Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Hei. Har ekstrem dårlig oversikt over egen økonomi. Har regninger i søppelsekker....tør ikke åpne de. Har gått over stokk og stein det her slik at alt bare er et mareritt. Når har jeg så mye trekk på lønnen at netto utbet denne mnd var 5000. Da får jeg jo ikke nok til husleie engang. Er blitt helt søvnløs av det her. Heldigvis ikke fått barn enda.vet ikke hva jeg vil med dette men takk for at du leste Anonymous poster hash: be40f...524
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Dette hørtes ikke noe koslig ut... Ville ihvertfall begynt med å åpne alle regningene, kanskje du har en i familien eller venner som er mer økonomisk anlagt enn deg selv som kan hjelpe deg med å få kontroll over økonomien ? Jeg har ikke noe erfaring med verken namsmann eller lønnstrekk, men litt oversikt er ikke dumt ! Lykke til:) Anonymous poster hash: cd97d...610
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Men de skal jo ikke trekke deg slik at du har råd til å spise eller bo, da trekker de for mye. Man har rett på en time gratis økonomisk rådgivning hos kommunen. Ta tak i problemene nå, de går ikke over av seg selv. Du vil angre hvis du lar det skure og gå enda lengre enn det har gjort hittil. Rydd opp og ordne nedbetalingsavtaler og utsettelser. Begynn med å åpne alle brev og legg alle regninger på en fast plass. Så fortdu har fått penger på konto betaler du regningene. Ikke handle først og betal senere. Er det slik at det ikke blir penger til overs til mat og lignende må du prioritere å betale de viktigste regningene og kontakt de det gjelder og be om utsettelse på de andre regningene. De fleste er samarbeidsvillige om du tar kontakt og lager avtaler :-) Anonymous poster hash: 90a50...bfa
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Få med deg en venn til støtte. Sett deg ned og åpne alle konvolutter. Du jan sikkert kaste mye du trenger jo ikke ta vare på alle purringene, bare den siste av hver. Så tar du kontakt med kreditorer og begynner i én ende. Det er tøft den dagen du gjør det, men blir bedre når du er i gang. Då får du sove igjen. Anonymous poster hash: 34d52...0cf
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Ta en prat med namsmannen. Sånn skal du ikke ha det. Pga mange uforutsette hendelser gikk økomomien her til h$%#$€... måtte låne for å få det til å gå rundt, spiste bare billigmat, og kjøpte minimalt utenom (klær til barna på bruktsalg osv), men spiralen gikk bare nedover Tok tilslutt kontakt med namsmannen som konkluderte med at vi helt tydelig var kvalifisert til gjeldsordning. Så da fikk vi heldigvis det. Da har vi en viss sum å leve for, så går resten til gjeld. Du slipper å prioritere hvem du skal ha råd til denne mnd Hatt dødsfall i familien, så all arv gikk rett til namsmannen. Så du får ingenting ekstra. Men da følte jeg jo at jeg betalte ned litt ekstra også veit godt hvordan du har det! Anonymous poster hash: 6c96d...fe0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Ta kontakt med namsmannen på mandag. De skal ikke trekke deg så mye at du ikke sitter igjen med nok midler til livsopphold. Anonymous poster hash: 52947...b38
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Du kan vel også få gratis veiledning på NAV når det gjelder økonomi. Hørtes ut som en vondt situasjon for deg. Søk hjelp - dette klarer du Anonymous poster hash: 45fd1...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå