Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Mannen min lagde pavlova i dag for første gang. Den var veldig god men bunnen ble litt seig. Hva har han mest sannsynlig gjort feil? Stekt den for lenge? Skal lage kaken en gang til i morgen. Da får vi besøk av familien så håper vi får den til bedre da! Noen eksperter? Anonymous poster hash: 61fed...dac
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Bunnen skal vel være seig!? Det eneste man skal gjøre med den bunnen er jo å piske eggehvitte og sukker til det blir helt stivt, slik at man kan holde bollen på hodet uten at det renner (og selvfølgelig steke den )
snurripåsnei Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Da er den ikke nok stekt :-) Jeg pleier å steke den i ca 1, 5 time for så å slå av ovnen og la kaka stå inni til ovnen er kald
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Svigermor har lagd kaken med nøyaktig samme oppskrift og den smaker mye mer "luftig" hvis jeg kan kalle det.. den i dag var delvis litt hard/seig... huff vanskelig å forklare! Jeg får vel prøve, mannen min har ikke bakt så veldig mange kaker før, kanskje det er noe med det.... he, he ;-) Anonymous poster hash: 61fed...dac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Da er den ikke nok stekt :-) Jeg pleier å steke den i ca 1, 5 time for så å slå av ovnen og la kaka stå inni til ovnen er kald Oisann! Takk! Det har jeg ikke tenkt på!! Anonymous poster hash: 61fed...dac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova Jeg pleier å ha Maizenna og eddik i også i tillegg til eggehvite og sukker. Blir alltid god. Det var engang jeg tok den ut når steketiden var ferdig og glemte å la den stå i ovnen til ovnen var kald. Da ble den seig og ikke helt stekt. Anonymous poster hash: 662dd...f43
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova Jeg pleier å ha Maizenna og eddik i også i tillegg til eggehvite og sukker. Blir alltid god. Det var engang jeg tok den ut når steketiden var ferdig og glemte å la den stå i ovnen til ovnen var kald. Da ble den seig og ikke helt stekt. Anonymous poster hash: 662dd...f43 Det er maizenna og eddik i oppskriften så det brukte vi, men vi var ikke klar over at kaken bør avkjøles i ovnen! Skal prøves ut i morgen! Tusen takk! Anonymous poster hash: 61fed...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå