eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Har kjøpt ny bil, og klør etter å teste den på langkjøring. Og med meg selv i mammaperm og mormor som er ny-pensjonist tenker vi oss på grensehandel Men her er jeg dessverre helt blank - hva lønner seg å handle i Sverige? Så hva kjøper du? Tenker både på matbutikken, systembolaget, apotek osv. Fra de mere fornuftige ting til det mer kuriøse - jeg ønsker tips!
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #2 Skrevet 30. mars 2014 Har en 2-åring og en 2-mnd baby - noe barnestæsj som er billig/bra over grensen feks?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Mme er billigere i sverige om dere bruker det. Noe av barnegrøten også. Ellers så er det jo bacon, kjøtt, melk,kjøttpålegg som er en god del billigere. Mye annet er bare litt billigere, men da merkes det om man handler ganske mye på en gang. Ja og godis er jo ganske billig Nesespray er billigere, men er litt usikker på om flaskene muligens er mindre enn her hjemme. Grattis med ny bil og kos dere på handletur :-) Anonymous poster hash: 865c3...d8c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Kjøp D-vitamindråper i Sverige! Mye biologebilligere! Og IKKE kjøp bleier...våtservietter er heller ikke billig der, men noen ganger har de store pakker på tilbud. Hvor langs grensa skal du?
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2014 Mme er billigere i sverige om dere bruker det. Noe av barnegrøten også. Ellers så er det jo bacon, kjøtt, melk,kjøttpålegg som er en god del billigere. Mye annet er bare litt billigere, men da merkes det om man handler ganske mye på en gang. Ja og godis er jo ganske billig Nesespray er billigere, men er litt usikker på om flaskene muligens er mindre enn her hjemme. Grattis med ny bil og kos dere på handletur :-) Anonymous poster hash: 865c3...d8c Takk! Lænt med ny bil ja Ammer, så ikke stort mme-behov. Men grøt er jo bare noen mnd unna - skal sjekke holdbarheten og kjøpe ned litt Godis, kjøtt og melk(yoghurt?) er notert - supert en ekte flesktur Nesespray skal jeg og sjekke ut. Takk for gode tips!!
MammantilNurket Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har vært på svenskehandel to ganger Fikk god veiledning av en venninne som er kjemperutinert. Her er listen min: Høyrygg Kyllingfilet Karbonadedeig Bacon Kjøttpålegg Ost Ramlösa/cola light på boks Toalettpapir Kaviar Vin Babymat/grøt/MME
kråkemamma Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Neutral vaskepulver og skyllemiddel Ost Caprisonne
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2014 Kjøp D-vitamindråper i Sverige! Mye biologebilligere! Og IKKE kjøp bleier...våtservietter er heller ikke billig der, men noen ganger har de store pakker på tilbud. Hvor langs grensa skal du? Skal over til Storlien, og videre til Åre dersom minste harryhandler sover godt i bilstolen sin! D-vitamin dråper noteres - har ikke dreisen på tran så vi dråper ja Takk for 'biologiske' handletips
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Vi er i Sverige en gang i uka. Da handler vi kjøttdeig, kyllingfilet, ost, brus, røyk, caprisonne, godteri, falukorv, flesk, fyller diesel, og sikkert noe jeg har glemt. Anonymous poster hash: 7571a...ea7
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har vært på svenskehandel to ganger Fikk god veiledning av en venninne som er kjemperutinert. Her er listen min: Høyrygg Kyllingfilet Karbonadedeig Bacon Kjøttpålegg Ost Ramlösa/cola light på boks Toalettpapir Kaviar Vin Babymat/grøt/MME Supert! Jeg noterer som bare det Men do-papir?! Mye luft å frakte, med barnevogn i bagasjerommet må jeg gå for større 'artig pr tetthet'-forhold! Gode oster og vin trumfer dopapir hehe
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Vi bruker bare Jarlsberg, og den er dyrere i Sverige. Men vi drar over for røyk, bacon, karbonadedeig, youghert, caprisonne, pasta, og ytrefile. Når vi hadde små barn hamstret jeg alltid barnematglass. Mme var dyrere der. Anonymous poster hash: 6125e...e48
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2014 Neutral vaskepulver og skyllemiddel Ost Caprisonne Ja!! Vaskepulver uten parfyme går unna i heimen - supert tips Og ost går unna med meg i permisjon.. Hehe favorittpålegg! Og særlig nå som alle muggostene er lov i dietten igjen
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2014 Vi er i Sverige en gang i uka. Da handler vi kjøttdeig, kyllingfilet, ost, brus, røyk, caprisonne, godteri, falukorv, flesk, fyller diesel, og sikkert noe jeg har glemt. Anonymous poster hash: 7571a...ea7 Diesel ja, det er det sikkert greit å fylle når vi først er der! Veldig glad for svar fra rutinert grensehandler
MammantilNurket Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Jeg har vært på svenskehandel to ganger Fikk god veiledning av en venninne som er kjemperutinert. Her er listen min: Høyrygg Kyllingfilet Karbonadedeig Bacon Kjøttpålegg Ost Ramlösa/cola light på boks Toalettpapir Kaviar Vin Babymat/grøt/MME Supert! Jeg noterer som bare det Men do-papir?! Mye luft å frakte, med barnevogn i bagasjerommet må jeg gå for større 'artig pr tetthet'-forhold! Gode oster og vin trumfer dopapir hehe Dropp barnevognen og ta med bæretøy. Vi hadde ikke med barnevogn.På kjøpesentrene har de sånne handlevognen med babysete oppi. Du betaler 50-100kr. i depositum som du får tilbake når du leverer vognen igjen Jeg har forøvrig ANGST for å gå tom for toalettpapir (særlig etter at vi flyttet på landet). Jeg finner derfor STOR tilfredstillelse i å fylle skuffer og skap på badene våre med toalettruller Endret 30. mars 2014 av MammantilNurket
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 30. mars 2014 Vi bruker bare Jarlsberg, og den er dyrere i Sverige. Men vi drar over for røyk, bacon, karbonadedeig, youghert, caprisonne, pasta, og ytrefile. Når vi hadde små barn hamstret jeg alltid barnematglass. Mme var dyrere der. Anonymous poster hash: 6125e...e48 Pasta altså? Fersk eller tørr? Barneglass noteres også! Ser mange nevner caprisonne - er det disse porsjons juiceposene? Hvilken aldersgruppe barn er det som drikker de?
