Gå til innhold

Er en årslønn på 332000,- greit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det midt på treet??

Anonymous poster hash: f4128...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok, men ikke mer enn det. Det kommer jo an på hvor i landet du bor. Bor du på et sted hvor det er dyrt eller billig å bo?

Har du en å dele utgiftene med? 

Anonymous poster hash: d136b...1e5
Skrevet

Det er ganske lite, tror jeg. Gjennomsnittlig årslønn i Norge er 489 200.

Årslønna opp 3,9 prosent

Beregnet årslønn for alle ansatte, som er en sammenstilling av årslønn i offentlig og privat sektor, utgjorde 489 200 kroner i 2013. Dette er 18 300 kroner, eller 3,9 prosent mer enn i 2012.

Privat sektor

Ansatte i olje- og gassutvinning hadde en gjennomsnittlig årslønn i 2013 på 764 400 kroner. Dette tilsvarer en økning på 39 300 kroner, eller 5,4 prosent, fra 2012. I finansnæringen og i informasjon og kommunikasjonsbransjen var årslønna også relativt høy, med henholdsvis 681 700 kroner og 624 500 kroner i snitt. I finansnæringen innebærer dette en vekst på 38 400 kroner, eller 6 prosent, fra 2012, mens informasjons- og kommunikasjonsbransjen hadde en årslønnsvekst på 17 700 kroner, eller 2,9 prosent.

Ansatte i industri hadde en gjennomsnittlig årslønn på 489 600 kroner, noe som tilsvarer en økning på 17 300 kroner, eller 3,7 prosent, i perioden. Til sammenligning hadde ansatte i varehandel en årslønn på 433 800 kroner, noe som utgjør en vekst på 14 400 kroner, eller 3,4 prosent.

Til sammenligning hadde ansatte i hotell- og restaurantvirksomhet en relativt lav årslønn med 339 700 kroner i snitt. Dette tilsvarer en vekst på 9 600 kroner, eller 2,9 prosent.

Offentlig sektor

Gjennomsnittlig årslønn for ansatte i staten, eksklusive helseforetakene, utgjorde 509 700 kroner i 2013. Dette tilsvarer en vekst på 4,1 prosent fra året før. Årslønna for ansatte i helseforetakene utgjorde 507 200 kroner, noe som tilsvarer en vekst på 3,9 prosent. Når det gjelder ansatte i kommuner og fylkeskommuner, utgjorde årslønna 452 200 kroner. Det er en lønnsvekst på 3,5 prosent fra 2012.

Skrevet

Kommer jo helt an på hva du jobber med, men i utgangspunktet er det ganske lavt og godt under gjennomsnittet. Jeg er ingeniør og hadde ikke løftet en finger for den lønnen, men igjen, det kommer jo an på hva det er som, og hvor stor stilling det er.

Snittlønnen i Norge i 2013 var på 489 200 kr.

Fra SSB:

Beregnet årslønn for alle ansatte, som er en sammenstilling av årslønn i offentlig og privat sektor, utgjorde 489 200 kroner i 2013.

Anonymous poster hash: f8f5d...0d8
Skrevet

Vi har to inntekter. Så har en og dele utgifter med:)) Vel, Ikke noe billig og bo i Drammen. Men har man en handyman går det meste bra;))

Skrevet

Det er ikke mye. Det er ca det jeg har i assistentjobben min. 

Anonymous poster hash: c79be...eac
Skrevet

Jobber innen varehandel, 100% fast. Hva er dette med SSB? Skulle man hatt høyere lønn??

Jeg har vært i varehandel i 10år.

HI

Skrevet

SSB - Statistisk Sentralbyrå.

Anonymous poster hash: e86d3...8d5
Skrevet

Det et vel en grei lønn, kanskje litt lite om du har høgskole utdanning, igrunn høy om du bare har VGs og 0 ansiennitet

Du vil jo få rundt 20 000 utbetalt i mnd

Skrevet

Har en månedslønn på 22.000 og når utgifter er trekt og betalt så sitter jeg igjen med 4-5000,- så har så jeg klarer meg.

Mannen min tjener ca 40.000,- mnd men merker at jeg kunne gått tjent mere. Er utdannet innenfor markedsføring men får ikke noe jobb:( pga manglene erfaring.

Skrevet

Vil si at det er en årslønn i det lavere siktet, men om dette er hva bransjen du er i betaler og du overlever på det er det vel greit nok! Jeg er utdannet førskolelærer, 3 år høyskole og er nå tilbudt 430 000,- med 10 års ann. Min mann er ufaglært men mye praktisk erfaring og tjener ca 395 000,- i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...