Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Mest sansynelig må jeg ta den tunge samtalen med mannen på mandag. Da er jeg ferdig med jobbehelg, har fri til å ta unger og hjem alene hvis han flipper ut. Jeg må gå fra han. Har det helt jævlig med tanke på at ungene kanskje må forlate hjemmet sitt. Og sitter nå og lurer på om jeg kanskje kan ha en mulighet for å beholde huset. Mye av grunnen til at jeg går er økonomi. Vi har netopp søkt refinansiering, og jeg vil sitte med et huslån på 1.9 mill. Jeg er student frem til juni, vil da få en høyere inntekt og inneha en høyskoleutdannelse. 450000 pr år vil jeg klare å få inn. I lønn. Så vil jeg få barnetrygd for 4, bidrag på max 3000, avkortning på barnehage/sfo. Huslån ligger på ca 10000. Studielån i tillegg på ca 1000 pr mnd. Pluss alt annet. Har jeg noen mulighet til å beholde huset? Anonymous poster hash: 80bce...212
Saud Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Tror du må ta en tur innom en bankrådgiver. De vet sånne ting og jeg regner med at de har taushetsplikt på de fleste områder:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Du vil jo måtte betale ut mannen din, og legge det på det du allerede har i lån på huset. Det holder jo ikke at du bare overtar det huset koster NÅ. Han skal jo ha halvparten av et evt overskudd nå, som du må betale ut. Anonymous poster hash: b2073...dda
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Ja jeg skal jo det, da.....men ingen banker er åpne nå Og jeg har tankeras her for meg selv:) Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Det blir ikke noe utbetaling til han....Det blir de utgiftene som er på huset nå. Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Det blir ikke noe utbetaling til han....Det blir de utgiftene som er på huset nå. Anonymous poster hash: 80bce...212 Hvorfor ikke? Han vil jo ha rett på det, dersom dere eier sammen.. Anonymous poster hash: b2073...dda
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Ja, men han vil ikke kreve det dersom det utgjør en forskjell og jeg og ungene kan bo der eller ikke. Han vil tenke på barna først og sette seg selv i annen rekke. Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Men er det ingen alenemødre her med høye huslån?? Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Ja, men han vil ikke kreve det dersom det utgjør en forskjell og jeg og ungene kan bo der eller ikke. Han vil tenke på barna først og sette seg selv i annen rekke. Anonymous poster hash: 80bce...212 Har du spurt han? Om du får hans penger? Eller tror du det bare? Anonymous poster hash: 6ddf0...770
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Nesten helt lik situasjon som deg, jeg fikk ikke. Selv om jeg hadde nesten en mill i egenkapital i huset Anonymous poster hash: c6766...3f2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Sett opp et budsjett som du presenterer for banken. Jeg gjorde det og sitter alene med et lån på 3 mill Anonymous poster hash: 3348f...ed2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Åhhh håpe det kan gå....hva har du i boutgifter da?? Og inntekter?? Anonymous poster hash: 80bce...212
Sint naken biltyv Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Du går pga økonomi? Fordi dere har dårlig økonomi, fordi du ikke vil dele dine penger med han eller hva? Skjønte ikke. Uansett så burde du vente med å gå til banken/gå fra mannen til du har gått ut i jobb og har minimum 2 gode lønnsslipper å vise til! Du må også kjøpe mannen ut etter en verdivurdering. Med din økonomiforståelse vil du ikke få noe lån.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Du er usikker på om mannen kommer til å flippe ut når du sier at dere må flytte fra hverandre, men du er sikker på at han gir masse penger til deg for at du og barna skal kunne bli boende? Det virker som du sier litt i mot deg selv. Er du i det hele tatt sikker på at han ikke mener at han og barna skal kunne bli boende? Kanskje vil han at dere skal ha barna 50/50, uansett er han helt sikkert interessert i å lage et nytt hjem for seg og barna de gangene de bor hos han, uavhengig av om det er annen hver uke, annen hver helg el. Jeg ville tatt utgangspunkt i at du må betalt ut han før du tenker etter om du har råd til å bli boende eller ikke. Anonymous poster hash: 66d12...d66
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 Men er det ingen alenemødre her med høye huslån?? Anonymous poster hash: 80bce...212 Jeg har 1 950 000 (ca) i huslån. Huset er verdt ca 3 mill. Leieinntekter på 8000kr i mnd og min lønn er på ca 430 000kr i året. Har i tillegg ca 500 000 i studielån. Betaler 10000 kr i mnd på huslån. Leieinntektene dekker mesteparten Har foreldrene mine som kausjonister inntil videre. Anonymous poster hash: fa8d6...5f1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Nå var det ikke årsaken til bruddet jeg ville ha fokus på her....det er mannen som har rotet til vår økonomi her ved å pådra seg spillegjeld. Han bagatelliserer dette, og skal få en sjanse om han overlater alt i mine hender og går til behandling. Dette tror jeg ikke han går med på.Ergo jeg regner med å bli alene.Men blir kanskje vanskelig å beholde huset alene. Jeg VET at han ikke vil kreve noe hvis jeg kan bli boende.Han har ikke mulighet til å ha barna uansett pga jobben. Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Har du fått fast jobb etter studiene? Før dette er på plass blir det ihvertfall utfordrende Anonymous poster hash: f08f1...cc6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #18 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har fast jobb ja. Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #19 Skrevet 29. mars 2014 En mann med spillproblemer, som sier nei til flere hundre tusen kr i ren gevinst? Ja, det høres sannsynlig ut.. Anonymous poster hash: b2073...dda
