skjotta Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Føler for litt motvekt nå, med alle historiene fra folk som hadde det fælt på barsel. med nr 1 gikk fødsel som en drøm og vi var friske og fine, så da reiste vi hjem neste morgen etter legesjekk. med nr 2 gikk alt galt og det endte i narkose, keisersnitt og veldig lav blodprosent. Jeg kan ikke skryte nok av de herlige damene på barsel! De kom innom og snakket med meg, skrøt av gutten min, jeg lå på enerom midt i "høysesongen" og følte meg veldig til bry men det fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke var. Når lillemann ble skikkelig sulten på natt 3 og jeg hadde ammet fra kl 22 til 03 uten at han roet seg hentet de ham så jeg fikk sove. Neste morgen ble det helt klart at jeg bare ikke hadde melk og gutten var sulten og da kom der ei herlig jordmor som sa "skal vi ikke bare blande noe nan?" Det eneste jeg kan klage på var at der var litt varmt på rommet.. hipp hurra for sørlandet sykehus kristiansand!!!
Von Hertelhofen Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hadde også en kjempefin tid på barsel. Første gang fikk vi ikke til ammingen, så vi var der i en uke. Fikk kjempegod hjelp av flinke og snille damer takket være dem klarte jeg å amme og slapp å gi MME.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har også hatt kjempefin tid på barsel! Har født to ganger :-) Men sykehuset her har kun enerom.. Det tror jeg gjør mye. Det er heller ikke et stort sykehus, så aldri noe stress. Anonymous poster hash: 4c6f3...af1
Kanutten83 Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Har også hatt et fint barselopphold etter at jeg har født, men det har vært veldig kjedelig... Med nr 1 ble det komplikasjoner som gjorde at han måtte overflyttes fra bærum til riksen rett etter fødsel, og selv om han fikk komme tilbake til bærum dagen etter måtte vi likevel bli i 8 dager. Da ordnet de et tomannsrom til meg og mannen så han også kunne være der. Pleierne passet på oss hele tiden, vi måtte bare be om hjelp uansett hva det måtte være, vi ringte jo så lite på de Og da amminga gikk helt skeis så kom de med flasker og pumpe, og at det viktigste ikke var amming, men at ungen fikk mat og jeg fungerte De spurte hver natt om de skulle ta en av matingene, evt bare komme inn for mat slik at vi fikk sove, noe vi takket for, men han sov greit om natta Det var nesten litt trist å dra hjem selv om jeg var overklar Nr 2 måtte jeg ligge på barsel alene, men fikk et tomannsrom for meg selv Og selv om det var kjedelig så følte jeg meg skikkelig oppvarta av pleierne Nr 3 ville jeg hjem rett etter fødsel, og da var det ikke måte på hva de skulle gjøre for meg bare jeg ble minst 1 natt Jeg lot meg overtale da de sa jeg fikk enerom og mannen lovte å være der mesteparten av dagen og kvelden Har ingenting å utsette på barseloppholdet
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har født på to forskjellige sykehus, og jeg hadde lite å utsette. Syns de var litt mer tilstedeværende på det første sykehuset og jeg og barnefar fikk ha eget rom i flere dager, men på andre sykehuset var jeg andregangs og ville egentlig bare hjem fortest mulig. Var ikke så lenge siden første fødsel, så jeg visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Minuset med sykehus nr. 2 var at barnefar ikke kunne være der så mye han ville. Det gikk helt fint for min del, men for førstegangs jeg syns det kunne være fint så lenge man ikke hadde andre barselkvinner i samme rom. Dessuten må jo det være en god ting å ha barnefar der. Min funket jo nærmest som en avlastning for travle sykepleiere. Anonymous poster hash: 9b1ab...de7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hadde det også fint på barsel melka kom, babyen sov som en stein. Helt til 2. Døgnet da Og hvis man ser bortifra alvorlig sykdom, sykehusinnleggelse, traumer, fødselsdepresjon, mulig kolikk og hyling i ti mnd, har jeg hatt en fin permisjon også Anonymous poster hash: 4b3bd...fd6
PrinsesseHengepupp Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Samme her, og vi lå i 8 dager, så jeg føler absolutt at vi ble godt ivaretatt. Eneste jeg ikke likte var ene pleieren som trodde jeg måtte ha opplæring bleieskift, amming, påkledning og bading, for jeg var visst en av disse som har det latent i ryggmargen, selv om jeg aldri hadde tatt i en baby før. Men det kunne jo ikke hun vite
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Jeg ble kjempegodt tatt vare på på observasjonsposten på Ullevål! Ble lagt inn med beskjed om at jeg måtte forløses i løpet av noen dager. Jenta mi kom med KS 2,5 mnd for tidlig, og vi var dermed innlagt en stund. ALLE som jobbet på avdelingen (kanskje bortsett fra kokka..) var noen engler! Fikk masse oppmerksomhet, alle skrøt av meg, hver gang jeg brøt sammen var de der for å hjelpe, med både samtaler og beroligende legen på avdelingen var helt fantastisk! Barnet lå på nyfødtintensiv, hvor hun ble godt tatt vare på. Når det ble for mye amme- og pumpepress fra barnepleierne, fikk de kjeft av de ansatte på avdelingen min etter at vi omsider kom hjem fra sykehuset, tok jeg meg av og til i å lengte tilbake. Anonymous poster hash: ad2e6...f18
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Så godt å høre Fikk to friske barn og god pleie etterpå. Litt skuff at jeg ikke klarte å ta imot besøk nysminket. Det var planen Ha en fin dag Anonymous poster hash: 7984d...ba9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har også hatt gode opphold på barsel - hele tre ganger. Selvsagt var det en og annen sur jordmor, med en eller annen kommentar. Jeg hadde også komplikasjoner med det ene barnet, men det gikk jo bra. Man behøver ikke svartmale hele oppholdet selv om et og annet ikke gikk etter boka. Anonymous poster hash: 0adb4...17d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hadde det kjempefint på barsel 2 av mine 3 fødsler! Samme sykehus, men man merker at tiden og mennesker endrer seg. Anonymous poster hash: b70fa...853
Gjest Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Har selv hatt fire opphold på barsel og ikke noe å klage på. Men man kan heller ikke legge seg inn med romantiske tanker om at en skal være en opphøyd prinsesse. Det får event mann og familie sørge for når en kommer hjem Hatt ks alle gangene, og enerom. Eneste minuset er kanskje at noen av jordmødre / sykepleiere kan være litt stae / inkompetente når det kommer til bls hos baby, siden jeg ikke hadde melk de første dagene. Og enden på visa, var at to av ungene hadde bls ganske så langt under normalen og blei lagt på NFI :/ Jeg måtte mase og forklare de, men dette overskygger ikke selv oppholdet
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har født fire ganger og fått fantastisk god oppfølging og hatt et flott barselopphold alle gangene. Siste gangen var det babyboom og ungene kom på løpende bånd, da var det en natt vi faktisk sov 3 stk på et tomannsrom, og det lå noen på gangen. Men de ansatte løp bena av seg og visste ikke hva godt de kunne gjøre for oss, og vi tok det faktisk med et smil vi barselkvinnene også og hadde det riktig så hyggelig sammen. Tror opplevelsen av oppholdet har mye å gjøre med hva slags mennesker du har rundt deg jeg altså.. Anonymous poster hash: 5c4aa...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå