sug lut Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Sommertid! Endelig er det slutt på å krangle om den siste timen - nå er den spist opp av sommertida og jeg kan stå opp når jeg blir vekket uansett. Sommertid! Da kan jeg gå morratur FØR sola og så sitte hvert eneste minutt av soltid på balkongen. Sommertid! Det må bety at det blir sommer. Morratur som får igang kroppen og enda har frost i lufta så man kommer inn som en rødkinna Tjorven. All den røde/rosa/oransje vaska (og det blir mye - vi liker farge her i huset) tatt allerede og skal henges opp ute bare kaffevannet koker så jeg får kaffe med meg ut samtidig. Ingen andre enn jeg og nabodama er ute så tidlig på en søndag og vi er heldigvis begge autister på tur og føler ingen behov for å slå oss sammen, vi viker bare kjapt rundt et gjerde eller inn en sti så vi slipper. Linfrøene spirer! Ringblomster sådd i eggeskall spirer kanskje snart. Porselensanemone er så fint navn at om de aldri spirer i det hele tatt så har de uansett skapt glede. Kornblomster og kosmos er ti-femten cm Chili kommer det fem planter av og de er kraftige småttiser To typer tagetes i rute Liv i to storkenebb i digerkrukker, livstegn i jordbærplanta i mutterns gamle apotekerkrukke, potensiale for liv i campanulaen, og stakkars gressløken har faktisk ett grønt strå som jeg rituelt har tenkt å spise til frokost.
sug lut Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #2 Skrevet 30. mars 2014 Og bare for å friste: dette er porselensanemonen: Anemonopsis macrophylla - mitt nye staudeprosjekt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Ååå, den var fin! Jeg elsker også sommertid, synes vi skal ha det hele året. Kan godt ha sommer hele året også, utenom i jula. Idag skal vi ut på tur med noen små venninner, og jeg har aldri gått tur i akkurat det området, så det blir en liten skattejakt. Og så er det bare 4 dager til jeg får besøk fra Østlandet. Gled!
LanzaroteJenta Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Og bare for å friste: dette er porselensanemonen: Anemonopsis macrophylla - mitt nye staudeprosjekt. Hvordan får du lastet opp bilde fra telefonen? Eller går det ikke? Har en Sony- blablaba(vet ikke hva sen heter..)
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Den var fin ja Jeg synes sommertid er helt topp Lysere kvelder og vår og sommerdekk. Er klokka snart 9.30 før eller etter stilling? Lite veggklokker her i campingvogna og jeg er usikker på om telefonen stiller seg selv Hvis klokka er snart 9.30 etter stilling må jeg kanskje sove litt mer. Kjennes ut som migrene er på vei også.. :/ Kraftig hodepine er det i alle fall
LanzaroteJenta Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Her er det elsk i dag, her! Lillebror våknet riktignok før fuglene feis, men nå har han fått frokost og medisin (matallergi og fandens oldemor..) og sover ute i vogna. Storebror og Pappa sover ennå og jeg sitter å koser meg med kaffe med en liten ( egentlig en toppet spiseskje) dæsj sjokolade i og litt avslappende musikk. Selv om klokka eeeegentlig er en time mindre (jada, jeg vet man ikke kan si det) så føles det ganske greit å ha stua for seg selv når klokka nærmer seg ti. (Tilgi meg for min forkjærlighet for parentesbruk) Endret 30. mars 2014 av LanzaroteJenta
Dr. Fyll Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor har vi ikke sommertid hele året? Vintertid er tull, og vekslingen resulterer alltid med trøtte unger et par dager. Ellers er dette en skikkelig elsk-søndag med total avslapping. Jeg pusler rundt i huset, småtrollene er ute med vennene sine. Minste fikk seg en ny venninne i på butikken fredag, hun brukte akkurat like lang tid på å etablere vennskapet som jeg brukte på å lete fram melk og smør. Kjapp utveksling av telefonnummer med mammaen i kassakøen, nå har jentene lekt ute i flere timer og har konstatert at de er bestevenninner. Så enkelt kan det gjøres
amandine Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 id det alltid var så enkelt dr Fyll. Her sitter ett stk kjempesår, ingen er å få tak i og de som svarte telefon "fikk ikke ha flere på besøk". Duster!
Dr. Fyll Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 id det alltid var så enkelt dr Fyll. Her sitter ett stk kjempesår, ingen er å få tak i og de som svarte telefon "fikk ikke ha flere på besøk". Duster! Stakkars lille Hva er det der tøvet fra foreldre som utestenger barn pga "det blir 1 for mye på besøk"? Det er ofte slik her i nabolaget også, og det irriterer meg grenseløst! Barna blir satt i en posisjon der foreldrene legger opp til at de må prioritere mellom vennene sine og utestenge en eller flere av dem. Jeg skjønner det ikke, om barna mine har 3 venner hver på besøk blir det ikke mer bråk eller rot enn om mine er her alene. Siden jeg kjører åpent hus når det gjelder barnas venner har jeg ofte mange barn på besøk, jeg har full oversikt over hvilke barn mine leker sammen med og kjenner hele bølingen veldig godt. Og ingen, absolutt ingen av dem skal ha den følelsen ditt barn har akkurat nå. Vinn-vinn-vinn situasjon for både de små og meg.
prekæs Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Lyse sommerkvelder er oppskrytt. Vil ha det mørkt om natta og lys om morgenen, men ellers har jeg det bra:)
amandine Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 id det alltid var så enkelt dr Fyll. Her sitter ett stk kjempesår, ingen er å få tak i og de som svarte telefon "fikk ikke ha flere på besøk". Duster!Stakkars lille Hva er det der tøvet fra foreldre som utestenger barn pga "det blir 1 for mye på besøk"? Det er ofte slik her i nabolaget også, og det irriterer meg grenseløst! Barna blir satt i en posisjon der foreldrene legger opp til at de må prioritere mellom vennene sine og utestenge en eller flere av dem. Jeg skjønner det ikke, om barna mine har 3 venner hver på besøk blir det ikke mer bråk eller rot enn om mine er her alene. Siden jeg kjører åpent hus når det gjelder barnas venner har jeg ofte mange barn på besøk, jeg har full oversikt over hvilke barn mine leker sammen med og kjenner hele bølingen veldig godt. Og ingen, absolutt ingen av dem skal ha den følelsen ditt barn har akkurat nå. Vinn-vinn-vinn situasjon for både de små og meg. Det er sånn vi alltid har operert her også. Men det betinger jo at det er her de er.. I går var vi på søndagstur på fjellet, og når vi kom hjem var jo fjortisdamene parkert andre steder.. Jeg blir så lei meg av å se nydelige vakre gråte sine modige tårer. Det er så vondt å stadig vekk stå utenfor.
Bustetroll Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Kommer en dag på etterskudd igjen jeg :Elsk: 3 timers spassertur fra Nydalen til Grønland langs elva + litt surringSOL!!Verdens beste baby som er TØFF med solbriller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå