Gå til innhold

Dere som har barn som har gått på Molvicol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte de på midlet i begynnelsen? Ble de ugne eller kvalme? Vi er nå i gang med tømming på andre dag, og vet at det kan ta opp til 7 dager. Hvor lang tid tok det for dere? 7 år år og 30 kg her.

Anonymous poster hash: dfef2...5c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min var 4 år og reagerte ikke negativt som jeg merket. Han sa ihvertfall ikke noe om det, og var i fin form. Tror at det tok 4 eller 5 dager, og vi har ikke brukt det siden.

Anonymous poster hash: 2b033...09f

Skrevet

Jenta vår drakk ett par glass med den greia der, etter at legen fant ut at hun var kronsik obstipert........ hvilket jeg ikke var enig i for øvrig.

Hun merket ikke noen bivirkninger, man da det ble brune spor i trusa hver gang hun feis, da ble det så flaut og ekkelt at hun nekta å drikke mer v det.

Flaut når man er 7 år, og kniiiisende tar med venninder på do.......

Anonymous poster hash: c6ec6...598
Skrevet

Sønnen min var 4 år og reagerte ikke negativt som jeg merket. Han sa ihvertfall ikke noe om det, og var i fin form. Tror at det tok 4 eller 5 dager, og vi har ikke brukt det siden.

Brukte dere det i samråd med lege? Vi skal bruke vedlikeholdsdoser noen mnd etter for å få tarmen i gang igjen. Hun har antageligvis vært forstoppet over lengre tid.

Skrevet

Jenta vår drakk ett par glass med den greia der, etter at legen fant ut at hun var kronsik obstipert........ hvilket jeg ikke var enig i for øvrig.

Hun merket ikke noen bivirkninger, man da det ble brune spor i trusa hver gang hun feis, da ble det så flaut og ekkelt at hun nekta å drikke mer v det.

Flaut når man er 7 år, og kniiiisende tar med venninder på do.......

Anonymous poster hash: c6ec6...598

Huff ja, det forstår jeg godt. Det kan være flaut og ekkelt. Heldigvis har barnet gode venner som forstår at det er et problem, de erter ikke, men støtter. Vi kom til lege med mistanke om forstoppelse, og lege kunne bekrefte at det stemte, så nå er vi som sagt på andre dagen. Ser ut for at det har kommet i gang nå, men det følger med kvalme og uggenhet. Står i pakningsvedlegget at det er vanlig. 

Skrevet

Brukte dere det i samråd med lege? Vi skal bruke vedlikeholdsdoser noen mnd etter for å få tarmen i gang igjen. Hun har antageligvis vært forstoppet over lengre tid.

Ja, det var i samråd med lege. Tror egentlig det stod på pakken at det ikke skulle brukes til så små barn, men gutten hadde nok også vært forstoppet over lang tid. Vi brukte det bare den ene gangen og så kuttet vi drastisk ned på melkedrikking og ble flinkere til å bruke fiber med masse vann til, så har ikke hatt bruk for det siden.

Skrevet

Ja, det var i samråd med lege. Tror egentlig det stod på pakken at det ikke skulle brukes til så små barn, men gutten hadde nok også vært forstoppet over lang tid. Vi brukte det bare den ene gangen og så kuttet vi drastisk ned på melkedrikking og ble flinkere til å bruke fiber med masse vann til, så har ikke hatt bruk for det siden.

Ok, så bra. Håper dette løset seg for vårt barn nå, det må være fryktelig ubehagelig å ha det slik.

Skrevet

Jenta vår på 22 mnd går på det daglig. Har brukt det i 1 år, og merket ingenting på henne da vi startet. 

Hun får enten en pose med movicol jr. pr dag, eller en halv pose vanlig movicol. 

Dersom vi glemmer det blir hun hard i magen med en gang.. 

Da vi startet tok det noen dager før det funka helt. 

Anonymous poster hash: beee6...9ea
Skrevet

Jenta vår på 22 mnd går på det daglig. Har brukt det i 1 år, og merket ingenting på henne da vi startet.

Hun får enten en pose med movicol jr. pr dag, eller en halv pose vanlig movicol.

Dersom vi glemmer det blir hun hard i magen med en gang..

Da vi startet tok det noen dager før det funka helt.

Anonymous poster hash: beee6...9ea

Akuratt det samme som hos oss. Jenta bruker EN movicol junior til dagen. Men begynnte med 4 poser dagen når hun begynte med mat. Vi merket ikke bivirkninger mer enn fising. Nå merker vi ingentimg men hun har gått 2 år på movicol nå.

Anonymous poster hash: 0fbcc...20c

Skrevet

Min går på det nå, men synes fremdeles ikke det har vært noe særlig til tømming. Hun får ut en liten knott i ny og ne bare.

Anonymous poster hash: cb8a6...8d3
Skrevet

Jeg lurer bare på om dere har noen tips til hvordan få barnet til å drikke Movicol? Barnet mitt bør ha det, men nekter. 4 år.

Anonymous poster hash: 26bfd...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...