Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hva betyr "bailando"? Ei venninne mener det betyr "jeg danser". Jeg er uenig, og mener det er "bailo" som betyr "jeg danser". Jeg viste henne et Google-søk som viste bøyinga av verbet "bailar", og da spurte hun meg om jeg trodde på alt jeg leste på nett(?). Og så sa hun at hun har vært mye i Sør-Amerika hvor skole-spansken er "ut", og at man sliter med å bli forstått om man snakker denne skole-spansken. Hun snakker godt spansk, jeg har kun 2 år med spanskundervisning fra videregående, så hun bør jo ha rett?! Hun mener bailando betyr "jeg danser", jeg mener bailando betyr "dans" (altså substantiv). Hvem har rett, eller har begge feil? Anonymous poster hash: d989f...bea
mamita Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Bailando = dansende Hvis du skal bruke det i presens blir det: estoy bailando eller Yo bailo = jeg danser
mamita Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Når man sier (yo) estoy bailando tenker man oftest på noe man gjør akkurat nå. Hvis man sier (yo) bailo tenker man mer på noe man gjør generelt: f.eks hva gjør du på fritiden? Jeg danser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå