Gå til innhold

Å våkne i kisten etter døden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette virket kanskje dumt, men dette er noe jeg tenker mye på og er livredd for at det skal skje!

Søkte for moroskyld på nett, og der står det om MANGE som har våknet opp i kisten før de ble begravd...(hvem vet hvor mange som har våknet opp i jorden??!)

Dette var mest fra utlandet..

Så har et spørsmål, hvordan er fremgangen fra du dør til du blir begravd? Hvordan forsikrer de seg 110% på at du ikke våkner igjen?

Anonymous poster hash: 23738...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du dør blir du sjekket av en lege, som skal konstantere at du er død. Etter det blir du rengjort, lagt i en kiste og sendt avgårde med et begravelsesbyrå. Det tar somregel minst en uke før man blir begravd (normalt sett), og ofte ønsker familie samme dag å se liket. Når man dør er det normalt at blodet styrkner og kroppen blir helt kald. Da er det unormalt at hjertet skal begynne å slå, da det ikke er mulig å få blodet til å gå rundt etter det er styrtnet. 

Dette skal du ikke tenke på, somregel viser det seg at legene har gjort en dårlig jobb. Og om det er ei trøst så er kisten ofte åpen etter du er død da familie ol vil ha syning?.

Anonymous poster hash: 41c96...b62
Skrevet

Jeg lider av ekstrem klaustrofobi, og dette har jeg også tenkt på faktisk. Jeg skal kremeres, det er helt sikkert!!

Anonymous poster hash: 99654...614

Skrevet

Men forresten, har du tenkt på  å bli kremert? Da er du ihvertfall 110% sikker på at du virkelig er død. Virker det kanskje mindre skremmende?

Må prøv å ikke tenke på døden på den måten og la det ødelegge hverdagen. Det finnes tusenvis av historier der ute, og man kan bli godt skremt av det man leser. 
Jeg skal uten tvil kremeres, ikke fordi jeg er redd for å bli levende begravd, men fordi jeg ikke vil bli makkmat :P Har lite lyst å ligge i jorda, det høres så fælt ut for min del! Grøss! 

Skrevet

Men forresten, har du tenkt på å bli kremert? Da er du ihvertfall 110% sikker på at du virkelig er død. Virker det kanskje mindre skremmende?

Må prøv å ikke tenke på døden på den måten og la det ødelegge hverdagen. Det finnes tusenvis av historier der ute, og man kan bli godt skremt av det man leser.

Jeg skal uten tvil kremeres, ikke fordi jeg er redd for å bli levende begravd, men fordi jeg ikke vil bli makkmat :P Har lite lyst å ligge i jorda, det høres så fælt ut for min del! Grøss!

Har tenkt på det..men da kommer jeg så klart med enda værre tanker, som og våkne av at kisten blir varmere og varmere...er håpløs jeg :P men ja..da ER man iallefall 110% død etterpå..

Skrevet

Men forresten, har du tenkt på å bli kremert? Da er du ihvertfall 110% sikker på at du virkelig er død. Virker det kanskje mindre skremmende?

Det med makkmat...har lest at dyrene ikke trives så langt nedi jorden..og de kommer ikke gjennom kisten. Og når kisten "råtner" (etter rundt 20 år mener jeg å ha lest) er du blitt "bare" skjelett uansett..:)

Skrevet

Men forresten, har du tenkt på  å bli kremert? Da er du ihvertfall 110% sikker på at du virkelig er død. Virker det kanskje mindre skremmende?

Du blir ikke spist av mark, men av bakteriene som allerede finnes i kroppen din :)

Anonymous poster hash: 1ae99...bfa

Skrevet

Du verden hvilken stor kunnskap om temaet..

Sjansen for å våkne opp igjen på "likskuet" eller litt etterpå, er selvsagt mye større enn sjansen for å våkne opp igjen etter begravelsen.

Så det bekymrer meg ikke noe særlig... Fins nok av andre ting som er mer bekymringsfulle.

Dessuten kan man tenke på at Jesus faktisk var lagt i en grav, utgangen var stengt igjen av en kjempestor stein, og utenfor stod det romerske soldater og holdt vakt. Det er jo en opplevelse som ville skremt mange, selv om han naturligvis visste at han kunne komme seg løs.

Anonymous poster hash: ccefb...619
Skrevet

Nesten litt godt å lese at jeg ikke er den eneste med slike tanker;-) huff. Ubehagelig å tenke på.... må bare prøve å tenke at det ikke går an å kontrollere alt her i livet (og døde. Evt).... sjansen for det du nevner er nærmere null.... da hadde du våknet før begravelsen. De du har lest om må ha blitt begravd lenge før det som er vanlig i Norge? Er du veldig redd for døden anbefaler jeg deg å søke hjelp... det er ikke godt å ha slike bekymringer..

Anonymous poster hash: fc10a...295

Gjest Tittentott
Skrevet

Jeg har også tenkt en del på dette. Før tenkte jeg at jeg ville bli begravd enten sammen med en mobiltelefon med dekning så jeg kunne få hjelp om jeg våknet i kisten eller med sterke narkotiske stoffer så jeg kunne ta overdose om jeg skulle våkne så jeg slapp å kveles. I ettertid har jeg bestemt meg for at jeg skal kremeres og informert både kjæresten og foreldre om dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...