Gå til innhold

HAHAHA Vardø har ikke sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det nettopp på Værbitt. Kravet for sommer er minst 10 grader og gjennomsnittstemperaturen i Vadsø i Juli er 9  :laugh:

Så sorry nordlendinger, dere er ikke en del av resten av gjengen  :laugh:

Anonymous poster hash: 73819...bd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det nettopp på Værbitt. Kravet for sommer er minst 10 grader og gjennomsnittstemperaturen i Vadsø i Juli er 9 :laugh:

Så sorry nordlendinger, dere er ikke en del av resten av gjengen :laugh:

Bestem deg. Vardø eller Vadsø?

Og en viktig detalj. Det heter finnmarking.

Se på et kart så skjønner du det kanskje?

Anonymous poster hash: a6973...d7d

Skrevet

Finnmarking er også nordlending. Så det så  :laugh:

Og jeg mente Vardø

Skrevet

Finnmarking er også nordlending. Så det så :laugh:

Og jeg mente Vardø

NEI!

Tror kanskje du skal være musestille. Du er på bunn nå. ;-)

Skrevet

Finnmarking er også nordlending. Så det så :laugh:

Og jeg mente Vardø

NEI!

Tror kanskje du skal være musestille. Du er på bunn nå. ;-)

Fnis! snakker du om  :fnise:

Skrevet

"Således en nordlending en fra Nordland eller Troms. Utenfor Nord-Norge er det ikke uvanlig, men likevel omstridt, å også betegne folk fra Finnmark som nordlendinger."

Anonymous poster hash: e5695...68e

Anonymous poster hash: e5695...68e

Skrevet

Gud, for et hjernedødt innlegg..

Du klarer da bedre enn dette, hi??

Anonymous poster hash: f150a...e76

Skrevet

Så det nettopp på Værbitt. Kravet for sommer er minst 10 grader og gjennomsnittstemperaturen i Vadsø i Juli er 9 :laugh:

:lol: Enn å gjøre seg så dum da?? Vardø eller Vadsø? Og det ligger btw i Finnmark ;) Vi nordlendinger har faktisk sommer ;) Men hadde absolutt ikke hatt noe imot å skille Nord-Norge fra resten av landet :P

Anonymous poster hash: e97fc...424

Skrevet

:lol: Enn å gjøre seg så dum da?? Vardø eller Vadsø? Og det ligger btw i Finnmark ;) Vi nordlendinger har faktisk sommer ;) Men hadde absolutt ikke hatt noe imot å skille Nord-Norge fra resten av landet :P

Er du så dum at du ikke klarte å lese mitt innlegg nummer 2? :D

Skrevet

Helt utenfor tema, men vi sier jo vestlending, østlending og sørlending - det henviser til hvilke landsdel man kommer fra. Men altså ikke nordlending for dem som bor i nord? Hva er fellesbetegnelsen for de som bor nord for Trondheim (eller deromkring) da?

Anonymous poster hash: ba80e...70b

Skrevet

Er du så dum at du ikke klarte å lese mitt innlegg nummer 2? :D

Jeg så det ;) Men regner med du rettet det kun fordi en annen påpekte det ;)

Skrevet

Dette var då eit utuleg tåpeleg innlegg med totalt malplasserte smilys.  Synes du skulle ta deg ein tur nordover, og sjå kor langt det er frå nordland (der nordlendingane bur) til Varanger.  Du vil og få sjå mykje flott og imponerande natur langs heile vegen, så berre køyr på!  

Skrevet

Vardø har hatt noen fantastiske somre de siste årene, bare så du vet det ;) Hilsen Vardøværing

Anonymous poster hash: c37b5...390
Skrevet

Har egentlig aldri skjønt alle disse fordommene og dette hatet mot nord-norge. Kan noen forklare meg noe keg har gått glipp av?

Anonymous poster hash: b886b...a26

Skrevet

Vardø har hatt noen fantastiske somre de siste årene, bare så du vet det ;) Hilsen Vardøværing

Det er dykk vel unnt!  Håpar årets blir like bra :) 

(og at vi her vest kan få ein litt mindre våt sommar i år enn i fjor.)

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Finnmark, og jeg kaller meg selv nordlending. Det gjør forsåvidt hele slekta mi. Har fått med meg her på Dib at mange blir kjempesinte når noen kaller finnmarkinger for nordlendinger, men det gjelder altså ikke meg eller mine slektninger - vi er jo nordlendinger :) Som ei annen her påpekte, vi kaller folk vestlendinger, sørlendinger og østlendinger - det er da helt naturlig at vi her øverst da blir nordlendinger?

Anonymous poster hash: 5fe54...213
Skrevet

Har egentlig aldri skjønt alle disse fordommene og dette hatet mot nord-norge. Kan noen forklare meg noe keg har gått glipp av?

Anonymous poster hash: b886b...a26

Det er like saklig som hatet mot søringer, østlendinger og folk fra Bærum.

Anonymous poster hash: 6db27...634

Skrevet

Dæven du som har skrevet det hær innlegget e jo bare hjernedød!

Hahaha liksom, seriøst? Vi har da for pokker sommer som alle andre.. Det eneste e at temperaturan tilsvare et arktisk klima.

Ska du ikke ta med dæ at det vokser ikke trær dær heller? Det e jo enda mer morsomt ;) Eller at vi faktisk hadde et træ, med det daua..

Anonymous poster hash: d2ebd...c2b

Skrevet

Hahaha liksom, seriøst? Vi har da for pokker sommer som alle andre.. Det eneste e at temperaturan tilsvare et arktisk klima.

Ska du ikke ta med dæ at det vokser ikke trær dær heller? Det e jo enda mer morsomt ;) Eller at vi faktisk hadde et træ, med det daua..

Rognen som står på Festningen lever vel enda?

Skrevet

Har det daua??

Anonymous poster hash: 2b8e8...b09

Skrevet

Såvidt æ vet lever ikke det træet nu lenger næi. Står det et træ dær nu så e det nu planta et nytt et i ettertid :)

Skrevet

Såvidt æ vet lever ikke det træet nu lenger næi. Står det et træ dær nu så e det nu planta et nytt et i ettertid :)

Ble det ikke plantet et nytt tre der for noen år siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...