Gjest babyplusme Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det når far tar permisjonen sin når babyen bare er 3 mnd gammel? Har blandt annet planer om å fullamme... har allerede søkt permisjon til desember og nå vil plutselig pappaen ha permisjonen sin i sommer, kan jeg søke på nytt når permisjonen min starter om en uke?
MrsMilla Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Tror dere potensielt kan støte på litt trøbbel om dere endrer på permisjonen, mener den kanskje ikke kan det? Tja, om du skal fullamme, må han jo komme bortover på jobb til deg temmelig ofte... Du har rett på ammefri, så det går nok greit, men logistikken der han må komme bortover hver andre time kan bli interessant.... Kan være litt vanskelig i praksis med pappaperm, fullamming og så små barn - så dere må kanskje tenke veldig kreativt.
Giss Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Enig med Mrs Milla. Ta kontakt med Nav og spør med en gang. Min første tanke er hvorfor han plutselig absolutt skal ha permisionen sin midt i det hele? Ideen må jo være å legge permisionen opp så det blir best mulig for baby og for familien som helhet - og at du må tilbake på jobb mens du fullammer og babyen kun er tre måneder høres lite gjennomtenkt ut. Så små babyer følger ikke nødvendigvis et skjema. Plutselig kommer en periode hvor barnet vokser mye og jobber for å få satt produksjonen opp - og da henger de bokstavelig talt i puppen hele dagen. I tillegg er det de færreste babyer som virkelig sover igjennom så tidlig. De fleste våkner flere ganger pr natt og vil ha mat - og så lenge du fullammer er det du som må våkne og ta deg av dette. I tillegg til at du så skal på jobb og han må komme springende hver gang babyen er sulten? Jeg tenker at med mindre du har en ekstremt fleksibel jobb så må du enten oppgi fullammingen eller oppgi tanken på at pappaen skal ha permisionen sin på akkurat det tidspunktet.
MarieK Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Hvordan går det når far tar permisjonen sin når babyen bare er 3 mnd gammel? Har blandt annet planer om å fullamme... har allerede søkt permisjon til desember og nå vil plutselig pappaen ha permisjonen sin i sommer, kan jeg søke på nytt når permisjonen min starter om en uke? Jeg fullammer og jobber 80%, altså fire dager i uka. Babyen er 4 mnd gammel. Det går fint fordi vi bor nærme jobben min, jeg har en time ammefri på slutten av dagen (så kortere arbeidsdag) og ammer i lunsjen. Ideelt sett skulle babyen fått melk på flaske også (som jeg pumper hver kveld), men hun nekter å ta flaske. Det går greit fordi det er en periode på 2 mnd, men jeg tror ikke jeg hadde orket det så mye lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå