Gå til innhold

Hvilken hostesaft anbefaler dere til barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 5 år hoster og hoster. Spesielt ille er det etter at han har lagt seg.



Anonymous poster hash: 94bdc...84b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det tørr eller slimhoste? Her i hus har det gått i solvipect. Tror det er det den heter. Den er slimløsende.

Skrevet

Astmaspray. 

Hostesaft hjelper ikke her i huset.



Anonymous poster hash: d2719...1fe
Skrevet

Ingen.

 

Cosylan er den eneste med effekt, men det er ikke noe jeg ville brukt på barn med mindre jeg måtte. Bronkyl kan fungere som slimløsende om barnet er stort nok til å få det i seg. Resten virker ikke.



Anonymous poster hash: 48f16...d5e
Skrevet

Det er slimhoste.

 

Og astmaspray? Det må vel fås på resept av lege?

 

HI



Anonymous poster hash: 94bdc...84b
Skrevet

Astmamedisiner er på resept, ja. Det er Cosylan også.



Anonymous poster hash: 48f16...d5e
Skrevet

Verdt og prøve solvipect da. Den får du uten resept. Jeg synes den er ålreit.

 

Anonymous poster hash: 66160...c6d

Skrevet

Jeg bisolvon virker greit på slim. Og den smaker godt også! Kirsebær😊

Skrevet

 

Ingen.

 

Cosylan er den eneste med effekt, men det er ikke noe jeg ville brukt på barn med mindre jeg måtte. Bronkyl kan fungere som slimløsende om barnet er stort nok til å få det i seg. Resten virker ikke.

 

Anonymous poster hash: 48f16...d5e

Jammen bra du hadde fasiten da. Kan forresten motbevise "resten virker ikke"

 

Anonymous poster hash: 6afe1...a5f

Skrevet

 

 

Ingen.

 

Cosylan er den eneste med effekt, men det er ikke noe jeg ville brukt på barn med mindre jeg måtte. Bronkyl kan fungere som slimløsende om barnet er stort nok til å få det i seg. Resten virker ikke.

 

Anonymous poster hash: 48f16...d5e

Jammen bra du hadde fasiten da. Kan forresten motbevise "resten virker ikke"

 

Anonymous poster hash: 6afe1...a5f

Det er faktisk sant. Du kan like gjerne gi solbærsaft som det skvipet de har på apoteket. Uten resept.

 

Anonymous poster hash: c8640...789

Skrevet

Leder av Oslo legeforening og allmennlege, Svein Aarseth, er skeptisk til hostesaft uten resept.

 

– Hostesaft man kjøper uten resept virker ikke særlig godt. Effekten av hostesaft uten resept er ikke godt dokumentert. Man kan like gjerne drikke vann og kjøpe noen halstabletter, sier Aarseth.

 

Anonymous poster hash: c8640...789

Skrevet

Cosylan er det som fungerer her i huset. Men ønsker du noe reseptfritt vil jeg anbefale denne http://www.fribol.no/hostehals-junior/ ser ut til å minst like god effekt som reseptfrie hostedempende. Men vet ikke helt hvordan den er som slimløsende.

Skrevet

Godt lunka sterk solbærsaft. På meg virkar det bedre enn mixtur.

Skrevet

Bisolvon hostesaft for slim og Fribol hosthals junior med appelsinsmak!

Kan nesten garantere at det vil hjelpe.

Bisolvon har tidligere vært på resept for bronkitt o.l , så den virker ikke mindre fordi at den nå er reseptfri!!!

 



Anonymous poster hash: feb96...31d
Skrevet

Skjær en gul løk i to og legg den i en skål inne på rommet hans om natten. Må lufte godt på morgenen, men funker bra så lenge det ikke er "sykdomshoste"...

Høres rart ut, men det koster ca 2 kr å prøve,..

 

Anonymous poster hash: 290ab...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...