Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #26 Skrevet 29. mars 2014 Sorry, men kaken ser ut som en stabel med doruller i ulike størrelser. Rosetten er fullstendig overdimensjonert og ser ut som om den er slengt helt tilfeldig på. Tror helt sikkert dette er nok bryllupskake til veldig mange mennesker, for den ser overhodet ikke god ut. Så hvis dere kun skal ha bryllupskaken på kakebordet, så bør dere være forberedt på svært mange skuffede gjester. Det er vanlig kutyme å servere flere typer kaker, kaker av forskjellig sort, slik at man "treffer" flest mulig. Anonymous poster hash: 82e5b...bb5 Men blir det ikke veldig mye rester da? Anonymous poster hash: 3f846...b7b Hva så om det blir rester? Det er et bryllup. Om det er en anledning man ikke sparer på kakene må det være da. Restene sender dere bare med gjestene eller spiser selv i etterpålag. Anonymous poster hash: f6d38...4f0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #27 Skrevet 29. mars 2014 Sist jeg var i bryllup hadde de kun en kransekake i tillegg til bryllupskaken. Det var utrolig stusselig Ikke store biten til hver heller. Nei det var ikke mye gøy. Anonymous poster hash: b29e1...70a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #28 Skrevet 29. mars 2014 90 gjester og EN kake? I et bryllup står jo gjerne kakene fremme en stund, folk kan ta seg flere kopper kaffe og flere runder på kakebordet og kose seg med forskjellige kaker. Noen liker bløtkake best og noen liker sjokoladekake best, noen synes det er greit med bare ett kakestykke mens andre gjerne vil ha både 4 og 6 stykker kake når det først er fest. Alle skal finne noe de liker, alle skal kose seg med all den maten de måtte ønske og alle må kunne ta runde nr to med kaffe og kake uten å være redd for å forsyne seg fordi det er så lite igjen. Det skal være rester etter et bryllup, de kan man sende med gjestene, be naboene på kaffe neste dag, ha med på jobben og dele ut i lunsjen på mandag, putte i fryseren e.l. Vi hadde 25 gjester i vårt bryllup og 5 forskjellige kaker i tillegg til is, fruktfat og småsjokolader i flere skåler. Det er helt vanlig å bake noe selv i tillegg til å få noen venner/familie til å bidra med kaker til et bryllup, kakebordet skal bugne. Hadde jeg kommet i et bryllup hvor det ble servert bare en kake hadde jeg blitt skuffet, det bugnende kakebordet er jo en av tingene man gleder seg til i et bryllup. Anonymous poster hash: 2bae0...551
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #29 Skrevet 29. mars 2014 Hvis dere skal ha kun den ene kaka tror jeg dere kan forvente en del skuffede gjester.. Det høres stusselig ut! Jeg liker ikke en gang slike kaker, så da hadde det blitt et glass vann på meg da, siden jeg ikke drikker kaffe og i tillegg er gravid så jeg ikke kan drikke vin. Hurra. Anonymous poster hash: 685c3...e5f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #31 Skrevet 29. mars 2014 Hvis dere skal ha kun den ene kaka tror jeg dere kan forvente en del skuffede gjester.. Det høres stusselig ut! Jeg liker ikke en gang slike kaker, så da hadde det blitt et glass vann på meg da, siden jeg ikke drikker kaffe og i tillegg er gravid så jeg ikke kan drikke vin. Hurra. Anonymous poster hash: 685c3...e5f Stakkars deg.. Man drar da ikke i bryllup for å spise kake?! Hva skjedde mrd å feire paret og kjærligheten? Du høres ut som en utrolig sær og sur person! Anonymous poster hash: 8703e...80a
PrinsesseHengepupp Skrevet 29. mars 2014 #32 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #33 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der. Signerer! Gifter meg til sommeren og vi skal også være rundt 70 gjester. Vi skal ha bryllupskake (beregnet på ca.75 stk) og selvsagt mange andre kaker! Ber venner og bekjente bidra så det blir nok regnet ca.en halv kake per pers hvis svigermor får bestemme. Tror jeg skal prute ned kakeantallet just dog, for jeg syns at 35 kaker høres fryktelig mye ut :-P Anonymous poster hash: a274d...ff0
Elsker livet Skrevet 29. mars 2014 #34 Skrevet 29. mars 2014 Jeg syns den var for fin. Vil bare legge til at jeg ikke hadde brydd meg om det var eneste kaka, men har du gamle tanter og onkler i bryllupet ditt vil de vel rynke kraftig på de lange nesene sine og få tidenes opplevelse om det ikke er flere kaker.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #35 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der. Så bryllupskaker er alltid uspiselige? noe jeg ikke har fått med meg eller? Anonymous poster hash: 3f846...b7b
Mamma til lille M&L Skrevet 29. mars 2014 #36 Skrevet 29. mars 2014 Fin og MER enn nok, dere har sikkert andre kaker også? Vi hadde en mindre kake, 115 gjester, og MYE igjen.
PrinsesseHengepupp Skrevet 29. mars 2014 #37 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der. Så bryllupskaker er alltid uspiselige? noe jeg ikke har fått med meg eller? Anonymous poster hash: 3f846...b7b Akkurat den som det var bilde av her hadde jeg ikke villet spist nei. Og det var i forhold til den kaka jeg starte. Hadde du lest svaret mitt hadde du sett at også vi hadde bryllupskake, men den var mer delikat og fristende.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #38 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der. Så bryllupskaker er alltid uspiselige? noe jeg ikke har fått med meg eller? Anonymous poster hash: 3f846...b7b Akkurat den som det var bilde av her hadde jeg ikke villet spist nei. Og det var i forhold til den kaka jeg starte. Hadde du lest svaret mitt hadde du sett at også vi hadde bryllupskake, men den var mer delikat og fristende. Har du lyst å vise meg et bilde av en delikat og fristende bryllupskake da? Anonymous poster hash: 3f846...b7b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #39 Skrevet 29. mars 2014 Vi hadde 70 gjester og 15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Lite rester å snakke om. Hadde nærmest begynt å tute om jeg kom til kakebordet i et bryllup og bare fant en uspiselig kake der. Så bryllupskaker er alltid uspiselige? noe jeg ikke har fått med meg eller? Anonymous poster hash: 3f846...b7b Sikkert ikke alle som er uspuslige, men jeg har ikke smakt en eneste virklig god kake blant disse pyntekakene på de ca 20 bryllupene jeg har vært i. Jeg har spust mange andre gode kaker i brylluper, men selve bryllupskaken pleier ikke være god. Anonymous poster hash: f6d38...4f0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #40 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Anonymous poster hash: b29e1...70a Endret 29. mars 2014 av Kira bjeffer Bilder fjernet grunnet brudd på opphavsrett
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #41 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Om du bare skal ha en kake i bryllupet synes jeg ihvertfall dere bør velge en kake på stativ, med forskjellige smaker i hver etasje. F.eks en med sjokoladekake, og flere lag med bløtkake med forskjellige fyll i hver av dem.. Som dette f.eks: Men i min verden er det helt uhørt å invitere til et stort selskap med bare en kake på kakebordet altså. Selv i et vanlig bursdagsselskap med familien er det vanlig med 3-5 kaker i vår familie. Tror de fleste hadde steilet litt om det bare var en kake å velge i. Anonymous poster hash: 2bae0...551 Endret 29. mars 2014 av Kira bjeffer Bilde fjernet grunnet brudd på opphavsrett
Gjest Kira Skrevet 29. mars 2014 #42 Skrevet 29. mars 2014 Hei, Hvis dere skal vise HI andre kaker er det fint om dere kopierer inn linken i stedet for bildet. Da slipper vi å ødelegge tråden ved å fjerne bildene. Bilder dere har tatt selv av egen kake er selvsagt helt ok å poste Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #43 Skrevet 29. mars 2014 Hei, Hvis dere skal vise HI andre kaker er det fint om dere kopierer inn linken i stedet for bildet. Da slipper vi å ødelegge tråden ved å fjerne bildene. Bilder dere har tatt selv av egen kake er selvsagt helt ok å poste Kira Brukermoderator Ok. Den er grei Viste ikke at det ikke var lov. Anonymous poster hash: b29e1...70a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #44 Skrevet 29. mars 2014 Om du bare skal ha en kake i bryllupet synes jeg ihvertfall dere bør velge en kake på stativ, med forskjellige smaker i hver etasje. F.eks en med sjokoladekake, og flere lag med bløtkake med forskjellige fyll i hver av dem.. Som dette f.eks: Men i min verden er det helt uhørt å invitere til et stort selskap med bare en kake på kakebordet altså. Selv i et vanlig bursdagsselskap med familien er det vanlig med 3-5 kaker i vår familie. Tror de fleste hadde steilet litt om det bare var en kake å velge i. Anonymous poster hash: 2bae0...551 Sorry, tenkte ikke på at man ikke kan kopiere bilder som man vil... Men mange kaker på stativ om man googler, her f.eks: https://www.google.no/search?q=bryllupskake+stativ&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xSw3U4CpI7CnyAPnp4CoCQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1366&bih=643#facrc=_&imgdii=_&imgrc=DyJge_LdbU3xyM%253A%3BMxEQ4V6Xvu3CiM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bakeriet.as%252Ftypo3temp%252Fpics%252F671e80fcf1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bakeriet.as%252Findex.php%253Fid%253D49%3B286%3B382 Anonymous poster hash: 2bae0...551
I scream for icecream! Skrevet 29. mars 2014 #45 Skrevet 29. mars 2014 Vi skal ha 75-80 gjester og vi skal ha 5 kaker ved siden av bryllupskaka, i tillegg til makroner og annet snacks. Synes det virker veldig stusselig med bare én kake, og synd hvis noen ikke liker akkurat den typen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå