Gå til innhold

Dere med mye mageplager; Fungerer dere i arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere evt tilrettelegging?

Jeg sliter med helsa, men også mye vondt i magen og må ofte på do. Og kan trenge å sitte en stund før jeg får gjort meg ferdig. Av og til 30 min. Går på aap og skal i tiltak 6 timer om dagen. Men hva gjør jeg når magen klikker rett før jeg skal dra eller mens jeg er der? Jeg synes også det er vanskelig å gå på do utenom hjemmet. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 501d5...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dere evt tilrettelegging?

Jeg sliter med helsa, men også mye vondt i magen og må ofte på do. Og kan trenge å sitte en stund før jeg får gjort meg ferdig. Av og til 30 min. Går på aap og skal i tiltak 6 timer om dagen. Men hva gjør jeg når magen klikker rett før jeg skal dra eller mens jeg er der? Jeg synes også det er vanskelig å gå på do utenom hjemmet. Noen med erfaring?

opo

Skrevet

Har du fått sjekket hva som er galt med deg? Kan jo hende du har Chrons, UC eller irritabel tarm syndrom.

Jeg har UC og enkelte perioder kan ikke jeg gå langt hjemmefra nettop pga dette med toalettgåing. Har jeg er periode hvor jeg er dårlig så er jeg sykmeldt 100% til det har stabilisert seg. Jeg fungerer ikke i jobben min om jeg må på do 10-15 ganger om dagen og har enorme smerter.

ta deg en tur til legen å få de til å sjekke alt!

Anonymous poster hash: 01c4b...4fe
Skrevet

Fungerer knapt hjemme da det står påske verst.

Anonymous poster hash: 11e70...97d

Skrevet

På som verst skulle det være :)

Anonymous poster hash: 11e70...97d

Skrevet

Etter at jeg fjernet galleblæra funket jeg ikke på jobb. Magen slår seg vrang daglig og mange ganger om dagen. Nå har jeg fått medisiner for det, så fungerer bedre nå, men magen slår seg vrang om jeg ikke tar medisinene ofte nok/stor nok dose. Det er klin umulig å vite hvor mye/ofte jeg må ta medisinene, så magen slår seg vrang et par ganger i uka fremdeles. Er alikevel bedre nå enn hva jeg var for et år siden:)

Anonymous poster hash: 93a52...7ae

Skrevet

Jeg fungerer ikke på jobb eller til noe annet i dårlige perioder. Har UC og sliter med å få kontroll på det. Har vært mye borte fra jobb i perioder. Er bare lykkelig over at det finnes do på jobb hehe..  Dagen styres av doløping, sånn er det bare. Det er slitsomt :) Magesmerter er også vanskelig på jobb, jeg får ekstra kort lunte da.

Skrevet

Det er i hvetfall viktig å jobbe med det at du føler det vansklig å gå på do andre steder enn hjemme. Det kan man venne seg til om man går inn for det.

Anonymous poster hash: 1d083...53c
Gjest Beatrix Potter
Skrevet

Jeg sliter med eventuelt hele kroppen, og magen er ingen unntak. Har noen dager der jeg har så kjempevondt i magen og tror jeg bare må gå på do for å få "det" ut. Så sitter jeg kanskje på dass i 3 kvarters tid og ingenting skjer. Og av til når det faktiks er naturen som kaller, så jah, bruker også veldig lang tid på å få alt ut, gjerne en halvtime ++. Da er det som sagt veldig viktig å opplyse folka på arbeidsplassen med. Har du en diagnose, så må bare sjefen din godta det, og kan kanskje gi deg friere tøyler siden du sliter med noe slikt med magen.

Skrevet

Ja, som Zarandy skriver, det hjelper om folk på jobb veit at du sliter. Hører jo om arbeidsplasser hvor folk følger med på hvor ofte og lenge en er på do. Greit at de veit hva som foregår så du slipper å bekymre deg for sånt.

Skrevet

Nei, jeg fungerer ikke i jobb, i hvert fall ikke i en vanlig jobb. Jeg har UC, og har vært hjemme nå i 8 år. Medisiner virker fint lite i perioder, og etter å ha opplevd det å bæsje i buksa har jeg utviklet angst. NAV har ikke vært spesielt forståelsesfulle, og mener "alle har vondt i magen innimellom".

I fjor var jeg så heldig å få jobb som tekstforfatter, og jeg jobber utelukkende hjemmefra. Hvor mye jeg jobber varierer veldig, jeg har lært meg å lytte til kroppen. Når jeg har gode dager kan jeg gjøre hva som helst, men når jeg er dårlig klarer jeg omtrent ingenting.

For meg har det vært godt å få denne jobben slik at jeg har mulighet til å gjøre noe fornuftig, føler meg ikke like verdiløs lenger.

Anonymous poster hash: 02167...39a

Skrevet

Nei, jeg fungerer ikke i jobb, i hvert fall ikke i en vanlig jobb. Jeg har UC, og har vært hjemme nå i 8 år. Medisiner virker fint lite i perioder, og etter å ha opplevd det å bæsje i buksa har jeg utviklet angst. NAV har ikke vært spesielt forståelsesfulle, og mener "alle har vondt i magen innimellom".

I fjor var jeg så heldig å få jobb som tekstforfatter, og jeg jobber utelukkende hjemmefra. Hvor mye jeg jobber varierer veldig, jeg har lært meg å lytte til kroppen. Når jeg har gode dager kan jeg gjøre hva som helst, men når jeg er dårlig klarer jeg omtrent ingenting.

For meg har det vært godt å få denne jobben slik at jeg har mulighet til å gjøre noe fornuftig, føler meg ikke like verdiløs lenger.Anonymous poster hash: 02167...39a

Så flott jobb! Godt at du fant noe å jobbe med hjemmefra. Ser etter noe å gjøre hjemmefra selv, har fått oppsigelsesbrev i posten etter 2 års sykdomsperiode uten pause. Siter med noe av den samme problematikken som deg og føler meg nærmest som en fange i eget hus.

Skrevet

Jeg har UC på 13 året.Fungerer stort sett fint nå med mye medisin og det at jeg har valgt å jobbe 5 timer om dagen og ikke fult.

Om jeg har en dårlig periode tør jeg ikke dra noen steder.

Anonymous poster hash: c3c5c...a89
Skrevet

Har du fått sjekket hva som er galt med deg? Kan jo hende du har Chrons, UC eller irritabel tarm syndrom.

Jeg har UC og enkelte perioder kan ikke jeg gå langt hjemmefra nettop pga dette med toalettgåing. Har jeg er periode hvor jeg er dårlig så er jeg sykmeldt 100% til det har stabilisert seg. Jeg fungerer ikke i jobben min om jeg må på do 10-15 ganger om dagen og har enorme smerter.

ta deg en tur til legen å få de til å sjekke alt!

Anonymous poster hash: 01c4b...4fe

Ikke enda. Men skal ta laktosebelastningstest, for å finne ut om det kan være det. Nå er jeg opp og ned i perioder. Den ene perioden jeg hadde diare, så lot jeg være å spise på jobben. Men det fungerer jo ikke å gjøre det i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...