Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har ikke vært e-bruker på Altinn, og har derfor ikke fått sjekket skatteoppgjøret mitt enda. Er ganske spent siden det har vært store forandringer i livet mitt siden sist.. Har vært gjennom et krevende samlivsbrudd (separert siden slutten av mars i fjor). Jeg og våre tre barn bor i huset. Vi eier det av ulike grunner fortsatt sammen. Jeg jobber 80% og har ca 410 000 i årslønn. Har tabelltrekk. Har ikke hatt energi til å sette meg inn i alt mulig pga alt som har skjedd... Vet at dette med skatteklasser er forandret/borte, og da jeg forhørte meg (for ganske lenge siden) forsto jeg det slik at endringer nå foregår automatisk. Altså at jeg ikke trengte å gjøre noe selv. Har fått litt "hetta" i det siste siden facebook flommer over av meldinger om skatteoppgjøret... Spent på mitt eget og blir så usikker på om det er noe jeg burde ha gjort allikevel... Noen som er/har vært i en situasjon lignende min og som kan si litt om hvordan det første skatteoppgjøret etter bruddet var? Fikk du smell eller fikk du mye igjen? Evt som "vanlig"? Har ikke direkte dårlig økonomi, men kjenner at en real smell ikke er det jeg trenger for å si det sånn.......... :-( Anonymous poster hash: f826d...eea
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Dytter............ Pleier man å få mer igjen eller er faren for å få smell større? Anonymous poster hash: f826d...eea
Kliko Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Jeg vet ikke hva som er normalt, men regner med at du får fradrag fra mars til desember som alenemor. Dette er ganske store fradrag, så om du betaler like mye skatt som før bør du få igjen
Gjest marie-s Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Du blir skattet som enslig forsørget om du mottar utvidet barnetygd. Dersom du ikke får utvidet barnetrygd er du i følge den norske stat IKKE enslig forsørger.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Skulle ikke skatteetaten ha fått det med seg så er det jo bare å endre. Ordner seg. Som alenemor fikk jeg barn i desember, det fikk de naturlig nok ikke med seg. Fikk overraskende nok endret skatteklasse for hele året og fikk tilbake over 11000 ekstra. Kom godt med :-) Anonymous poster hash: 0038c...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå