Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Hva velger du? Og hvorfor? 1. Fri en dag i uka? (80%) 2. Kortere arbeidsdager? 3. Fri i skolens ferier? Og hvordan skal jeg formulere søknaden for å få dette innvilget? Anonymous poster hash: 08917...cbc
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 jeg jobber 80% og har fri en dag i uka. Jeg tok opp dette på intervjuet jeg. La det bare frem slik at sjefen forsto at jeg elsker faget mitt, men samtidig gjerne vil jobbe redusert noen år nå mens barnet mitt er så lite, og at det hadde vært flott om jeg kunne få en fridag i uka slik at jeg kan ha ungen hjemme med meg denne dagen Fikk tlf fra sjefen dagen etterpå- jeg fikk jobben og alle ønskene mine i forhold til arbeidstid Anonymous poster hash: a3e17...909
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Jeg ville valgt kortere arbeidsdager. Har du små barn? Dersom du søker om redusert stilling på bakgrunn av at du har omsorg for mindre barn, så kan ikke arbeidsgiver nekte deg dette med mindre det fører til store ulemper for arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 08642...01a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Kortere dager slik at dagene i barnehagen ikke blir så lang. Vi er jo to som henter og leverer så dagene blir ikke så lange, men enn så lenge synes vi ni til tre er nok. Anonymous poster hash: 6d5fa...730
Gjest MaJo0812 Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Kortere dager fungerer best her. Hvis du skriver i søknaden at du ønsker redusert stilling for å ta vare på/følge opp egne barn så får du det innvilget. Du har krav på det, 20% permisjon fra stillingen din som du går igjen når du måtte ønske. Eneste er at arbeidsgiver kan bestemme hvordan du skal jobbe 80%. Kanskje de ønsker at du jobber 4 fulle dager og en fri (det gjaldt i mitt tilfelle) eller de godtar at du jobber typ 8-15 hver dag. De må innvilge stillingsreduksjon men kan kreve når du jobber (tidene).
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har vel nr1 men litt nr 2 også. Jobber mye i perioder og har litt mer fri i andre. I periodene jeg jobber mye prøver jeg å få det til at det blir noen korte dager her og der slik at jeg får litt tid med ungene. Vi jobber ikke overtid hver dag hos oss, men det kan hende vi må jobbe noen dager ekstra. Til uka har jeg to dager fri pga at jeg jobbet mer denne uka, det blir deilig. Anonymous poster hash: c9299...dcc
Gjest thricane Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Starter til høsten, kortere dager funker best her, siden vi har skolebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå