Gå til innhold

Hadde dere takket ja til denne barnehageplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 1,5 år fikk barnehageplass i en familiebarnehage da hun var ett år, dette til tross for at hun er født på høsten. Hun stortrives og elsker barnehagetantene og ikke minst onkelen.

Vi venter nummer to som vi ser for oss begynner i bhg høsten 2015, vi hadde derfor ikke tenkt på å bytte bhg for hun store før dette da dette er en bhg som går opp til 3 år. 

Men forrige uke dukket det opp et brev fra kommunen med tilbud om bhg-plass i en kommunal barnehage og nå er vi veldig i tvil. Når vi skal søke neste år er det ikke sikkert det er denne bhg vi søker på heller da den ligger litt i feil kjøreretning til jobb.

Fordeler med å bli der hun er:

- Liten familie-bhg med 8 barn fra 1-3 år

- Hun stortrives og føler seg trygg der

- Både vi og henne er superfornøyd med de ansatte som alle har vært der i mange år

Ulemper med der hun er nå:

- 5 av 8 av barna hun kjenner forsvinner til høsten

- Begrenset med lekeområder, kun en liten sandkasse og ikke noe huske eller sklie

- Tidlig hentefrist kl 16.30 (noe som ikke er noe problem så lenge jeg er hjemme i permisjon)

- Feil kjøreretning når vi leverer

Fordeler med den nye barnehagen

- Mulighet for søskenprioritering høsten 2015 

- Større lekeområder

- Nabojenta som hun leker med allerede går der

- Man kan hente frem til kl 17 

Ulemper ved å velge den nye barnehagen:

- Er trolig andrevalget i 2015, får vi plass der vi ønsker blir det enda et bytte neste år

- Vi aner ikke hvor godt hun vil trives der

- Stor barnehage med 80 barn (hvorav 30 er opp til 3 år)

- Feil kjøreretning når vi skal levere

Dere som er erfarne barnehagemødre, hva hadde dere gjort? 

Anonymous poster hash: 82ad7...60a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde prøvd å unngå flere bytte av bhg enn høyst nødvendig.

Stabilitet er viktig og så lenge dere er fornøyde med nåværende bhg hadde jeg neppe byttet.

Skrevet

Ville heller ikke byttet dersom dere ser for dere å bytte igjen neste år....

Skrevet

tenker det kommer litt an på hvor lett eller vanskelig det er å få barnehageplass der dere bor. Dersom det er vanskelig å få plass i annet enn familiebarnehage (noe som kanskje er enda vanskeligere neste år?) og denne nye barnehagen faktisk er andrevalget deres ville jeg kanskje takket ja til den nye plassen. Barnet (og sannsynlig småsøsken) er jo da sikret plass frem til skolestart i en barnehage dere ikke synes er helt uaktuell. For å si det sånn; her vi bor får vi ingen av våre 5 førstevalg, men må ta til takke med bhg LANGT unna kjøreretning. Så for oss ville det å få tilbud om vårt andrevalg vært veldig positivt! MEN hvis dte er slik at dere tror dere får et bedre tilbud til neste år, ville jeg strukket meg langt for å unngå unødvendige barnehagebytter for de små.. :)

Anonymous poster hash: 75f99...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...