Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Sliter mer og mer med dette og orker snart ikke tanken på å tvinge meg gjennom flere flytyrer. Noen som har overkommet dette og har noen råd til hva som fungerer? Anonymous poster hash: f2ba2...9c6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har alltid hatt skikkelig flyskrekk. . Eneste måten jeg kommer meg avgårde på en å drikke to halvlitere før avgang. Ikke alltid like gunstig. Men jeg kommer meg ihvertfall avgårde. Gikk flere år uten at jeg fløy i det hele tatt. Prøvde hypnose. Uten resultater. . Har vært en gang utenfor Europa. Da måtte jeg til legen å få valium. Heller ikke noe gunstig. Men keg klarte da å holde meg i setet mitt og ikke hyl gråte og hyperventilere. ( vært på noen slike turer også i mitt liv) Har ingen råd dessverre. . Pils og beroligende er vel ikke løsninger. Men har ihvertfall fått meg til å kunne dra noe sted.. skal til Kroatia i sommer. Så nå er flyskrekk kurs bestillt på Flesland. Om det virkelig vet jeg ikke ennå. Men vet hvordan du har det.. Helt forferdelig. . Og jeg synes det ble verre etter jeg fikk barn.. Men fly skal jeg pokker hva.. Angsten og skrekk skal ikke stoppe meg til å oppleve ting og steder Anonymous poster hash: b261a...177
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Hva er det du er redd for? terrorister? at det skal være noe galt med flyet? Anonymous poster hash: 4a0cc...a8f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Hva er det du er redd for? terrorister? at det skal være noe galt med flyet? Anonymous poster hash: 4a0cc...a8f Jeg er redd for kraftig turbulens, har reist mye og vært ute for noen lite hyggelige episoder. Er og redd for teknisk feil med flyet. Reiser nå med et par glass innabords, men det fungerer ikke så bra når man har har ansvar for barn og i tillegg er det slitsomt å grue seg så mye på forhånd Anonymous poster hash: f2ba2...9c6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Jeg er flyger. Vet du, vi vil ikke dø vi heller. Så hvis det er noe galt med flyet, fikser vi det før avgang. Hvis det ikke lar seg reparere innen en viss tid, bytter vi fly. Angående turbulens, flyet tåler ufattelige krefter. Turbulens er sjelden farlig. Vi får som regel vite om områder med turbulens før vi kommer dit, og da endrer vi enten rute, eller høyde for å unngå det. Visste du at statistisk sett, dersom du ble født ombord i et fly og lever hele ditt liv der, vil det ta 115 år før det blir utsatt for en ulykke! Det går bra! Jeg kan nesten garantere at samtlige piloter i Norge kan få ned et fly uten motorer på en hvilken som helst flyplass. Håper du kommer over flyskrekken en dag. Anonymous poster hash: e99ea...bcf
Snabeltann Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har også grusomt flyskrekk. To år siden sist jeg fløy nå, men i påsken skal jeg til pærs!! Har prøvd Absolutt alt fra kurs, krise-psykolog, valium og øl (ikke i kombinasjon riktig nok...) og jeg er visst uhelbredelig... Det er nesten ikke verdt å dra på tur fordi jeg bruker flere måneder på å grue meg, ha mareritt osv og både dagen før og et par dager etter ankomst er helt ødelagte. Får migrene fra helvete fordi jeg spenner meg sånn. Jeg gråter bare jeg ser et fly. Barna mine elsker å fly og synes jeg er heeelt latterlig :-) jeg har selvsagt ikke forklart at det jeg er redd for er å styrte og dø, men i stedet sagt det er fordi jeg blir "flysyk" (akkurat som jeg blir i karusell...) og den går de på. Blir det turbulens må jeg gåfra plassen min og sette meg hos flyvertinnnene fremst i flyet for å ikke avsløre at jeg er pissredd. Gråter og svetter som en gris. Sitter også lengre perioder på do med voldsom diaré hver gang pga stresset... God tur til oss ja hahaha må le litt :-))
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har hatt fryktelig flyskrekk jeg og. Som hun ene over her, det eneste som hjalp, var en drink el lignende i (minst) hvert ben Det har vært knalltøft, har fått beroligende tabletter av legen etc.... Men, sist jeg var ute og fløy, så bestemte jeg meg for å "meditere". Dette er noe jeg tidligere har lært på kurs. Men, aldri prøvd det ut selv. Nå har jeg testet det på både flyskrekk og tannlegeskrekk OG det hjelper!!! Les litt om meditasjon, det tror jeg kan fungere Lykke til :-) Anonymous poster hash: e1b3b...487
Tauriel Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har et snev av flyskrekk enda, ble nesten kvitt den da jeg fly regelmessig og hadde en skikkelig drittur med widerø i dårlig vær. Men jeg klarer ikke lange flyturer, da må jeg i så fall ha noen til å avlede meg med noe hele turen. Ble forresten lettere for meg å følge med på hvor langt man var kommet på nettbrett ombord i flyet
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kan nesten garantere at samtlige piloter i Norge kan få ned et fly uten motorer Anonymous poster hash: e99ea...bcf Nesten? -.- Anonymous poster hash: 617b8...3b6
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har også grusomt flyskrekk. To år siden sist jeg fløy nå, men i påsken skal jeg til pærs!! Har prøvd Absolutt alt fra kurs, krise-psykolog, valium og øl (ikke i kombinasjon riktig nok...) og jeg er visst uhelbredelig... Det er nesten ikke verdt å dra på tur fordi jeg bruker flere måneder på å grue meg, ha mareritt osv og både dagen før og et par dager etter ankomst er helt ødelagte. Får migrene fra helvete fordi jeg spenner meg sånn. Jeg gråter bare jeg ser et fly. Barna mine elsker å fly og synes jeg er heeelt latterlig :-) jeg har selvsagt ikke forklart at det jeg er redd for er å styrte og dø, men i stedet sagt det er fordi jeg blir "flysyk" (akkurat som jeg blir i karusell...) og den går de på. Blir det turbulens må jeg gåfra plassen min og sette meg hos flyvertinnnene fremst i flyet for å ikke avsløre at jeg er pissredd. Gråter og svetter som en gris. Sitter også lengre perioder på do med voldsom diaré hver gang pga stresset... God tur til oss ja hahaha må le litt :-)) Takk for svar, høres ut som du har det verre enn meg:-) Jeg flyr flere ganger i året, kommer meg gjennom det med noen glass vin. Men føler nå at skrekken begynner å begrense meg mer og mer slik at jeg unngår å bli med på turer og sånn vil jeg ikke ha det. Har faktisk gått på et kurs selv for mange år siden og da gikk det ganske bra en lang stund. Har bestemt meg for å ta grep nå, enten et nytt kurs eller prøve hyponose, men lurer på hva som er best. Hi Anonymous poster hash: f2ba2...9c6
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har et snev av flyskrekk enda, ble nesten kvitt den da jeg fly regelmessig og hadde en skikkelig drittur med widerø i dårlig vær. Men jeg klarer ikke lange flyturer, da må jeg i så fall ha noen til å avlede meg med noe hele turen. Ble forresten lettere for meg å følge med på hvor langt man var kommet på nettbrett ombord i flyet Takk for svar. Å fly regelmessig er helt klart viktig. Gikk ganske greit en periode, men så hadde jeg en kjempe turbulent til Spania med et utenlandsk crew som veldig upedagogiske, ropte og styra og etter den opplevelsen har det blitt mye verre. Redd for å komme ut for den slags forhold igjen. Anonymous poster hash: f2ba2...9c6
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kan nesten garantere at samtlige piloter i Norge kan få ned et fly uten motorerAnonymous poster hash: e99ea...bcf Nesten? -.- Anonymous poster hash: 617b8...3b6 Ja, nesten. Men forhåpentligvis har de få som ikke er så dyktige, med seg en dyktig pilot i det andre setet. Vi er alltid to, vet du. Anonymous poster hash: e99ea...bcf
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Opplevd to unge piloter på samme fly, et fly som måtte foreta to nødlandinger på samme flyging. Hadde på samme fly en take off from hell. På den turen kom min flyskrekk, drink hjelper helt til det kommer turbulens. Kom hjem for to dager siden fra Spania, dessverre blir mye av ferien ødelagt da en gruer seg til å fly hjem. Feil trenger ikke å komme før en er i lufta. Anonymous poster hash: 58671...c67
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Er vel helt feil å fortelle men. Jeg har en kompis som har forferdelig flyskrekk, han blir helt rar når vi skal fly, og vi fly mye sammen. For han er det eneste som hjelper å forsone seg med tanken om at det kan gå gærent. Han slipper da noen av tankene og uroen og slapper litt av. Anonymous poster hash: c8224...d0c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Tenk på at det er mange ganger farligere å kjøre bil. Anonymous poster hash: 6ce9e...655
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Er farligere å kjøre bil, men der kan du selv ha mer kontroll. Front kollisjon med feks trailer går fort, i et fly rekker du som regel å tenke før det smeller. Når det er sagt så er det 90% av flyhavariene hvor det er overlevende. Anonymous poster hash: 58671...c67
Mø schæl! Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Huff, jeg vet så godt hvordan flyskrekk føles 😟! Jeg har faktisk fått veldig god hjelp av følgende video på YouTube (skriver fra mobil så noe usikker om jeg fikk kopiert rett sisteside). Samme selskap driver også kurs - noe jeg har vurdert å melde meg på! http://m.youtube.com/watch?v=_3kf2Vqtg9U Lykke til 👍!
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Du kan også tenke på at flere mennesker dør i eselrelaterte ulykker enn i flyulykker hvert eneste år Gammel tråd, men om det er flere som sliter med samme problem..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Opplevd to unge piloter på samme fly, et fly som måtte foreta to nødlandinger på samme flyging.Hadde på samme fly en take off from hell.På den turen kom min flyskrekk, drink hjelper helt til det kommer turbulens.Kom hjem for to dager siden fra Spania, dessverre blir mye av ferien ødelagt da en gruer seg til å fly hjem. Feil trenger ikke å komme før en er i lufta. Anonymous poster hash: 58671...c67 Jeg har opplevd mange ganger at det oppstår feil underveis i en flygning. Små ting, som at anti-isingssystemet i en motor streiker, og store ting som f.eks røykutvikling eller motorstopp. For slike ting har vi sjekklister vi følger. Som regel fikser vi da problemet, men gjør vi ikke det, går vi ned og lander. Helt udramatisk. Det går bra! Anonymous poster hash: e99ea...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå