Gå til innhold

Ufrivillig tiltrukket av venn og Arbeidskollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt voldsomme drømmer om typen, det er en seksuell undertone i dem. Er ikke særlig glad for disse drømmene og har undret meg hvorfor det har blitt slik. Jeg har det veldig bra med kjæresten min og jeg kan beundre han i smug når vi feks sitter på kafé med andre og jeg fylles opp med stolthet over å ha en så fin kjæreste. Min Arbeidskollega har jeg kjent før vi begynte å jobbe i lag. Jeg har alltid synes han var en kjekk kar og merket at vi hadde god kjemi/ tiltrekning når vi ble kjent. Vi jobber ikke tett med hverandre men vi kan diskutere mye og finner gode løsninger på saker. Han kan ringe meg for å diskutere. Jeg har tanker rundt dette og ønsker ikke å gi næring til den kjemien vi har mellom oss. Jeg prøver å unngå å ta kontakt dersom det ikke er helt nødvendig. Jeg har kommet fram til at det er bare slik i dyreverden er, at kjemi/ tiltrekningskraften er ikke noe vi kan for men kan styre det. Jeg er overbevist om at flere har opplevd dette og noe har trolig ført til utroskap men er det noen som har vært så modig å sagt dette til den man føler tiltrekning mot og da kanskje det dapper av? Det kan hende drømmene mine prøver å finne en løsning ut av den tiltrekningen kroppen min har til denne vennen.

Anonymous poster hash: 7323a...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jobben din kjedelig? Om jeg gjør noe som ikke gir meg utfordring så begynner jeg å dagdrømme og mase om tull og tøys. Om våren når man føler seg mer fresh så er det lett å få sommerfugler i magen. Men forhold på jobb er jo ikke smart, vil du gjøre noe så typisk som å ha seg med en kollega?

Anonymous poster hash: 8000e...43b
Skrevet

Jeg har fortalt det, dabbet ikke av tvert imot.

Anonymous poster hash: 43d6a...ce0
Skrevet

Jobben min går i hundre, så har aldri tid til å dagdrømme. Som jeg skrev er jeg bevist på dette og ønsker ikke å gi næring til følelsene, jeg har veldigflott kjæreste som jeg elsker. Er bare så overrasket at kroppen min reagerer sånn på min kollega. Nei det er vel best å ikke si noe det går nok over med tid og stunder.

Skrevet

Du kan ikke så lett styre følelsene dine, men du kan styre handlingene dine og tankene dine.

Hva med å holde akkurat nok avstand til at det går greit å jobbe sammen, men at du klarer situasjonen uten å gå over noen streker?

Se på det som heller et pluss, altså at man fortsatt vil være istand til å finne lykken en dag om det skulle skje noe i det livet man har? Altså ikke som i at det kommer til å gå dårlig i forholdet man har, men det hadde jo vært trist om man kun hadde èn "rette" og om denne skulle falle ifra ble man ensom for resten av livet?

Tenk på hvor heldig du er som er med mannen din fordi du velger det, ikke fordi du må, det er jo litt å tenke på at selv om du er tiltrukket av en annen så velger du å være med akkurat mannen din!

Det betyr også at du må være veldig glad i mannen din :-)

Bruk den ekstra energien man gjerne får til noe konstruktivt, som å skinne litt på jobben og få unna arbeid med et smil - kanskje se en ekstra gang etter på hvor fin mannen din heime er. Godta at følelsene er der (det er handlingene dine og hvordan du takler situasjonen som teller her) og heller la det gå over etterhvert av seg selv.

Dette ordner seg på sikt.

Skrevet

Jobben min går i hundre, så har aldri tid til å dagdrømme. Som jeg skrev er jeg bevist på dette og ønsker ikke å gi næring til følelsene, jeg har veldigflott kjæreste som jeg elsker. Er bare så overrasket at kroppen min reagerer sånn på min kollega. Nei det er vel best å ikke si noe det går nok over med tid og stunder.

Tror vi kan tenne på mange egentlig, jeg har ikke dårlig samvittighet for å synes at noen er attraktiv. Synes ikke du skal tenke så mye på hvordan kroppen din oppfører seg. Kroppsspråk er ikke lett å styre. Hvis denne kollegaen respekterer deg så lar han deg se uten å pine deg. Du klarer fint å gjøre det du vil og det er å beholde kjæresten din. Kjekt med sommerfugler i magen da :) Unner deg det :) 

Anonymous poster hash: 8000e...43b

Skrevet

Takk,du har rett -følelsene er der men jeg kan styre handlingene og det har jeg vært bevist på. Det er iallefall ikke verd å ødelegge forholdet til min samboer pga spenning og tiltrekning til en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...