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #20 Skrevet 29. mars 2014 Jeg skal ikke henge meg for mye opp i grunnen til bruddet, men det er utrolig viktig at du er strategisk! Du må ha en plan, og du må ha en godt gjennomtenkt, og gjennomførbar, plan.. Det er bare 2 hele måneder igjen til juni, du bør virkelig prøve å holde ut til da. Rett og slett fordi du ikke aner hvordan mannen din vil reagere på bruddet. For husk, man skiller seg fra en helt annen person enn den man forelsket seg i.. Mye bitterhet kan oppstå og han kan lett prøve å stikke kjepper i hjula om han er uenig i bruddet.. Derfor anbefaler jeg deg å vente til du har begynt å jobbe og har en inntekt å vise for deg i banken. For om dere har felles lån så må du kjøpe ut mannen din. Han kommer sikkert til å trenge pengene til egen bolig. Kanskje han vil prøve å beholde huset selv? Igjen, er han bitter nok (og har råd) så KAN dette bli et reelt problem. Derfor må du være økonomisk uavhengig av ham og i stand til å betjene et lån før du starter denne prosessen. For det hjelper ikke å kunne få lånet om 3 måneder om det er nå du trenger det Anonymous poster hash: 15add...155
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #21 Skrevet 29. mars 2014 Han har ikke råd. Problemet er at vi har søkt refinansiering for spillegjelda hans nå! Og jeg er ikke interressert i å betale på den gjelda om jeg skal bli alene....så må stoppe den prosessen.... Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #22 Skrevet 29. mars 2014 Men er det ingen alenemødre her med høye huslån?? Anonymous poster hash: 80bce...212 Joda, jeg kjøpte leilighet for 2 mill nettopp. Da "fikk" jeg egenandelen av foreldrene mine ved at de har "invistert" 300 000 i min leilighet som vi har kontrakt på at de får igjen den dagen jeg selger igjen. De har også kausjonert for meg. Det at de kunne hjelpe meg med å stille med sikkerhet var det som avgjorde at jeg fikk dette lånet. Kanskje du kan spørre noen i familien om å kausjonere også? Anonymous poster hash: b9f58...2bc
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #23 Skrevet 29. mars 2014 Han har ikke råd. Problemet er at vi har søkt refinansiering for spillegjelda hans nå! Og jeg er ikke interressert i å betale på den gjelda om jeg skal bli alene....så må stoppe den prosessen.... Anonymous poster hash: 80bce...212 La meg igjen se om jeg forstår deg rett.. Fyren har masse spillegjeld, og dere har refinansiert HUSlånet for å få spillgjelden hans inn under den? Du vil stoppe prosessen med å få spillegjelden inn under huslånet, fordi du har tenkt at han skal sitte igje med spillgjelden alene? Du er sikker på at en mann med stor spillgjeld, vil si fra seg muligheten til å få en ren pengeutbetaling som han har RETT på fra deg. Han skal altså si fra seg flere hundre tusen kr, muligens enda mer, selv om han sitter med gjeld selv? Beklager, men det har jeg rett og slett ingen tro på. Da må fyren være direkte dum. Du skal være rimelig godt stilt dersom du gir en gave på flere hundre tusen til eksdama di, og han virker ikke å være godt stilt, med spillegjeld og det hele. Anonymous poster hash: b2073...dda
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #24 Skrevet 29. mars 2014 Han ER dum. Er dessuten ikke snakk om så veldig mye penger. Spm mitt var jo: Vil jeg klare en gjeld på nesten 2 mill alene??? Anonymous poster hash: 80bce...212
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #25 Skrevet 29. mars 2014 Jeg skal ikke henge meg for mye opp i grunnen til bruddet, men det er utrolig viktig at du er strategisk! Du må ha en plan, og du må ha en godt gjennomtenkt, og gjennomførbar, plan.. Det er bare 2 hele måneder igjen til juni, du bør virkelig prøve å holde ut til da. Rett og slett fordi du ikke aner hvordan mannen din vil reagere på bruddet. For husk, man skiller seg fra en helt annen person enn den man forelsket seg i.. Mye bitterhet kan oppstå og han kan lett prøve å stikke kjepper i hjula om han er uenig i bruddet.. Derfor anbefaler jeg deg å vente til du har begynt å jobbe og har en inntekt å vise for deg i banken. For om dere har felles lån så må du kjøpe ut mannen din. Han kommer sikkert til å trenge pengene til egen bolig. Kanskje han vil prøve å beholde huset selv? Igjen, er han bitter nok (og har råd) så KAN dette bli et reelt problem. Derfor må du være økonomisk uavhengig av ham og i stand til å betjene et lån før du starter denne prosessen. For det hjelper ikke å kunne få lånet om 3 måneder om det er nå du trenger det Anonymous poster hash: 15add...155 Så lenge hi har en kontakt som viser at hun har jobb fra juni, så har nok ikke det noe å si fra eller til. Banken kan sikkert gi avdragsfrihet til hun begynner å jobbe. Anonymous poster hash: d314c...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå