Gå til innhold

Barney vårt er redd svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei svigermor som er ganske spesiell og gutten vår på 5 mnd er livredd henne. Første gang de møttes så ble han lagt i armene hennes så ikke noe problem, men etter det så var det et par episoder hvor hun med en gang vi kom inn døra hos dem så rev hun han ut av armene våre (første gang meg og andre gang samboer), det skjedde så fort og hun skyntet seg inn i stua med en gang så vi rakk ikke å si noe, og stivnet av sjokk. Ingen andre har gjort det, det er frekt syns vi. Og begge gangene begynte gutten å hylskrike. Ellers så f.eks når jeg skifter bleie hos dem (ikke hos oss) så følger hun etter og samme sekund som jeg er ferdig å kle på han (en gang før jeg var ferdig) så røsker hun han til seg og forsvinner i full fart. Hun virker livredd for å ikke få holde han, uten at vi skjønner hvorfor.

Hovedproblemet er at gutten er redd henne. Og det ser ut som at hun er ganske hardhent og så rask at det sikkert stresser og skremmer han. Vi har bedt henne om å roe seg ned, ikke ta han ut av armene våre og heller hilse på han og heller la oss gi han til henne. Og ligger han på gulvet og ser redd ut så ikke løft han opp, heller smil, gi han en leke og prat til han. Hun sier ja men ett sekund etter er det "glemt". Det er sånn nå at når vi kommer inn døra hos dem el hun hos oss så må den av oss som holder han snu seg bort for hvis ikke røsker hun han til seg, og hun følger etter rundt oss og prøver å ta han. Og da mens han hyler, fordi han hyler med en gang han ser henne, hver eneste gang. De må være lenge i samme rom før han slutter å gråte og lar seg bli holdt av henne uten å gråte. Han har også begynt å gråte 1 min etter hun har fått han, og da blir han hysterisk og hun nekter da å gi han fra seg. Jeg har måttet gå rundt henne da hun snur seg unna meg og da måttet ta han fra henne. Hun mener at hun skal klare å roe han, vi lot henne prøve en gang men etter 1 min med hyling og han ikke roet seg i det hele tatt så klarte jeg ikke mer. Da ble hun irritert.

Sist vi var hos dem så var hun mer avslappet då da gikk det overraskende bra. Han hylte med en gang han så henne og hun prøvde da å røske han til seg men jeg klarte å snu meg bort og snakke henne fra det. Når han hadde roet seg så lot hun meg faktisk få holde han selv mens hun pratet til han så da gråt han ikke mer det besøket. Vi var veldig lettet. Men denne uken når de kom til oss så lå han på gulvet når de kom, jeg stod et stykke unna og tenkte at nå har hun lært så da vil hun sikkert bare prate til han og gå bort om han blir hysterisk. Men nei. Han satte i et hyl når han så henne og hun løftet han opp, han ble så hysterisk som vi aldri har sett før. Så jeg tok han fra henne. Hun ble sur og løp på badet og ble der en god stund. Han gråt resten av besøket men det var rett før leggetid så han var nok trøtt og. Rett før jeg skulle legge han så så hun strengt på han og sa med en sint stemme "er jeg så stygg å se på?", da gikk jeg rett inn på sovreommet med han uten å prøve å roe han så hun kunne holde han, selv om han ikke skjønner så var det frekt syns jeg. Som om at hun kjeftet på han. Han gråt der og da. Mens jeg var på soverommet så kom samboer inn med babycallen, og akkurat når han gik ut av soverommet så så han svigermor som stormet ut i gangen, kledde på seg i full fart og forsvant ut. Utenfor stod hun å ropte og skrek. Da hadde vistnok svigersøster, som også var der, sagt en liten frekk kommentar til svigermor. De dro da.

Sånn er svigermor, dramaqueen og umulig å prate med. Den dagen var ikke bare en dårlig dag for henne, hun er sånn. Så å prate ordentlig med henne går ikke, vi har tidligere prøvd i forbindelse med noe annet og det ble et mareritt i en uke. Masse frekke mld, kjefting på oss på tlf osv. Og vi hadde prøvd å si i fra på en ordentlig måte. Svigerfar er grei men mest på hennes side og mener at alt er i orden med henne, vi tror at det er noe psykisk.

Gutten vår er redd svigerfar og når svigermor er til stede, kommer han alene så er ikke gutten redd han. Svigermor lar ikke svigerfar holde gutten noe særlig, gir jeg han gutten og det går bra så tar hun han fra han etter et minutt el to.

Gutten var har blitt holdt av mange andre og aldri grått, er kun svigers han reagerer på. Noen andre som har det på samme viset med en redd baby? Ikke nødvendigvis svigers, men noen som skremmer babyen. Hva gjorde dere? Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 2ffd5...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...