Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Hei, har i dag vært å tatt celleprøve og grudde meg voldsomt på forhånd. Skal sies at jeg er 44 år og dermed gjort det mange ganger. Hele seansen tok ca 1 min og undersøkelsen var ingen ting å grue seg for. Hvordan er det bed dere? Synes dere det er fælt eller går det helt fint ? Er som sagt over 40 men denne undersøkelsen blir jeg aldri fortrolig med.... Anonymous poster hash: 03007...4dd
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 tja... Jeg synes det er mer ille å gå å vente på svaret enn akkurat undersøkelsen da.Jeg synes jo det er litt ubehagelig, og jeg begynner alltid å blø, samt at jeg blir øm der resten av dagen.Har kvinnelig lege og føler det ikke ubehagelig sånn sett.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Det går veldig greit synes jeg, biopsien var litt verre. Og koniseringen var faktisk mindre fæl enn biopsien...og nå er jeg frisk
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Jeg gruer meg alltid, men det går alltid helt fint. Tar den hos gynekolog hvert tredje år og har da også innvendig ultralyd av hele bøtteballetten, greit å vite at livmor, eggledere og eggstokker ser bra ut. Akkurat celleprøven er litt ubehagelig, får en sånn litt ekkel følelse akkurat i det han skraper på livmormunnen, men det går greit. Anonymous poster hash: 7186b...956
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Syns det er helt forferdelig vondt. Anonymous poster hash: 1b286...2a7
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Er ett år på "overtid" fordi jeg gruer meg så fælt og har utsatt den. Føder heller en 4kg-baby enn å ta celleprøve. Anonymous poster hash: 66bb6...5e5
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Seriøst?? Jeg kjenner ingenting jeg Gjør heller det enn å gå til tannlegen Anonymous poster hash: 6fc50...367
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Gjør meg ingenting. Celleprøve er piece of cake etter å ha født 2 barn! Synes hverken det er vondt eller ubehagelig (situasjonen altså). Måtte le litt inni meg sist da den søte, unge, barnløse turnuslegen påpekte at det vistes at jeg hadde født 2 barn ja! Men skyndte seg å si at det var her normalt. Da følte jeg meg bra lekker gitt 4 mnd etter fødsel;) så jeg så jævli ut det nede? Anonymous poster hash: 82625...d86
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Jeg var nettopp for første gang til en mannlig lege og tok celleprøve. Stooor forskjell fra hun jeg har vært hos tidligere. Da var det vondt, jeg blødde alltid etterpå og var små kvalm og uvel resten av dagen. Denne gangen her var det ikke vondt, ikke har jeg blødd og alt gikk bare så utrolig mye bedre enn det pleier. Så han må ha vært mye mer forsiktig enn damen. Kvir meg alltid for at noen skal rote nedi der jg, men ekstra denne gangen siden jeg syns det er pinlig med mannlig lege. Men det var ingenting å kvi seg for! Anonymous poster hash: 2cceb...bd2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Synes GU generelt er en meget ubehagelig greie.. Men tar nå timene mine hos gyn i stedet for hos fastlegen. Det er en stoooor forskjell! Merker knapt når gyn graver nedi glufsa Anonymous poster hash: 4608c...ead
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Har også tatt celleprøve i dag. Går nå til privat gynekolog, en dame som er noen år eldre enn meg og veldig hyggelig. Mens jeg er i avkledningsrommet demper hun lyset, og bare det hjelper mye. Hun tar også innvendig ultralyd for å se etter patologi. Jeg slappet helt av. Gruet meg mer hos fastlegen, selv om han er flink og grei. Trives godt med å betale litt ekstra for at GU skal føles mindre ubehagelig. Anonymous poster hash: d0e90...282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå