Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hvor tidlig kan det skje? Er det noen typiske tegn? Det er en del i familien som har dype depresjoner. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe (er ikke eget barn, men nær familie). Anonymous poster hash: 815dc...5f1
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Ja. Jeg har egentlig vært deprimert (i perioder) så langt tilbake som jeg kan huske. Dette ligger i hele slekta til mamma, så det er tydelig at dette er arvelig! Pass på om barnet ditt blir innelukket og veldig tankefull. Anonymous poster hash: c1af9...4b2
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Ja, det kan de. Min mann var det som barn. Han husker fra han var liten at han hadde lyst til å skade seg med kniv. Dette var pga vanskelige oppvekstforhold. Anonymous poster hash: b3b08...305
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Er det noe andre enn foreldrene kan gjøre? Anonymous poster hash: 815dc...5f1
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 En stresset hverdag kan gjøre sensitive barn deprimert. Da jeg jobbet som lærer lærte jeg å se etter signaler på barn som kunne slite. Litt hardt å se det, pga barn skal jo være lykkelige i seg selv i "teorien". Det er mye god hjelp å få i PPT lærer er ikke psykologer Anonymous poster hash: aaa6a...3bf
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 hadde ei jente på 2,5 år i barnehagen jeg jobbet i som ble deprimert da foreldrene skilte seg. Hun begynte å sove lenger om utenforstående kan duøkt på dagen, virket aldri glad og viste minimal interesse for andre barn og lekte rolig og uinteressert. Som utenforstående kan du eks kontakte barnehagen/skolen (gjerne som anonym) og anbefale bup. Eller lese litt om barn og depresjon og ta det opp med foreldrene. Du kan jo også snakke med barnet selv, og kanskje med foreldrene? Anonymous poster hash: a4aa3...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå