Gå til innhold

Skaffe seg hund :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistet hunden vår for ca 3 år siden. Hun hadde fått svulst på hjernen og ble veldig syk.. Vi hadde bare et barn da. Nå har vi to :)

Noen her som har mere enn et barn og hund, og synes at det funker bra? For tre år siden, så funket det helt fint å ha hund. Men to barn er dobbelt så mange som en :P Vi snakker om å kanskje overta ei schæfertispe på 3 år, og vi snakker om å ska få ha henne på prøve før evt kjøp. Men prøvetiden er jo ikke for alltid, så vet ikke helt hvor mye vi får satt oss inn i hverdagen med to unger pluss en hund.. Ungene er 1 og 3 år.

Mannen skal være hjemmeverende til 20 mai, så derfor føler vi det kanskje er en liten åpning akkurat nå til å få en hund til å tilpasse seg oss, og føle seg hjemme her :)

Vi har snakket om dette en stund, men håper noen her har noen erfaringer med flere barn og en hund?

Anonymous poster hash: 2f777...f4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 unger og hund.men mine unger er 6 og 9 år og hunden er 3 år.synes det går kjempe fint og de har stor glede av hverandre.men hunden vår krever veldig lite og vi har stor hage hvor hun springer fritt.kansje verre hvis hunden krever flere lange turer i løpet av dagen,men hvis dere er 2 voksne bør det gå.

Herlig for ungene og vokse opp med gleden av dyr😍

Skrevet

Jeg har hørt at det anbefales at begge barna er over 5 år før man skaffer seg hund. To små barn krever utrolig mye tid (som du sikkert vet), så jeg ville personlig ventet noen år til. Schæfere kan være ganske strie hvis de ikke får nok mosjon og hjernetrim. Du kan jo ev. prøve å ha hunden på prøvetid en liten stund og se hvordan det går. Hvis det blir for mye allerede da, burde dere vente.

Skrevet

Tja, du må ha minst 1 time hver dag til overs mener jeg (helst mer), dersom du skal ha tid til hund. Den skal ha tur, litt stell, det kreves ekstra husarbeid osv.
Også kommer det jo litt an på hvordan dere bor selvfølgelig, er fordel med eget uteområde.

Skrevet

Det er jo en fordel å ikke få valp hvertfall. Dere vet hva det innebærer med hund så blir nesten opp til dere å avgjøre. Vi angrer ikke et sekund på hunden vår.

Anonymous poster hash: 3669a...279
  • 1 måned senere...
Skrevet

Mine barn er fra 9 år og oppover. Det går helt trolig bra å ha hund.

Den er en liten rase, så den krever ikke all verdens turer heller, og kan bli med oss rundt omkring.

Det er ikke noe vanskelig i det hele tatt, faktisk, kun morsomt og koselig!!

Anonymous poster hash: 2ef7a...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...