Gå til innhold

Badebalje for 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har dessverre ikke badekar, men en dusjnisje på 90 x 100 cm. Hvilken badebalje vil dere anbefale til en gutt på 3 åring?

Jeg har sett på Stokke sin Flexibath, men syntes den så så liten ut (rommer 39 L)? I tillegg har jeg sett på Europris sin som romer 60 L, noen som har erfaring med denne?

Anonymous poster hash: 8b4b2...494

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en på europris med bunnpropp i. Den va romslig:)

Skrevet

Vi brukte bare en svær svart plastbalje fra type bygg mix! Den tok nok Ca 50 liter og min 4 kan fint bade i den enda. Nå bruked den ute da vi har fått badekar inne.

Skrevet

Vi brukte bare en svær svart plastbalje fra type bygg mix! Den tok nok Ca 50 liter og min 4 kan fint bade i den enda. Nå bruked den ute da vi har fått badekar inne.

Høres sikkert greit ut, men jeg vil ha en med propp i slik at vannet lettere kan tømmes ut av denne.

Skrevet

Flexibath blir for liten. vi hadde den til ca 2 år, da ble den litt ustø og liten.

har en svær balje fra babyshop, og tror den er veldig lik en de har på europris. den går akkurat inn i dusjen!

Skrevet

Flexibath blir for liten. vi hadde den til ca 2 år, da ble den litt ustø og liten.

har en svær balje fra babyshop, og tror den er veldig lik en de har på europris. den går akkurat inn i dusjen!

http://europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=E0501&artnr=114005&qm=sym,3,0,0,0,0

Her er baljen fra Europris. Er det propp i den fra Babyshop?

HI

Skrevet

http://europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=E0501&artnr=114005&qm=sym,3,0,0,0,0

HI

Den har vi ;)

Der bader både store og lillebror oppi. Litt trangt når de er sammen, men stor stas og veldig gøy :)

Anonymous poster hash: a1d72...93a

Skrevet

Europris sin med propp i bunnen. Min gutt på 4, 5 bader fortsatt i den :-)

Skrevet

Europris sin med propp i bunnen. Min gutt på 4, 5 bader fortsatt i den :-)

Takk for at du deler din erfaring. Jeg tror vi skal sjekke ut den baljen på Europris i morgen. :)

Skulle ønske vi hadde badekar....

Skrevet

Hva med å se på en slik bibabath? greit nok at de er litt dyre, men veldig praktisk. mamma kjøpte en slik til barnabarna siden de ikke har badekar og den funker supert. Får fint plass inni en standard dusj og slås sammen så den kan bli lagt vekk i et skap eller lignende. Den har passet like fint til min på 2 som til søstern min sin på 6 ;) 

Har brukt den ute som badebasseng på sommern også. Ser den kommer i forskjellige str også.

http://lekmer.no/bibabath/

Anonymous poster hash: 8b5e4...adf
Skrevet

Hva med å se på en slik bibabath? greit nok at de er litt dyre, men veldig praktisk. mamma kjøpte en slik til barnabarna siden de ikke har badekar og den funker supert. Får fint plass inni en standard dusj og slås sammen så den kan bli lagt vekk i et skap eller lignende. Den har passet like fint til min på 2 som til søstern min sin på 6 ;) Har brukt den ute som badebasseng på sommern også. Ser den kommer i forskjellige str også. http://lekmer.no/bibabath/ Anonymous poster hash: 8b5e4...adf

Jeg så faktisk på den. De er kjempefine, men jeg kom frem til at jeg ønsket noe som var lett å rengjøre iom at vi skal bruke baljen hver dag.

Men enig i at de må være supre ute om sommeren. :) Uansett, takk for tips.

HI

Skrevet

Den så veldig lik ut den fra babyshop, bare mye billigere!

det er propp i den vi har også.

HI

Skrevet

Ja, Europris sin er genial. Hvit med beige bunnpropp

Anonymous poster hash: 78c38...f3d
Skrevet

Min 3 åring bader i IKEA sin badebalje og er veldig fornøyd;) så lenge det er vann og leker er vel de fleste barn fornøyd. Ellers så har hun begynt å dusje innimellom og synes dette er veldig stas.

Anonymous poster hash: 18105...64d

Skrevet

Min 3 åring bader i IKEA sin badebalje og er veldig fornøyd;) så lenge det er vann og leker er vel de fleste barn fornøyd. Ellers så har hun begynt å dusje innimellom og synes dette er veldig stas. Anonymous poster hash: 18105...64d

Vi har ikke badekar så gutten vår har dusjet i over et år nå. Pga eksem så har vi nå fått anbefalt å la han ligge i oljebad etter dusj hver dag. Gutten vår elsker å dusje.

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Svigerinnen min har et barn med hissig atopisk eksem, og må bl.a. alltid smøre seg inn med olje når hun dusjer, hun trenger ikke å bade...Hvis gutten din elsker å dusje ser jeg ingen grunn til å slutte med det? Jo lengre han er i vann, jo verre er det for huden, og oljen i vannet legger seg jo bare på overflaten av vannet, så det vil jo bare feste seg på kroppen i det han går inn og ut av balja. Kan like gjerne smøre ham inn med olja?

For øvrig hadde min svigerinnefått beskjed fra hudlegen om at det ikke var alle oljer som var bra for huden...

Skrevet

Med eksem hadde jeg vært veldig skeptisk til å la barnet ligge i et oljebad hver dag. Det beste er når det er absolutt er nødvendig å bare ta en rask rotering gjennom dusjen til skitten er borte og heller smøre de verste områdene. Jeg forstår ikke helt hvorfor det blir anbefalt å bruke olje (tenker da på vanlige badeoljer) når man har hudplager. De vanlige oljene ligger jo bare som en hinne på huden slik at huden ikke får puste skikkelig, og det blir vanskeligere å regulere temperaturen. Men det finnes sikkert oljer som fungerer bedre enn andre.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har han mye eksem forresten? Datteren min har atopisk eksem i ansiktet, og jeg har prøvd mange forskjellige kremer fra apoteket. Det eneste som hjalp var kortisonkrem, og det skal man jo ikke bruke for mye av. Men så testet jeg denne, fra helsekosten...og nå bruker vi bare den, hun har vært fin i en måned :) jeg smører hyppig når det blusser opp litt, og ellers rekker det med en gang daglig. Det funker for oss i hvertfall :)

Skrevet

Har en gutt med eksem og vi bader kun en gang i uken...kun en rask dusj ellers. Ca en gang i mnd bader han i "rødt" bad. Husker ikke hva det heter, men har fått det på resept. Det hjelper på eksemen, men balja ser helt grusom ut etterpå...

Skrevet

Vi ble henvist til en svært annerkjent lege i spesialist innenfor allergi og hudproblemer, spesialfeltet hennes er barn. Hun sier at det dessverre er blitt en utbredt oppfatning om at eksembarn ikke skal bade/dusje så ofte, noe jeg også trodde. Det hun sier er at det er viktig å fjerne svette, kremrester og skitt fra huden hver dag. Her er oppskriften jeg fikk som jeg har tenkt å teste ut:

- en rask dusj (ikke veldig varmt vann) der man vasker huden med neautral lotion. Denne masseres spesielt inn på eksemområdene.

- en 15 min bad med NAF badeolje.

- tørke/klapp barnet tørt og rask påfør fuktighet. Vi bruker Aderma exomega som vi er veldig fornøyd med.

Ut fra mitt barns eksem så skal dette vistnok hjelpe og gjøre huden helt fin uten bruk av kortesonsalver. Så da prøver vi det. :)

HI

Skrevet

HI

Den var fin, sånn skal vi kjøpe oss! :-) Takk!

Anonymous poster hash: 25245...95e

Skrevet

Flexibath blir for liten. vi hadde den til ca 2 år, da ble den litt ustø og liten.har en svær balje fra babyshop, og tror den er veldig lik en de har på europris. den går akkurat inn i dusjen!

http://europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=E0501&artnr=114005&qm=sym,3,0,0,0,0Her er baljen fra Europris. Er det propp i den fra Babyshop?HIAnonymous poster hash: 8b4b2...494

Den var fin, sånn skal vi kjøpe oss! :-) Takk! Anonymous poster hash: 25245...95e

Jeg fikk tak i en i dag, i den tredje Europrisbutikken jeg dro til. Den ser superfin ut. Tenker også den kan være fin å ha ute på terrassen om sommeren. :)

HI

Skrevet

Vi har den store fra europris og jenta som nå er 6 år kan fortsatt ta seg et bad i den! Kosta 79 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...