Gå til innhold

Utrolig hva enkelte forventer fra Nav...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den leste jeg på senga før jeg la meg i går, og jeg rullet vel øynene omtrent bak frem..

Enda verre fremstår de etter at man har lest kommentarfeltet.

Anonymous poster hash: b2007...9ca

Skrevet

Bortskjemte og kravstore tapere som ikke engang forstår at de bare skader sin egen sak ved å bruke mediene.

Skrevet

Helt utrolig ja!

For mange år siden bodde jeg selv på ca 50 kvm, med tre små unger og vi hadde da bare 1 soverom.

Det gikk helt greit det :) 2 år bodde vi der, er hva man gjør det til :)

Anonymous poster hash: b5a8b...dd7

Skrevet

Ja hvem skal dekke deres 3 mnd oppsigelse? Enkelte er helt utrolige! Forvente at NAV skal dekke husleie, ubetalte regninger og bhg? Vanvittig.

Anonymous poster hash: 32061...cdd

Skrevet

Folk i Norge aner ikke hvor godt de har det! Jeg bor midlertidig i utlandet og tenker nesten den norske stat ville tjent på å sende alle NAV klientene på studietur slik at de fikk seg en reality check. Den artikkelen og saken i Alta er skammelig og pinlig. Hjelp!!

Anonymous poster hash: ed8c4...ea1

Skrevet

Huff og huff..Noen har vel ikke forstått helt hva NAV er?
I utgangspunktet må man jo faktisk klare seg selv. Ikke leve over evne, tjene penger osv osv. Det er ikke NAV som tar over når man er 18 år og må klare seg sjøl. Da handler det om å klare seg sjøl...

Anonymous poster hash: bd964...02d
Skrevet

Skjønner, den leiligheta er alt for liten

Ja hvem skal dekke deres 3 mnd oppsigelse? Enkelte er helt utrolige! Forvente at NAV skal dekke husleie, ubetalte regninger og bhg? Vanvittig.

Nav har et ansvar

Anonymous poster hash: 0483e...0c5
Skrevet

Tenk om de hadde bitt tennene sammen og tatt den kommunale leiligheten, så hadde de spart enormt mye penger pr. mnd.

Er man blakk bor man ikke i leilighet til 12,500 kr! Seriøst.

Anonymous poster hash: 8965f...77f
Skrevet

"de står i fare for å miste depositumet sitt" <--- de kan vel bruke depositumet for å betale oppsigelsestiden ut! og at ungene skal ha hvert sitt soverom er da strengt tatt ikke nødvendig... de klager også over at de måtte kvittet seg med halvparten av tingene sine, det er vel en ypperlig mulighet til å tjene noen penger på finn.no og "komme over kneika"?? ser de ikke at nav må prioritere - om alle pengene går til dem blir jo resultatet at andre ikke får hjelp, eller at skatten øker... stønn

Anonymous poster hash: d7d0b...e11
Skrevet

Nav har et ansvar

Når man må over på sosialstønad for å klare seg, så er det NAV dekker en nøktern standard. Tak over hodet og mat i magen er det du har krav på, og det ansvaret NAV har.

I kommunen jeg bor dekker ikke NAV husleier på over 7500,-, med mindre familien er svært stor. Bor man dyrere enn det, så får man beskjed om å finne et rimeligere sted å bo, eller klare seg selv. Å dekke en husleie på 12.500,- for en familie på 4 hadde ikke skjedd. Det er absolutt ikke nødvendig med stor leilighet og egne rom for at det skal være "akseptabelt". Familien det er snakk om bør stikke fingeren i jorda, innse at de er i en økonomisk situasjon der de må senke krava betraktelig, eller se seg om etter rike slektninger som vil dele ut noen kroner.

Anonymous poster hash: db9ab...825

Skrevet

Nav har et ansvar

De tilbudte familien en leilighet til 6500 mindre i mnd! At de velger å bo seg ihjel er da ikke NAV sitt problem da. De fikk en gyllen mulighet til å komme over kneika og takket nei!

Skrevet

Jeg kjenner jeg rødmer av å lese dette. Så blir jeg litt kvalm.

Skrevet

Herlighet. Jeg blir helt flau over å lese sånne saker. Selvfølgelig er det ikke gøy å bo trangt, men når de faktisk ikke har inntekt til annet har man ikke så mange valg. Det er da null problem at barna enten deler rom eller at de voksne sover i stua.

Skrevet

I visse tilfeller synes jeg ikke avisene burde lage sak. Dette er bare tragisk. Hadde NAV faktisk gått med på det de ber om hadde det vært enda mer tragisk. For noen verdier de lærer barna sine.

Skrevet

Jeg synes også dette er hårreisende. Men her i Norge forlanger folk å bli sydd puter under armene på, for det har vi faktisk krav på! Det er dette ordet krav, som jeg irriterer meg over. Men det gjelder ikke bare de i reportasjen. Det gjelder faktisk alenemødre, utlendinger osv.

Anonymous poster hash: 777c7...a36

Skrevet

Ingen unger MÅ ha eget soverom

Hun er vel arbridsfør,hjelp hun og få seg jobb istede.

Hva har de gjort med pengene de fikk inn om de ikke har betalt husleie og barnehage?

Følte dette som ett hån mot de som bor trangt og sliter med og få endene til og møttes på egenhånd.

Skrevet

Har delt rom med mine søsken i alle år. Kan ikkesi det har hatt noen dramatisk effekt på livet mitt. Det kan man faktisk leve med.

Den perioden vi hadde dårlig råd bodde vi på 20kvm. Trangt, men alt går.

De menneskene der må være sinnsykt bortskjemte og utrolig dårlig til å prioritere.

Takke nei til bolig to ganger for så å klage i avisen, latterlig.

Anonymous poster hash: a1beb...ca8

Skrevet

Nav har et ansvar

Joda, men NAV kan også kreve litt av den som mottar. Til syvende og sist har man ansvar over eget liv og barna du velger å bære frem i denne verden. Det offentlige ( oss andre) skal ikke belastes fordi folk har helt syke forventninger og ikke tar det ansvaret.

Anonymous poster hash: d9665...1dc

Skrevet

En studievenninne av meg har bodd i en av de leilighetene i avisen. Kommunen leier ofte ut til studenter fordi det er ikke så mange som vil leie og leiligheten var fin. Ren, ikke noe trekk, ingen flekker eller avskalling av maling, pent bad, ny ytterdør osv. Leilighetene er ikke så store, men for en periode klarer man det meste for å komme seg over en kneik.

Jeg flyttet fra 80 kvm. til 40 kvm. med 1 barn. Det er trangt, men stort nok i den sitasjonen jeg er i. Er student. Jeg vet at det er bare for en periode og da kan jeg velge. Bo trangere i en rimelig studentleilighet eller å bo meg ihjel. Mitt valg.

Familien i avisen har også et valg. De tok sitt valg og nå kom det kjipe konsekvenser. Det er selvsagt trasig, men de må bære brorparten av skylda selv. Nå få de enten rydde opp selv eller takke ja til en kommunal leilighet.

Anonymous poster hash: e1489...537
Skrevet

Jeg delte rom med to småbrødre frem til jeg gikk i 5. klasse. Gikk helt fint det. Ingen menneskerett å ha god plass og hvert sitt soverom, hvis man ikke har råd til det. Vet også flere med barn som kun har ett soverom og hvor foreldrene sover i stuen. Mye som går hvis man bare vil.

Skrevet

Haha, bortskjemte ja!! Utrolig.. De klager på for små soverom og at barna ikke vil få privatliv. Men da får de jaggu kjøpe seg en sovesofa i stua og la ungene få ha hvert sitt rom? Problem løst. 

Anonymous poster hash: 9f513...988
Skrevet

Synd på de ja. For å få det til å gå rundt bor jeg sammen med en venninne, dermed må barnet mitt faktisk dele rom med meg. Det går helt fint, man klarer det man må om man faktisk vil. Diisse vil tydeligvis ikke nok !

Anonymous poster hash: 66468...ad2
Skrevet

Iiiiiik!!! Hvor var NAV når jeg måtte sove på stuen for jeg ville sønnen min skulle ha eget soverom? Jeg tenkte ikke på en gang at det skulle være NAV sitt ansvar og at jeg vist hadde rett til et privatliv. Men en ting som ikke kommer frem her....."Mona" ble arbeidsledig, men da mottar hun vel arbeidsledighetstrygd så da vil nå ikke bare være en inntekt.

Anonymous poster hash: 65ff3...f74
Skrevet

Synes det er rett og klage slik dei har gjort. Kva tror dokke kva ein innvandrer gjør ?

Anonymous poster hash: e9828...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...