Gå til innhold

lommepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får deres 9-åringer i lommepenger? Hva må de gjøre for det? Får de kontantkoft/ mob.abonnement i tilegg?

Anonymous poster hash: 22c44...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 9 åring får 30kr hvis rommet er ryddig. 5kr for hver gang oppvaskmaskinen blir tømt. Må spare seg opp til å lade kontantkortet.

Skrevet

Opp

Skrevet

Kontantkort holder vi, det blir fullt opp en sjelden gang. Så får de penger om de skal noe med venner o.l. Hver lørdag får de 50 kr. de kan kjøpe godteri for, eller de kan spare pengene eller kjøpe noe annet. Men de er hjertelig velkomne til å gjøre småjobber hjemme eller på gården om de vil tjene penger, og det benytter de seg av om det er noe de ønsker seg. Foreløpig har jeg ikke gitt dem penger fast for rydde sitt eget rot, men er de med på rydde/vaskeøkt får betalt om det er en av oppgavene jeg setter dem til.

Skrevet

30kr i uka om hun gjør tingene i huset hun skal. Hun skal rydde badet hver dag og ta inn ved om det trengs. Rydde rommet går ikke innunder lommepenger. Hjelper de mer til hjemme blir det mer lommepenger, og da er vi ikke like gjerrige.

Tlf abb holder vi. Lørdagsgodt kjøper vi og setter på bordet til alle.

De sparer og jobber for å tjene opp penger, og lider ikke av pengemangel.

Anonymous poster hash: 5199a...511

Skrevet

Får 35 kr i uka. Hver dag henter hun post, på tirsdager ryddes rommet. Legge på plass sine klær. Må rydde av bordet to ganger i uka. Har ikke mobil hun da. 8 år. :-)

Skrevet

4.klassingen min får 50 kr hver lørdag, de bruker han opp i løpet av dagen. Er gjerne ute med venner og de kjøper seg en sjokolademelk, litt snop o.l. i løpet av dagen.

Han får ikke betalt for å hjelpe til hjemme egentlig, det forventer jeg at barna gjør uten å lønnes for det. Holde rommet sitt i orden, gå ut med søpla, rydde av bordet etter middag, rydde i kjellerstua o.l. er ting jeg forventer at han gjør. Skal han tjene ekstra penger kan han det ved å ta småjobber som å vaske bilen, stable ved, klippe gresset osv.

Kontantkort kommer utenom.

Anonymous poster hash: 455fe...c9c
  • 2 uker senere...
Skrevet

Opp

Skrevet

30 kr på lørdag. Kontantkort betaler vi, men det blir nesten ikke brukt enda.

Hjelpe til i huset ser jeg på som en selvfølge at alle som bor i huset må hjelpe til med, også barna uten å få betalt for det.

Anonymous poster hash: 392ac...406
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ingen verdens ting. Jeg betaler ikke for at de skal bidra i huset, det er en felles greie. De får penger hvis de skal noe, og innimellom får de et blad på butikken hvis jeg syns de fortjener det :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...