Gå til innhold

Starte privat psykologpraksis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen psykologer her?

Jeg er utdannet psykolog, jobbet i overkant av to år. Ikke påstartet spesialisering. Har alltid sagt at jeg vil vente i mange år før jeg ev starter privat. Men nå har jeg jobbet i korte vikariat (6mnd av gangen) siden jeg var ferdig, og det er veldig vanskelig å få jobb. Mest sannsynlig står jeg uten fra august. Så da melder jo spørsmålet seg ang egen bedrift seg, alternativet er jo å gå arbeidsledig eller gjøre noe helt annet som lønnsmessig blir ugunstig.

Noen med erfaring med dette? Hvor mange år "bør" man jobbe først, og hvordan går man fram (har lest litt på DNP sine sider, men deg er lite spesifikt). Jeg kjenner at dette er mer det jeg ønsker å gjøre, ikke pga at det er privat, men pga klientgruppen og arbeidsformen. Men jeg holder igjen, har en tanke om at jeg bør ta spesialisering først, og ha minst fem års erfaring. Noen tanker?

Anonymous poster hash: 8d64a...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt meningsløst av meg å dele mine tanker, så unnskyld for at jeg gjør det (ikke "unnskyld" som i herskerteknikk av meg, men unnskyld, som i jeg gjør det likevel og det er dumt av meg, unnskyld).

Men jeg sliter med unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse. Jeg gikk til en psykolog som driver privat. Det viste seg at han på ingen måte forsto hva det er jeg sliter med. Han pratet veldig mye om seg, sitt liv, kona, etc. Fjerde timen jeg var hos han var etter en påske. Da fortalte han om alt han hadde fått gjort i påsken, hvor mye han hadde kost seg sammen med kona og venner, vært på fjellet, osv. Så spurte han meg hva jeg hadde gjort i påsken? "Nei, formen min har vært veldig dårlig siden sist, så jeg er blitt sittende inne siden forrige gang. Jeg har ikke en gang kommet meg på butikken.", fortalte jeg han. "Hva?! Og jeg som så for meg at du hadde vært oppe på fjellet og gått langturer på ski", fikk jeg til svar.