Gå til innhold

Natt terror


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 åringen min har våkna slavisk to ganger hver natt i lang lang tid nå. Første gangen roper han på meg og legger seg når jeg kommer inn på rommet, vil ingenting egentlig. Andre ganger er han stort sett tørst.. Reagere jeg ikke med en gang og kommer, eskalere han raskt og vekker hele huset.

Jeg har hele tiden vært klar over at det er en uvane og at jeg ikke har gjort noe for å forandre på det. Men nå har jeg bestemt meg for at nok er nok, de andre er bortreist en uke og det passer derfor bra å venne han av med dette. Har prøvd i 3 netter nå og foreløbig er ingenting bedre.. Jeg har snakket med han, "å jada mamma, jeg skal ikke rope i natt.." men det gjør han uansett til samme tidspunkt. Når jeg ikke kommer så begynner han å vræle, jeg ligger på naborommet, han vet hvor jeg er og jeg sier at han må legge seg. Han vræler og vræler, så kommer han inn til meg og vræler mer..nekter å legge seg. Holdt på 2 timer første natta, litt kortere de to neste nettene.

Så er han tørst, vil ha på sokker, vil ha en annen kosebamse, sier han er redd osv..

 

Hva tror dere er best? Ignorere han? Følge han tilbake når han kommer inn på rommet? Men det er jo det han vil da, at jeg skal komme på rommet hans. Kjenner at å høre på han som vræler så taket nesten løfter seg i 2 timer hver natt, særlig hvis han står like ved siden av meg tærer en smule på tålmodigheten.

Jeg er ikke imot å ha barna i sengen innimellom, men dette handler mer om at han forventer service om natten, hver natt. Og at jeg kommer til han og oppvarter han der..klart han protestere og blir illsint når det ikke skjer.

Noen tips?



Anonymous poster hash: 72305...6cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følg ham inn uten å si et kløyva ord, putt ham i seng og gå tilbake og legg deg. Om igjen og om igjen til du er så dritt lei at du spyr. 

 

Det virket, tok noen uker her men til slutt tok poden poenget og lukket kjeften på natta så vi alle fikk sove. Var et mareritt mens det sto på, men alvorlig talt så ble jeg så drittlei at jeg ikke orket mer av all hylingen og skrikingen.



Anonymous poster hash: a8ad8...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Følg ham inn uten å si et kløyva ord, putt ham i seng og gå tilbake og legg deg. Om igjen og om igjen til du er så dritt lei at du spyr.

 

Det virket, tok noen uker her men til slutt tok poden poenget og lukket kjeften på natta så vi alle fikk sove. Var et mareritt mens det sto på, men alvorlig talt så ble jeg så drittlei at jeg ikke orket mer av all hylingen og skrikingen.

 

Anonymous poster hash: a8ad8...1d9

Enig :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med #2 her, følg ham inn uten et ord, og legg deg igjen uansett hvor mange ganger det måtte bli. La ham også ha en vannflaske ved senga om han blir tørst. Til slutt er det ikke så gøy å rope på mamma, når han likevel ikke oppnår annet enn å bli fulgt tilbake uten et ord og blir vist vannflaska om han er tørst.

 

La ham vræle nå, og også når de andre er kommet hjem selv om det blir litt slitsomt i noen dager. Om du gjør det du kan for ham for at han ikke skal vræle blir det en belønning for ham. Det vil jo gå utover de andre i noen dager eller ukes tid, men dere tjener på det etterpå.

 

Såframt han faktisk ikke er redd trenger han heller ikke oppmerksomhet på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...