Gå til innhold

Ok damer, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg nettopp (les:noen uker siden) fant ut at jeg skal ha baby i november. Et par dager før jeg fant det ut, var jeg på jobbintervju... Nå har de ringt og tilbydt meg jobben, skal i samtale på tirsdag for kontraktskriving osv. Så... Hva gjør jeg?

Ingen i familie eller omgangskrets som vet noen ting, bare jeg og samboer. Skal jeg si det før jeg skriver under kontrakten, eller skal jeg vente til de magiske 12 ukene er over? Aner jo ikke hvor lenge jeg kommer til å være arbeidsfør.

En ting til, de har vel ikke lov å trekke tilbudet pga graviditet?

Setter pris på svar :)

(samme tråd som på 1.trimester)

Anonymous poster hash: 8789b...667
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de tilbudt deg jobb så har de det, graviditet er ingen grunn til å trekke tilbudet. Det er faktisk ikke lov på et slikt grunnlag, så det har ikke noe å si om du forteller det eller ikke.

Jeg ville sett an formen om jeg hadde fortalt noe eller ikke. Selv er jeg nærmest allergisk mot 1.trimester, sinnsykt dårlig både første og andre gang, så jeg sa fra til arbeidsgiver med en gang, ettersom det ble noen sykemeldinger og egenmeldingsdager. Så er formen dårlig, kan det være lurt å snakke med sjefen om hvorfor.

Skrevet

Ikke si noe før etter 12 uker.

Man skal i praksis ikke diskrimineres på grunn av graviditet men det skjer...

Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon, og jeg har ikke sagt noe ennå. Har termin i slutten av oktober, og kommer nok til å si noe i løpet av første mnd i ny jobb. Begynner på mandag.

Anonymous poster hash: f35fa...236
Skrevet

Ikke si noe!!

Grattis med ny jobb! :)

Skrevet

Hadde ikke sagt noe pga det er utrulig mange arbeidsplasser som faktisk diskriminerer pga dette men bruker da enn helt annen grunn, å du er ikke pliktet å fortelle dette før du selv ønsker det :)

Anonymous poster hash: 53187...6d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...