Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har en sønn på snart 7 år som nå har fått brennkopper igjen... Vi er vel oppe i 10-11 ganger nå siden han var 2 år.. Han får det hver høst når det blir kaldt og hver vår når det blir varmere i været . Hver gang går vi til legen og hver gang får vi noen salver vi skal smøre på.. Han har også vært plaget med ganske store byller (gule stafylokokker) på magen, armen og nå hadde han en liten en på kneet . Han ble utredet på kreft avd på riksen pga dette men de fant ingenting galt og de sa at noen barn er bare mer usatt for sånne infeksjoner enn andre .. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette... Og jeg syns så synd på gutten min for han får det på haka og det ser ikke noe fint ut. Jeg er nøye med hygienen og koker sengetøy og lignende . Noen som har noen tips eller råd til hvordan jeg kan bli kvitt det eller dempe det?
Ugl@ ruger... Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Ikke annet enn å smøre og plastre desverre så det ikke sprer seg enda mer. Men legene bør sjekke litt nærmere synes jeg for å finne årsaken bak.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2014 Eneste de kan gjøre er å sende det til dyrking sier de. Alt av blodprøver og lignende er helt fine. Men vurderer å be om en henvising i hudlege.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Virker som han har en hudflora med gule stafylokokker som er litt hissige av seg... Er han tørr i huden? Virker som det eneste du kan gjøre er å passe på at han ikke blir tørr og sprekker opp (feks oljebasert dusjsåpe), og smøre med fuktighetskrem. Blir jo ikke på langt nær det samme, men mange jeg kjenner har god erfaring med Tea Tree - basert såpe på inngrodde hår/utslett etter barbering og nupping, kan jo være verdt å prøve? Finnes bl.a. på Body Shop. Anonymous poster hash: 78e83...687 Anonymous poster hash: 78e83...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå