flaskebarn? Det er jo bare et par uker til, så er vel bare å fortsette med litt grøt?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Ja skal fortsette med grøten, men må holde det til smaksporsjoner en liten stund, han har nemlig ikke noe tro på at det tullet gjør en mett Han vil helst ha flaska med en gang og "knurrer" til grøtskjea Håper han blir glad i grøten snart sånn at han sover om natta igjen, han blir så urolig på dagen av å ikke sove så mye som han er vant med på natta! HI Anonymous poster hash: 176e5...208
Tordensky Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Er vel heller ikke uvanlig at sovebabyer slutter å være det rundt 3-4 måneder? Det gjorde hvert fall vår lille sovebylt 😝
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Men kjære vene: han er 3 mnd! Kanskje han er bare ekstra sulten en periode? Vil ha mammaen sin? Veldig vanlig for babyer og endre vaner litt av og til Anonymous poster hash: d20f7...f71
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 De utvikler seg så mye i denne perioden, så det er vanlig at de endrer søvnmønster. Det kan jo være så enkelt som at han trenger mer mat? Hvor ofte får han mat o løpet av dagen? Her er hvordan min på nesten 7 mnd spiser: 7.00 Litt pupp (mest for kosens skyld) 9.00 Grøt 12.00 Grønnsaker+ litt frukt+ pupp 15.00 Frukt+ pupp 18.00 Grøt + pupp Ca 19.00 Natta Ca 01.00 pupp Det er ikke mye han drikker av puppen lenger, bortsett fra om natten. Han er rett og slett ikke interessert. Prøv å legge inn et ekstra måltid om dagen evt om kvelden? Anonymous poster hash: e5f99...aa6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Mi jente begynte også å våkne på natten da hun var 3-4 måneder. Litt pupp (flaske i ditt tilfelle) var alt som skulle til for å roe henne. Ved 7-8 måneder sov hun rundt igjen. I løpet av denne perioden knakk hun flere koder, lærte seg å rulle begge veier (rett før 4 mndr), åle seg, krabbe, reise seg, og fikk to tenner. Og så alle kodene man ikke legger så godt merke til, finmotorisk, språkutvikling osv. Det er mye som skjer på denne tiden og fremover, og det kan holde dem våkne og urolige. Det gir seg etterhvert. Anonymous poster hash: 1c18e...54b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Det skjer noe med veldig mange babyer rund 3-4 mnd, de er i en rasende utvikling, bruker plutselig mer energi fordi de skal rulle rundt, ta etter leker, åle seg bortover osv. De utvikler seg mye både mentalt og fysisk. Veldig ofte er det sånn at babyer som aldri har sovet sammenhengende plutselig begynner med det i den alderen, eller babyer som har vært skikkelig sovebabyer plutselig begynner være mye mer våkne. Anonymous poster hash: 851a9...30f
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Ah, da får jeg heller bare godta at nattesøvnen blir skadelidende en stund fremover Eldste sov ikke rundt før han var 6-7 mndr, så trodde virkelig jeg hadde skutt gullfuglen med mini her Han spiser nå (før grøten) 4 måltider på dagen med 230 ml mme, og han har vært veldig fornøyd med det, sovet godt på natt og vært aktiv og våken på dag, alltid blid. Nå får han grøt og 180 ml mme til frokost og kvelds, og 230 ml mme til lunsj og middag, pluss da 230 ml mme på natt. Har kjøpt inn fruktmos og tenkte jeg skulle prøve det til neste helg, da har han spist grøt en uke, så tenker han kan tåle litt frukt da? Legge inn et snackmåltid med frukt mellom frokost og lunsj, evnt mellom lunsj og middag og dermed drøye kveldsmaten til litt senere? Merker at jeg har stort mellomrom mellom unga, for jeg er så usikker på dette med tilvenning av mat XD HI Anonymous poster hash: 176e5...208
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Det er vel bare sånn det er, går litt opp og ned. Dere har jo vært heldige med soving så langt og akkurat nå er han inne i en periode hvor han våkner litt om natta. Så lenge han er frisk og vokser fint så får han sikkert nok mat. Mitt barn sov en hel natt først ved 2 1/2 år, så det er store forskjeller...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Min har begynt å våkne først nå 9 mnd gammel. Har vært sovebaby siden han var 1 mnd Anonymous poster hash: dfe59...954
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Helt vanlig at mønstre endrer seg, og helt vanlig at babyer på den alderen trenger nattmat. Da min yngste var på den alderen ble jeg vekket hvert 90. minutt fordi han ville spise. Heldigvis bedret det seg etter et par måneder og jeg kunne igjen sove 2-3 timer sammenhengende. Anonymous poster hash: 4c5e2...59b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Han våkner kun en gang, rundt 3-4 tiden, og roer seg ikke før flaska er tom, så tydelig at han er sulten.... Han har utviklet seg kjempefort fra dag en, kan snu seg, gripe bevisst, står og sitter stødig (når vi holder han selvsagt) og er superaktiv, skravler verre og er i det hele tatt langt fremme på mye. Helsesøster mente han lå noen mndr foran skjema, men at det var normalt, at noen babyer bare har det travelt. Så kan det bare være sult? Hvis han skal ha utviklingsspring nå går han vel snart 😂 HI Anonymous poster hash: 176e5...208
LittLykkelig Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Tja jeg ammer flere gang på natta enda og baby er 7 mnd.. Så du har vel heller vært heldig i begynnelsen
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Husk at han ikke får grøten sent på kvelden. Så små babyer skal alltid ha et stort melkemåltid før det er natt. Ikke godt å legge seg på en full grøtmage og det kan også gi urolig søvn. Anonymous poster hash: 7b66b...420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå