Gå til innhold

min gutt på snart fem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner igjen egen bokstav og noen få andre - kan ikke skrive boktaver

kjenner ikke igjen noen tall

teller til 30

Tegner kun kruseduller

snakket veldig sent - var 2,5 år før han sa mer enn ca 15 ord men da eksploderte det også

samtidig er han kunnskapsrik og nysgjerrig. Beskrives som en tenker i bhg..

hva tror dere ?

Anonymous poster hash: c2efc...a32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er forskjellige. Mange barn som ikke har interesse for tall og bokstaver i den alderen.

Anonymous poster hash: a4658...c8a
Skrevet

At barn er forskjellig. Og at du kan tilrettelegge for å lære han mer hvis du mener han bør kunne mer

Anonymous poster hash: 112e2...da3

Skrevet

Tror ikke sønnen din er unormal på noen måte. Det kommer jo litt an på hvor mye man holder på med tall og bokstaver også. Jeg har vært bevisst på å ikke lære dem så mye før skolestart. De har kunnet navnet sitt, og kunnet kjenne igjen noen bokstaver og tall. Jeg er redd det blir kjedelig for dem med skole om de kan alt. Jeg har nemlig en bror som kunne skrive, lese og regne før skolestart. Og han kjedet livet av seg på skolen. Ble nesten et problembarn i klasserommet.  

Anonymous poster hash: 13497...6a4
Skrevet

Bortsett fra at gutten min snakket tidlig så er dette likt som han. Han lærte bokstaver, tall og skriving på skolen. 

Han går nå i 5. klasse og klarer seg bra faglig. Når det gjelder tegneferdighetene derimot så er han fremdeles på krusedullstadiet. Han sliter med finmotorikken. 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Slapp av! 

Dette er akkurat like normalt som om han kunne både lese og skrive. Å være en liten tenker er slett ikke dumt! :-)

Skrevet

Gutten min på 5 ber meg lage oppgaver med pluss og minus, det er det morsomste han vet. Men alle er forskjellige, søsknene hans har ikke vært på samme måten:-)

Anonymous poster hash: 33e12...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...