Gå til innhold

hjelp til pavlova kake!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min lagde pavlova i dag for første gang. Den var veldig god men bunnen ble litt seig. Hva har han mest sannsynlig gjort feil? Stekt den for lenge? Skal lage kaken en gang til i morgen. Da får vi besøk av familien så håper vi får den til bedre da! Noen eksperter?

 

Anonymous poster hash: 61fed...dac

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Bunnen skal vel være seig!? Det eneste man skal gjøre med den bunnen er jo å piske eggehvitte og sukker til det blir helt stivt, slik at man kan holde bollen på hodet uten at det renner :) (og selvfølgelig steke den :P )

Skrevet

Da er den ikke nok stekt :-)

Jeg pleier å steke den i ca 1, 5 time for så å slå av ovnen og la kaka stå inni til ovnen er kald

Skrevet

Svigermor har lagd kaken med nøyaktig samme oppskrift og den smaker mye mer "luftig" hvis jeg kan kalle det.. den i dag var delvis litt hard/seig... huff vanskelig å forklare! Jeg får vel prøve, mannen min har ikke bakt så veldig mange kaker før, kanskje det er noe med det.... he, he ;-)

 

Anonymous poster hash: 61fed...dac

Skrevet

Da er den ikke nok stekt :-)

Jeg pleier å steke den i ca 1, 5 time for så å slå av ovnen og la kaka stå inni til ovnen er kald

Oisann! Takk! Det har jeg ikke tenkt på!!

 

Anonymous poster hash: 61fed...dac

Skrevet

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova

Jeg pleier å ha Maizenna og eddik i også i tillegg til eggehvite og sukker.

Blir alltid god.

Det var engang jeg tok den ut når steketiden var ferdig og glemte å la den stå i ovnen til ovnen var kald. Da ble den seig og ikke helt stekt.



Anonymous poster hash: 662dd...f43
Skrevet

 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova

Jeg pleier å ha Maizenna og eddik i også i tillegg til eggehvite og sukker.

Blir alltid god.

Det var engang jeg tok den ut når steketiden var ferdig og glemte å la den stå i ovnen til ovnen var kald. Da ble den seig og ikke helt stekt.

 

Anonymous poster hash: 662dd...f43

Det er maizenna og eddik i oppskriften så det brukte vi, men vi var ikke klar over at kaken bør avkjøles i ovnen! Skal prøves ut i morgen! Tusen takk!

 

Anonymous poster hash: 61fed...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...