Gå til innhold

psmf-dieten, dere som kan denne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest meg opp på den, skal starte på den på tirsdag, MEN, lurer veldig på: Når det gjelder protein inntak pr kg, gjelder det de kg man ER på, eller de man skal ned til?

Jeg veier 102 kg (burde ikke veie mer enn 60 kg) hvor mye proteiner skal jeg ha i meg? Står jo ulikt over alt, noen steder står det protein i forhold til hva man veier, mens andre steder igjen står det protein i forhold til vektmålet.

Hva gjorde dere, og effekten?

Tenkte jeg skulle føre opp en liste på mat for første mnd (spise plan) i morgen, så må jo nesten vite nå, hvor mye protein jeg skal ha i meg pr dag, og sitter bare som et stort ?

Anonymous poster hash: 0a46e...f91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 gram per kilo ideell kroppsvekt, så for deg blir det da 150 gram protein i døgnet :)

Skrevet

2,5 gram per kilo ideell kroppsvekt, så for deg blir det da 150 gram protein i døgnet :)

Tusen takk :D da er det lettere å forstå den her ;) Ble noe rådvill, så kom jeg på at det var nevnt denne her inne tidligere..

Skrevet

Aner ikke hva den går ut på, men ville bare ønske deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 4b951...af5
Skrevet

Denne starter jeg på i morgen. Men gruer meg, jeg er sukkeravhengig. Men tenkte å ta en uke først, for å se hvordan det går. Jeg må ned 20 kg. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymous poster hash: ef267...826
Skrevet

Denne starter jeg på i morgen. Men gruer meg, jeg er sukkeravhengig. Men tenkte å ta en uke først, for å se hvordan det går. Jeg må ned 20 kg. Ønsker deg masse lykke til.

Har selv hatt sukkeravvenning siden nyttår, har sluttet med alt, kun spist en japp januar og februar, på lørdagene, altså en japp i uken, og denne mnd har jeg ikke tillatt meg selv mer enn et lite glass saft på lørdagene :) Så sukkeravhengigheten er ikke den samme lenger, i helga drakk jeg ikke det ene glasset med saft heller.. Men føler jeg trenger en god kick start på dette, er jo snakk om ca42-45 kg som skal bort, håper å klare det på 1 år, men målet er på 1,5 år, alt før det er en positiv opplevelse :)

Skrevet

Har selv hatt sukkeravvenning siden nyttår, har sluttet med alt, kun spist en japp januar og februar, på lørdagene, altså en japp i uken, og denne mnd har jeg ikke tillatt meg selv mer enn et lite glass saft på lørdagene :) Så sukkeravhengigheten er ikke den samme lenger, i helga drakk jeg ikke det ene glasset med saft heller.. Men føler jeg trenger en god kick start på dette, er jo snakk om ca42-45 kg som skal bort, håper å klare det på 1 år, men målet er på 1,5 år, alt før det er en positiv opplevelse :)

Og lykke til til deg også :D Kanskje vi kan følge opp hverandre her? gi hverandre støtte og motivasjon, kanskje lettere å være ærlig om hvordan det går med vekta, til noen man har null kjennskap til, som man ikke vet hvordan ser ut, eller heter engang, enn familie/venner?

Skrevet

En forferdelig diett. Jeg ble svimmel, uvel, slapp og fryktelig sliten. Dette er en ekstrem diett som passer for de som vil ned 3-5 kg på kort tid. Dette er ikke en diett man orker å gå lenge på, som man må hvis du skal ned såpass mange kilo.

Anonymous poster hash: 2e85b...9a9
Skrevet

En forferdelig diett. Jeg ble svimmel, uvel, slapp og fryktelig sliten. Dette er en ekstrem diett som passer for de som vil ned 3-5 kg på kort tid. Dette er ikke en diett man orker å gå lenge på, som man må hvis du skal ned såpass mange kilo.

Jeg har helt motsatt erfaring. Jeg blir full av energi på denne. Til tross for svært lavt kaloriinntak.

Det jeg derimot blir slapp og trøtt av, er en livsstil full av karbohydrater og tomme kalorier.

Anonymous poster hash: ec414...bed

Skrevet

Denne dietten har jeg også lest meg opp på i det siste og har et sterkt ønske om å begynne etter et ublidt møte med badevekta..

Finnes det en "enklere" oversikt over hva som skal spises?

Jeg fant en med rådvarer, men dette blir min første diet, faktisk den første gangen jeg må tenke på hva jeg spiser i hele mitt liv så jeg trenger dette inn med t-skje.

Anonymous poster hash: 3d342...269
Skrevet

Hvor har du dette fra?

Denne dietten er sterkt frarådet for de som kun skal ned noen få kg, så lenge de ikke er fitnessutøvere! Og høyst rådet til de som skal ned stor mengde vekt.

Har du egentlig lest deg opp på denne, og kunnskap nok om den til å være sikker i det du uttaler deg om?

De aller fleste opplever at energien holde seg ved like på denne dietten, det er derfor den er bra for de som skal ned mye, den metter, den tillater energi (men man skal likevel ikke trene stort på denne dietten) så lenge man følger den rett, og spiser slik man skal.

Skrevet

Denne dietten har jeg også lest meg opp på i det siste og har et sterkt ønske om å begynne etter et ublidt møte med badevekta..

Finnes det en "enklere" oversikt over hva som skal spises?

Jeg fant en med rådvarer, men dette blir min første diet, faktisk den første gangen jeg må tenke på hva jeg spiser i hele mitt liv så jeg trenger dette inn med t-skje.

Anonymous poster hash: 3d342...269

Det er ingen oversikt type "matplan" på denne, siden alle har ulikt protein inntak pr dag, så du må føre opp protein inntaket pr måltid, med andre ord, sett av tid til å lære proteinnivået i matvarer, samt lær deg hvilke som er med lite fett, minimalt/null karb/kcal.

Men, det finnes mange gode råd når det kommer til maten man kan spise. Søker man opp PSMF-oppskrifter på Google, kommer man over mange gode oppskrifter, som du bare tilpasser proteininntaket til ditt eget nivå :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Hvor har du dette fra?

Denne dietten er sterkt frarådet for de som kun skal ned noen få kg, så lenge de ikke er fitnessutøvere! Og høyst rådet til de som skal ned stor mengde vekt.

Har du egentlig lest deg opp på denne, og kunnskap nok om den til å være sikker i det du uttaler deg om?

De aller fleste opplever at energien holde seg ved like på denne dietten, det er derfor den er bra for de som skal ned mye, den metter, den tillater energi (men man skal likevel ikke trene stort på denne dietten) så lenge man følger den rett, og spiser slik man skal.

Og hvor har du dette fra ?  Dietten er kun abefalt om man skal ned noen få kg eller som en kickstart. Og man bør ikke gå på den noe lenge. Og ja man BLIR ofte som en zombie på den fordi man skjærer energiinntaket ned til beinet, man får ikke i seg mer enn akkurat det nødvendigste og såvidt det.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Skrevet

Hvor har du dette fra?

Og hvor har du dette fra ?  Dietten er kun abefalt om man skal ned noen få kg eller som en kickstart. Og man bør ikke gå på den noe lenge. Og ja man BLIR ofte som en zombie på den fordi man skjærer energiinntaket ned til beinet, man får ikke i seg mer enn akkurat det nødvendigste og såvidt det.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Gidd å les på den linken du selv deler:

"Du er overvektig/har fedme og ønsker å få en god start på dietten"

"Dietten er ment som en hurtigløsning og kan bare brukes av overvektige personer over et lengre tidsrom (1-2 mnd) Personer med normal kroppsvekt og fettprosent bør i utgangspunktet styre unna dietten, så lenge dietten ikke er satt opp i samarbeid med lege eller klinisk ernæringsfysiolog – og med utgangspunkt i 1 til 2 uker før en stor og viktig begivenhet."

Har selv vært på dietten i 3 omganger, var ekstremt overvektig når jeg startet. Hadde opphold på 6 mnd mellom hver runde, for å sikre kroppen, kjørte dietten i samråd med lege ol, siden jeg ikke for alt her i verden ville under kniven, men var nådd dit hvor helsen var kritisk pga fedme.

Klart, energi nivået er ikke av de beste, MEN det skal IKKE føre til svimmelhet eller lignende, da utøver man det ikke rett, det er en av problemene med at folk går løs på denne dietten uten hjelp og oppfølging fra de som virkelig KAN dietten, det kan i verstefall være livsfarlig, det er ikke til å stikke under en stol. MEN, om man gjør seg godt kjent med den, og gjør mer enn å bare lese seg opp på Fitnessbloggen om den, så er den trygg.

Om man kun forholder seg til Fitnessbloggen som eneste kilde til dietten, så bør man styre langt unna og heller finne seg noe annet, for da gjør man ikke grunnarbeidet som utgjør forskjellen på god opplevelse og ikke.

Trim som nevnes på Fitnessbloggen er beregnet på de som er fitnessutøvere, mens de som sliter med stor overvekt, ikke skal trene på denne måten. Er du overvektig og bruker dietten, så skal du ikke trene, gå 30 min x 3 fordelt pr uke, har man barn, skal man ikke være aktiv foruten det man er med barna, men på oppkarb. dagene, kan man med fordel bevege seg litt ekstra.. I de mnd man har opphold i dietten, er trim essensiell, men nok en gang, ikke mye, og etter egen mestring, med andre ord, ikke mer aktivitet enn hva kroppen er vant til fra før.

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg har lest den gjentatte ganger og den advarer veldig mot å gå noe lenge på den, den er ment som kun en god start for overvektige om de går på den.

Gidder ikke å diskutere med noen som tror de er ekspert kun fordi den funket for deg og deretter nedsnakker en absolutt troverdig kilde hvor kunnskapen er stor. Men for all del, ikke mitt problem om noen feiler stort på psmf.

Skrevet

Personlig ville jeg gått for lavkarbo i stedet. Du kan gå ned like fort. Psmf er hardt...

Anonymous poster hash: 5ac75...14c

Skrevet

Jeg har lest den gjentatte ganger og den advarer veldig mot å gå noe lenge på den, den er ment som kun en god start for overvektige om de går på den.

Gidder ikke å diskutere med noen som tror de er ekspert kun fordi den funket for deg og deretter nedsnakker en absolutt troverdig kilde hvor kunnskapen er stor. Men for all del, ikke mitt problem om noen feiler stort på psmf.

Som jeg sier, jeg har hatt proff hjelp med dietten, jeg sier hverken om HI bør gå på den eller ei, jeg deler info. Den kilden du selv refererer til her, sier 1-2 mnd ved høy vektnedgang, jeg forholdt meg ikke til HI her, men til første innlegg jeg siterte. Jeg er ikke ekspert på området, men har fått hjelp av de som kan grunnleggende om det, og ikke bare om dietten i seg selv, men om helsa knyttet sammen med dietten, det er betydelig som IKKE er nevnt på fitnessbloggen, som er relevant for denne dietten, noe som utgjør at jeg råder alle som vurderer dietten å råde seg med LEGE, før de starter opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...