eplekart11&snørose14 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 30. mars 2014 Sirup i flaske:-) Så det finnes!?! Halleluja! DET skal kjøpes til årets pepperkakesesong
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Vi bruker bare Jarlsberg, og den er dyrere i Sverige. Men vi drar over for røyk, bacon, karbonadedeig, youghert, caprisonne, pasta, og ytrefile. Når vi hadde små barn hamstret jeg alltid barnematglass. Mme var dyrere der. Anonymous poster hash: 6125e...e48 Pasta altså? Fersk eller tørr? Barneglass noteres også! Ser mange nevner caprisonne - er det disse porsjons juiceposene? Hvilken aldersgruppe barn er det som drikker de? Tørr pasta. 3kg for 30 kr om jeg husker rett. Blir ofte skruer da barna elsker pastaskruer. Caprisonne drikkes fra dem kan drikke av sugerør. Mor og far elsker også en iskald caprisonne:) Anonymous poster hash: 6125e...e48
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Vi bor jo i Harryland, og drar derfor over til Svinesund. Har ikke opplevd at bensinen var billigere i Sverige på sikkert et år...men vet ikke hvordan det er med Diesel...?
Ziva Skrevet 31. mars 2014 #21 Skrevet 31. mars 2014 På bolaget kjøper vi vin, øl og cognac. Ellers så går det i: - kyllingfile - kyllinglår/klubber - bacon, stekeflesk - ost, blåmuggost - melk - yoghurt - creme fraiche - egg - frosne grønnsaker som baby-gulrøtter, rosenkål og wok-blandinger - pyttipanne - krydder - knekkebrød - ferdige grillspyd og grillmat - pålegg som roastbeef, skinke, spekeskinke - skinke og baconost (mye å spare) - fun-light saft (mye å spare) - shampo - balsam - vaskepulver - tabletter til oppvaskmaskinen - toalettpapir og tørkeruller Apoteket: - paracet og andre smertestillende - flux skyllevann (både til små og store) - graviditetstester - nesespray - smertestillende krem Når jentungen var mindre så kjøpte vi en del barnemat på glass og grøt. De har større utvalg og det er en del billigere. Bleier og våtservietter er dyrt. Ferdigblandet mme var billigere, mme-pulver var dyrere (men dette er noen år siden). Klær kan du også spare litt på. Spesielt sportsutstyr og utetøy hvis du går i Sports shoppen (tror det heter det). Brus har blitt litt dyrer på grunn av økt sukkeravgift i Sverige også.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #22 Skrevet 31. mars 2014 Elsker skyllemiddelet i Sverige. Favoritten er denne rosa fra Comfort. Tror det er den som lukter DEILIGST!!!!! http://edelstein.blogg.no/1304527982_verdens_mest_veldufte.html Anonymous poster hash: fbd47...bd9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #23 Skrevet 31. mars 2014 2kg osten. Rasper opp og fryser i passe porsjoner. Anonymous poster hash: 6dcdc...d35
eplekart11&snørose14 Skrevet 31. mars 2014 Forfatter #24 Skrevet 31. mars 2014 Det ble en toppers tur til Åre Nybilen er veldig god og kjøre, minste frøken sov (stortsett) godt underveis og jeg fikk handlet på apotek, systembolaget og matbutikk! Samt nydelig lunsj på cafe:) Så nå er det fylt opp på både kjøl og frys - masse oster, matjessild, bacon, kjøtt, kaffe og yoghurt. Og potetgull med eddik! *savn* Vin og øl til påska, og masse småsaker fra apoteket særlig til barna. Noe var rimeligere enn hjemme, og noe kjøpt av nysgjerrighet Tusen takk for gode tips damer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå