Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Hva skal man gjøre? Hun klager ofte på at hun ikke får nok mat. I det hun åpner øynene på morgenen, så vil hun ha mat. Hun kan spise feks 4 skiver til frokost, allikevel så er hun mer sulten. Hun kan forsyne seg 3 ganger til middag og vil allikevel ha mer. Gir henne mat minst 4 ganger om dagen. Hun begynner å bli overvektig og jeg blir bekymret over utviklingen. Men jeg kan jo ikke slanke en 6 åring! Hva kan vi gjøre? Anonymous poster hash: d9118...32d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Du kan ikke slanke henne, men du kan begrense henne. Når du syns hun har spist nok, så si at dere skal vente en halvtime og hvis hun fortsatt er sulten da, så skal hun få en brødskive til. Jeg spiste mye som barn og ville gjerne ha flere middager, heldigvis sa mamma og pappa fra at det fikk jeg ikke og jeg sultet ikke likevel Anonymous poster hash: cf16e...9ca
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Si på forhånd at hun får maks to brødskiver til måltidet (ingen, hverken voksne eller barn trenger mer enn det! ) Viktig å velge helgrovt brød (metter mye mer enn kneippbrød e.l. Når det gjelder middag så gjelder en normal porsjon. Server salat til og hun er mer sulten så kan hun kun få salat (metter bra, gir masse vitaminer, mineraler og er fattig på kalorier) -salat kan hun spise ubegrenset av uten at det gjør noe..,(-da snakket vi type salat, tomat, agurk, paprika, uten dressing) hvis hun er mer sulten etter to brødskiver kan hun få frukt/grønnsaker isteden. Viktig at det ikke går mer enn ca. tre timer mellom måltidene. Dette fungerte på min datter. Etter en tid går dette automatisk! Lykke til! Anonymous poster hash: b790f...540
Honningmelon Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Da må du jo begrense henne. Hun spiser mer enn hun trenger.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 http://www.forskning.no/artikler/2013/juli/363341 Anonymous poster hash: 2a8fc...f62
Elsker livet Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Gi henne mer proteiner og fett, mindre raske karbohydrater, det gir jevnere blodsukker.
anonymsuperbruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Gode tips over. Det kan være lurt å ta det opp med helsesøster/lege også. Sjekke at alt er som det skal med blodsukker ol. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Hva skal man gjøre? Hun klager ofte på at hun ikke får nok mat. I det hun åpner øynene på morgenen, så vil hun ha mat. Hun kan spise feks 4 skiver til frokost, allikevel så er hun mer sulten. Hun kan forsyne seg 3 ganger til middag og vil allikevel ha mer. Gir henne mat minst 4 ganger om dagen. Hun begynner å bli overvektig og jeg blir bekymret over utviklingen. Men jeg kan jo ikke slanke en 6 åring! Hva kan vi gjøre? Anonymous poster hash: d9118...32d 4 skiver brød? Det er mye, min på fem år greier max å spise to. Drikker hun vann til eller før måltider? Kan jo fylle magen litt. Grønnsaker som mellommåltid ( f.eks gulrøtter og kålrot, fyller magen godt). Kun grove brødskiver/knekkebrød, magert pålegg og mye proteiner ( fet fisk og magert kjøtt). Eller hva med havregrøt til frokost? Det elsker min jente iallefall. Her i huset er det ingen youghurt, saft el. i ukedager, heller ikke søte frokostblandinger..Ellers er det vel bare å holde henne i aktivitet, sykler hun f.eks? Nå er det jo snart vår og tid for både sykkel og trampoline. Svømmehall er jo ikke dumt det heller, viktig å være aktiv sammen med barna. Lykke til =) Anonymous poster hash: 5cda7...25b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Min på to år kan fint spise 4 brødskiver. Og han er veldig slank. Kanskje vokseperiode? Anonymous poster hash: 4da53...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå