Gå til innhold

Hvordan overleve på AAP? Mye mindre penger inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vurderes for omskolering pga atopisk eksem. Går med åpne sår året rundt, noe som ikke egner seg i barnehagen med bleieskift osv. Er så redd for å "havne" på AAP og gå konkurs.. Likevel har jeg en utdannelse til over 200 000 som jeg sliter med å få brukt i annen type jobb. Er det 66 %? Hva slags tillegg når man har to barn? Kan jeg få studielån og stipend samtidig? Spør her da jeg er redd jeg skal høres ut som jeg spekulerer og er en snylter hvis jeg spør på møtet med NAV.

Anonymous poster hash: 396b7...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vurderes for omskolering pga atopisk eksem. Går med åpne sår året rundt, noe som ikke egner seg i barnehagen med bleieskift osv. Er så redd for å "havne" på AAP og gå konkurs.. Likevel har jeg en utdannelse til over 200 000 som jeg sliter med å få brukt i annen type jobb. Er det 66 %? Hva slags tillegg når man har to barn? Kan jeg få studielån og stipend samtidig? Spør her da jeg er redd jeg skal høres ut som jeg spekulerer og er en snylter hvis jeg spør på møtet med NAV. Anonymous poster hash: 396b7...bdc

... Og jeg ønsker virkelig ikke å snylte! Men både overleger og andre har sagt at jeg bør omskoleres og ikke har noen fremtid i yrket. Har jobbet i yrket mitt i 6 år med store plager og har søkt andre jobber uten hell. HI

Anonymous poster hash: 396b7...bdc

Skrevet

Det er ca. 66% ja, pluss barnetillegg. Hvis du er forsikret via klp vil du også få en månedlig utbetaling derfra. Du vil også få støtte til skolebøker, og du kan søke støtte til barnetilsyn.

Anonymous poster hash: ef77e...696

Skrevet

Du får noe forsørgertillegg, men det er ikke så mye, 27 kr dagen pr unge.

Du kan få noe studielån ved siden av aap, men ikke stipend. Både stipend og aap er jo en støtte fra staten og du kan ikke få begge deler samtidig. Har du veldig lav inntekt i dag så aap blir like lite som det en vanlig student har i lønn fra helgejobben sin får du noe stipend, men de fleste på aap får for mye penger fra nav til å kunne få stipend.

Jeg går på aap og det er ingen dans på roser å få inntekten nedsatt med så mye penger, hele familien sin økonomi er jo snudd på hodet pga min sykdom, det er ingen god følelse.

Anonymous poster hash: 2d1ea...93c
Skrevet

aap er ingen dans på roser nei, med mindre du har en mann som tjener greit ville jeg forberedt meg på å ha det trangt til du er ferdig omskolert. Vi betaler f.eks 11 000 i mnd nå på huset, hadde det kun vært meg på vanlig inntekt hadde det gått rundt akkurat i full stilling, på aap måtte jeg nok belaget meg på å enten selge eller å leie ut huset og finne noe billigere selv. 

Anonymous poster hash: d3b3d...9e9
Skrevet

Som jeg nevnte over her så har det litt med hvor du har vært ansatt hen. Jeg har vært ansatt i kommunen og derfor også vært forsikret gjennom klp, denne utbetalingen gjør at jeg ikke merker så stor forskjell på AAP og vanlig lønn.

Anonymous poster hash: ef77e...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...