Gå til innhold

Overreagerte jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet i et hus hvor eieren ikke har gjort noen ting utvendig, altså ingen hekk, ingen avskjerming osv. Her går hunder løse foran huset vårt, katter samler seg på balkongen ol.

Her om kvelden skulle jeg ut, og en stor hund møter meg i døra, jeg skvatt som bare det...Jeg er ikke redd hunder men liker ikke at de kommer hoppende på meg.

Jeg har en liten hund, altså av liten rase. Og da vi flyttet inn, var det en kveld vi sto ute foranhuset, da kom naboen med sin hund som er dobbelt så stor, og som var innpåsliten, hunden min var ikke interessert i det hele tatt men naboen brydde seg ikke.

Igår skulle vi ut med hunden, og naboen sto rett over veien med sin hund som er løs. Vi kommer ut og hunden kommer rett mot oss, hunden min blir stresset og forsøker å komme seg unna denne hunden, mens naboen ler av det. Jeg forsøker desperat å få hunden min inn i huset, men den andre hunden gir seg ikke og min hund begynner å pipe og skrike, og jeg ble redd. Naboen bare ler fortsatt, mens jeg sier kan du få bort hunden din, vær så snill.

Etter desperat forsøk, er hunden min inne og det jeg ser er at den rister noe voldsomt, har tisset og bæsjet på seg. Jeg gråt og prøvde å roe ned hunden min. Og hjertet mitt blør fortsatt.:(

Neste gang jeg ser naboen, skal jeg si at hunden skal være å bånd og at jeg ikke vil se han ved huset mitt.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 07982...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt overreagerte du ikke. Naboen din høres ikke skikket ut til å ha hund, man står ikke og ser på at hunden sin skremmer verken mennesker eller dyr.

Anonymous poster hash: 0b472...19e
Skrevet

Det er båndtvang hele året i tettbebygde strøk, men noen hundeeiere har null respekt for andre enn seg selv dessverre.

Jeg synes det høres ut som du er lettere hysterisk og veldig engstelig og det har hunden din blitt formet av, selvfølgelig blir den også livredd når du er livredd. Men det skal være rom for dere i nabolaget også og naboen skal ta hensyn, du kan kreve at han har hunden i bånd.

Anonymous poster hash: 8d4b5...cb6
Skrevet

Hunden din virker som et nervevrak. Har den det bra egentlig?

Anonymous poster hash: bc36d...835

Skrevet

Hunden min har det veldig bra og han liker hunder, men ikke alle. Når han første gang møter en hund, enten så liker han den eller ikke. Og han liker ikke denne hunden. Han er ikke nervevrak, det er sikkert.

Det er ikke så veldig morsomt å åpne sin dør og bli møtt av en hund løpende mot seg, hvem blir ikke stresset?

Skrevet

Få opp hekk eller gjerde, og be naboen holde sin hund i bånd og unna deres eiendom.

Skrevet

Hunden skal ikke være til sjenanse for andre når den er løs. Loven om hundehold er klar på det.

Men var den aggressiv eller ville den bare hilse.

Uansett virker det som om du takler slikt veldig dårlig og overfører din panikk til hunden din.

Anonymous poster hash: d6084...d23

Skrevet

Hunden skal ikke være til sjenanse for andre når den er løs. Loven om hundehold er klar på det.

Men var den aggressiv eller ville den bare hilse.

Uansett virker det som om du takler slikt veldig dårlig og overfører din panikk til hunden din. Anonymous poster hash: d6084...d23

Hunden var ikke aggressiv men den hoppet på min, og det er nok til at en stor hund setter sin fot på min, så kan min hund bli skadet, for han har så tynn beinbyggning.

Skrevet

Herregud da folkens, skjerp dere! Dere snakker om noe helt annet. Saken er den at Hi sier at hunder går løs hos henne, og at hun blir møtt av en eller annen hund foran døra si. Det er IKKE noe godt! Tenk dere, dere åpner deres dør og en hund hopper opp på dere. Det er ikke rett, det er hennes eiendom og verken hunder eller mennesker skal oppholde seg der, om det er satt hekk eller ikke. Noen mennesker har bare ikke respekt.

Hi, ta en prat med naboen, si at de skal ha sin hund i bånd og at den ikke har noe å gjøre på din eiendom.

Til dere andre, dere er verre enn de på Canis.

Skrevet

Jeg hadde satt opp gjerde ASAP.

Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men unger. Er ikke lenge siden jeg brølte til naboen og gav han en skyllebøtte etter jeg fant hans hund i min hage igjen. For n te gang. Etter det har de vært flinkere. Og de har visst lenge at jeg har en med hundeskrekk.

Anonymous poster hash: 6468a...3c2

Skrevet

Lite nervesterke begge to, tenker jeg.

Skrevet

Snakk med naboen, gi en kort, og greit oppfattet beskjed: Hunden har ikke noe på din tomt å gjøre, det er båndtvang her til lands, og det betyr noe, selv i boligfelt. Etter dette, gir du beskjed til politiet pr gang naboen ikke opprettholder loven, om det ikke stopper opp, kan eventuelt en tlf til mattilsynet være til hjelp. Nei, hunden skremmer ikke deg/din hund, men det spiller ingen rolle, som eier av hund, skal man forholde seg til båndtvangen, ellers kan man faktisk miste dyret sitt, fordi man blir sett som uskikket til å ivareta hundens sikkerhet, og andres.

Naboen her risikerte å miste hunden sin, nettopp av den grunn, fikk kraftig refs, etter vi som er naboer hadde meldt ifra 8 ganger på en mnd. Nå går hunden i bånd når den er utenfor deres tomt, og de har hundegård (hadde kjetting første tiden)

Anonymous poster hash: fe488...ec4
Skrevet

Jeg hadde sagt ifra ja. Og dersom det stadig gjentok seg, så ville jeg lagt ut rottegift til drittbikkja hans.

Anonymous poster hash: c9884...eb3
Skrevet

Hold hunder unna meg , mine barn og min lille hund i bånd ellers er jeg redd deres løse hunder blir skadet på en eller annen måte ;) og jepp dere med løse hunder bli gjerne provosert men båndtvang er for en grunn!!!!

Anonymous poster hash: 87fde...a76

Skrevet

Hold hunder unna meg , mine barn og min lille hund i bånd ellers er jeg redd deres løse hunder blir skadet på en eller annen måte ;) og jepp dere med løse hunder bli gjerne provosert men båndtvang er for en grunn!!!!

Anonymous poster hash: 87fde...a76

Båndtvang er til for en grunn med det er ikke pga deg, bikkja eller barna dine. Ellers skal man selvfølgelig alltid ha kontroll over bikkja si - båndtvang eller ikke. 

Til HI: Når bikkja di tisser og bæsjer på seg så er den et nervevrak. Det at du blir hysterisk i tillegg hjelper ikke på saken. Det må vel gå an å si fra til naboen at han må passe litt bedre på bikkja si, fortell at du har et nervevrak av en bikkje og at den gjorde på seg forrige gang han møtte den andre hunden. Å anmelde saken slik som andre foreslår her synes jeg blir helt latterlig, da er du ihvertfall sikret et dårlig forhold til naboen i lang tid framover. Ring heller på døra og si det som det er. 

Anonymous poster hash: d48a4...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...