Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hvor lang tid tok det før boligen var slik som dere ønsket? Kjenner jeg begynner å bli utålmodig og irritert på min late mann nemlig...hvis oppussing hadde vært en iPhone ville vi hatt strøkent hus for å si det mildt!!!:-p Anonymous poster hash: b7693...20f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Tja, blir et hus noen gang det da? Når man har kommet seg gjennom hele huset dukker det gjerne opp nye ting. Det å eie hus er en jobb i seg selv det Vi har nå bodd i dette huset i 9 år og driver fremdeles med oppussing og vedlikehold. I løpet av siste året har vi lagt ny kloakk og pusset opp bad/vaskerom i kjelleren... Anonymous poster hash: 25e24...e0f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Nå er jeg gift med en tømrer da, men vi brukte vel 5-6 år. Hadde ikke budsjett til å pusse opp alt med en gang så det ble litt og litt ettersom vi fikk råd. Ofret alle ferier og pusset opp hver sommer. Måtte gjøre mye utvendig og alt innvendig. Gikk på noen bommerter og valgte noen billige løsninger som vi siden valgte å bytte ut. Tok litt tid før vi fant stilen også, men nå er alt fint og vi er kjempe fornøyde Bor i et ettertraktet område og hadde ikke hatt råd til å kjøpe noe helt nyoppusset her. Anonymous poster hash: 72923...a09
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Skulle ønske jeg var gift med en Tømrer! Vi kjøpte en ganske stor enebolig og jeg angrer som bare det! Skulle ønske vi kjøpte noe mindre som trenger mindre oppussing. Har bodd her i to år nå, og er hver dag på finn for å se om det kommer noen billigere boliger i området... Anonymous poster hash: b7693...20f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Vi tok 3 etasjer på 2,5 mnd. Vi byttet alt rør og elektrisk. Var en h...... jobb. Vi gjorde alt selv, med hjelp fra familien. Vi har valgt noen billige løsninger, som f. eks gulvbelegg på bad (som jeg nå hater 2 år etterpå), og har ikke byttet innerdører eller alle vinduene. Dette skal vi gjøre når vi har økonomien til det. Vi kommer nok til å endre en de på husfasaden også etterhvert. Anonymous poster hash: 00475...fb8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Ikke ferdig enda og flyttet inn for fem år siden. Brukt 650.000 så langt og må nok spare litt mer penger for å fortsette men det er fint og helt levelig da. Hvorfor må du vente på at mannen maler forresten? Anonymous poster hash: 66e87...ee1
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Vi tok 3 etasjer på 2,5 mnd. Vi byttet alt rør og elektrisk. Var en h...... jobb. Vi gjorde alt selv, med hjelp fra familien. Vi har valgt noen billige løsninger, som f. eks gulvbelegg på bad (som jeg nå hater 2 år etterpå), og har ikke byttet innerdører eller alle vinduene. Dette skal vi gjøre når vi har økonomien til det. Vi kommer nok til å endre en de på husfasaden også etterhvert. Anonymous poster hash: 00475...fb8 Dere byttet rør og elektrisitet selv? Er det i det lov, med mindre man er fagmann selv? Anonymous poster hash: 8aa22...9ff
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Ikke ferdig enda og flyttet inn for fem år siden. Brukt 650.000 så langt og må nok spare litt mer penger for å fortsette men det er fint og helt levelig da. Hvorfor må du vente på at mannen maler forresten? Anonymous poster hash: 66e87...ee1 male gjør jeg selv, og jeg har malt mye her! men føler det blir litt brannslukking bare, for veggene er brystpanel med masse hull, og strie som er malt x antall ganger og som det er masse luft under. Så han må legge gips! Men det skjer jo aldri! Alle rom må tas, vi har kun tatt bad (fagfolk), og jeg er sååååå utålmodig nå!! Anonymous poster hash: b7693...20f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Mannen er rørlegger og min bror elektriker. Derfor alt selv. Anonymous poster hash: 00475...fb8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Har holdt på i snart 10 år. Stort hus, absolutt ALT må byttes både innvendig og utvendig. Gjør mye selv, men har allikevel brukt ca 2.5 mill på oppussing. Snart ferdig, har 1 bad og kjellerstue igjen. Beløpet inkluderer alt fra drenering, opparbeidelse av uteområder, nye bad, kjøkken, panel på huset, vinduer etc. Anonymous poster hash: 0222e...292
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Vi har holdt på i fire år og har tatt oppussingen etter lommeboka + ett ekstra lån på 300.000kr. Nå er det kun vaskerommet pluss nytt gulv i 1.etasje igjen foruten hagen da... Huset er 240kvm og har økt minst 1,5 mill i verdi, så selv om det har vært utrolig slitsomt, har det vært verdt det :-) Anonymous poster hash: c9cd6...740
Optatium Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Vi kjøpte oppussingsobjekt og bodde ett år hos mine foreldre mens alle pengene og all tid ble brukt i huset. Iløpet av det første året og året etter at vi flyttet inn kom vi gjennom påbygging, bytting av kledningen, vinduer, beising og hele første etasje, pluss ett rom i andre. Nå har det stått stille litt, det er pengene det står på. Har brukt 1,3 mill på oppussing, og har igjen en gang, to soverom og et bad.
Optatium Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Har forresten gjort det meste selv, måtte ha elektriker selvfølgelig, og en innleid snekker som satte opp tilbygget, mens vi tok alt på innsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå