Bustetroll Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Vet at vi er way past Thanksgiving men...Jeg begynner!Jeg er takknemlig for:- At jeg har en frisk liten jente- Hyggelige togførere- Mulighetene jeg har- Alle valgene jeg har- Internett- Varmt vann- Rent drikkevann- Sol- Neglfilen- Nåtidens teknologi- Min vakreste firbeinte dott- Pinsetten- Alle goder jeg får som aleneforsørger- Våtservietter- Blomster! (og frø! )- Livet- At jeg aldri har mistet noen nære (*tvi tvi*)- At jeg lever i Norge!!- DIB! Så må jeg jo legge til at det er MYE mer jeg er takknemlig for. Men lista kan bli vel lang hvis jeg skal fortsette i det evige:D Endret 28. mars 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 At jeg lever i et land med så og si gratis helsevesen, et utrolig sikkerhetsnett om noe skulle skje. At jeg har tilgang på mat og vann med god kvalitet. At jeg har en bra familie og en trofast og god ektemann, i tillegg til verdens beste barn. At helsen er relativt god. At jeg har en god jobb, greie kollegaer og tjener nok til å kunne eie mitt eget hjem og ha alt jeg trenger og noe av det jeg ikke trenger, men ønsker meg. At det er vår i luften og snart sesong for hvitvin på terrassen. Og så utrolig mye mer Anonymous poster hash: 1f8de...bde
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 At jeg lever i et land med så og si gratis helsevesen, et utrolig sikkerhetsnett om noe skulle skje. At jeg har tilgang på mat og vann med god kvalitet. At jeg har en bra familie og en trofast og god ektemann, i tillegg til verdens beste barn. At helsen er relativt god. At jeg har en god jobb, greie kollegaer og tjener nok til å kunne eie mitt eget hjem og ha alt jeg trenger og noe av det jeg ikke trenger, men ønsker meg. At det er vår i luften og snart sesong for hvitvin på terrassen. Og så utrolig mye mer Anonymous poster hash: 1f8de...bde ... Og at jeg bor i et land der jeg kunne være hjemme med baby i nesten et år uten å bli ruinert, og i tillegg få tilbringe deler av den i andre fine land:) Anonymous poster hash: 1f8de...bde
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Veldig mye, bl.a To herlige gutter Gravid med jente Foreldre og svigerforeldre Foreldre og svigerforeldre som elsker å passe barnebarna og som ofte vil ha de med på ting/overnatting Verdens beste mann som gjør alt med hus og barn nå som jeg har bekkenløsning God jobb og gode kolleger Verdens beste venner Nytt hus Ting vi tar for gitt som vann, dusj, mat etc God helse på alle mine nærmeste Når jeg tenker etter, er jeg ekstremt lykkelig selv om livet butter imot innimellom! Har hatt nær familie som har slitt veldig, og det kjennes så utrolig godt ut nå når ting går seg til:-) Anonymous poster hash: a04a1...398
Ugl@ ruger... Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 -min trygge oppvekst -at jeg har kommet styrket ut av de utfordringer livet mitt har bydd på -barna min, både de tre jeg har født og gutten som vokser i magen min - at jeg holdt ut med mannen min de tøffe periodene med krangling, for kjærligheten har aldri vært sterkere enn nå og de siste par årene. -min flotte familie og svigerfamilie - mine gode venner - hjemmet vårt - dyrene våre - livet mitt -mine erfaringer på godt og vondt som har modnet over tid -tryggheten vi har og mulighetene som ligger forran oss - ikke minst at vi er i en meget spennende fase, ikke bare pga babyen i magen, men med et prosjekt som vil bli spennende å jobbe med! - er også takknemlig for at framtiden vår ser lys ut og at vi er i en utrolig heldig posisjon. - jeg tror også at jeg pga mine erfaringer på godt og vondt har et mer ydmykt syn på livet, mennesker og har lært å prioritere de viktige ting, som å leve i nuet, men med tanke om en framtid.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Akkurat nå er jeg mest takknemlig for å ha en mann som tar med seg begge jentene og deres venninner alene på hytta slik at jeg kan bruke helgen på å pleie forkjølelsen og ta igjen jobb. Når han attpå til hadde tint opp sin hjemmelagde lasagne og satt frem en flaske vin til jeg kom hjem nærmer han seg helgenstatus. Anonymous poster hash: 6560b...59b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 - Mine helt enestående barn! Jeg tenker HVER eneste dag på hvor ydmyk og takknenlig jeg er for de fantastiske barna mine. - Mannen min. Som andre har vi ups and downs, men han er min og sammen er vi dynamitt :-) - Mine gode og trygge barndom og oppvekst som har gitt meg allverdens muligheter i livet - Mitt nære og gode forhold til foreldre og øvrig familie - At jeg er født i Norge med all den rikdom det medfører Anonymous poster hash: 32f9e...b9c
Bustetroll Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2014 Akkurat nå er jeg mest takknemlig for å ha en mann som tar med seg begge jentene og deres venninner alene på hytta slik at jeg kan bruke helgen på å pleie forkjølelsen og ta igjen jobb. Når han attpå til hadde tint opp sin hjemmelagde lasagne og satt frem en flaske vin til jeg kom hjem nærmer han seg helgenstatus. Anonymous poster hash: 6560b...59b Åh så deilig! En sånn en vil jeg også ha
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Takknemlig for at jeg bor i Norge, ett av verdens beste land! Jeg er ikke etnisk norsk og kanskje derfor enda mer taknemmlig Anonymous poster hash: b831a...b62
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Ååh det er så mye jeg er takknemmelig for! - At vi bor i det landet vi bor i! Vi vant i lotto den dagen vi ble født i dette fantastiske landet med så mange muligheter. - At jeg har mulighet til å ta den utdanningen jeg ønsker meg, selv om jeg ikke kommer fra en "fin" og akademisk familie med mye penger. - At jeg har møtt en fantastisk mann, og at vi har hele livet framfor oss sammen! - At vi har fått friske barn som beriker vår hverdag. - At vi har mat, klær å gå i, en deilig seng å sove i og tak over hodet. - Vi har frihet til å velge og ytringsfrihet! - At mine barn har store muligheter i framtiden, de får gå i barnehage, gratis skole og mulighet for en solid utdannelse. - At mine foreldre fremdeles lever og er fantastiske besteforeldre for mine barn. Anonymous poster hash: d3341...3d9
*Miss Marple* Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 -for mine tre flotte, friske barn. -for min kjekke og snille mann. -for en trygg og god oppvekst med gode foreldre og søsken. -for våren. -for solen. -for å bo i verdens beste land. -for joggesko til liten skatt. -for å få være hjemme med den samme lille skatten. -for vårt fantastiske helsesystem og sikkerhetsnett til de som ramler utenfor arbeidslivet. -for god helse. -for Pepsi max i glasset og Dumle i magen
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #12 Skrevet 28. mars 2014 For øyeblikket er jeg veldig glad det finnes potetgull. ;-) Men jeg er glad for mannen, at jeg er gravid med min første, at jeg har en fantastisk jobb, gode venner og mine foreldre. Anonymous poster hash: d06c2...66c
BareMas Skrevet 28. mars 2014 #13 Skrevet 28. mars 2014 Er takknemlig for: -sunt og friskt barn -ny baby på vei -supre foreldre og svigerforeldre -min tullete mann -at det er helg -at middagen var klar da jeg kom fra senvakt
Von Hertelhofen Skrevet 28. mars 2014 #14 Skrevet 28. mars 2014 Ungene, huset, bilen, familien, puppene, pengene, jobben, barnetrygden, utdannelsen, barnehagen, god helse, Norge.
Bustetroll Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Keep it comning!Jeg tar kvelden nå, men håper det popper på med flere takknemligheter i løpet av kvelden.Alle trenger å ta 3 minutter til å tenke over hvor godt de faktisk har det. Nå som jeg skal i seng, kom jeg på et par ting til jeg er takknemlig for.Jeg kan legge meg i en myk deilig seng om kvelden. Der jeg har dynetrekk som er så deilig, at jeg til og med har en ekstradyne ved siden av meg, som jeg bare holder i/koser med.Jeg kan selv velge, om jeg vil ha det varmt eller kaldt på soverommet.Jeg kan lukke opp vinduet dersom de blir for varmt, og jeg har en elektrisk dings, jeg kan skru på fullt, i tilfelle det skulle bli for kaldt.. Jeg har i pose og i sekk. Fortsatt, så klager jeg over alt for mye unødvendig. Jeg klager over regn.. men jeg har 4 paraplyer, og 3 regnjakker + en vindtett, vanntett god varm jakke til flere tusen... Og jeg har et hjem å gå til. Et varm seng, tak over hodet!Mener ikke at man til enhver tid skal sammenlikne seg med andre. Man trenger ikke tenke på barn i afrika og få dårlig sammvittighet for godene sine.MEN... Å tenke over tingene, og sette pris på det man har, det gir en stor stor glede Endret 28. mars 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #16 Skrevet 28. mars 2014 Hver eneste dag våkner jeg og er jeg takknemlig for at jeg har et deilig hus å bo i (jeg har i mange år bodd i råtne kjellerleiligheter av billigste sort fordi jeg som alenemor ikke hadde råd til annet) til og med hage har jeg! :-) Jeg har en utrolig flott og snill mann - jeg har aldri møtt en person som er så fantastisk som han og nå skal vi også gifte oss! Har to sunne, friske og blide barn, og ett barn til på vei. Vi har ingen nære som er syke, og jeg har aldri opplevd alvorlig sykdom i nær familie eller blant venner. Jeg har flere venninner som jeg har hatt veldig lenge og som godtar meg som jeg er. Jeg vet at jeg er kreativ og flink i ganske mye. Vi er ikke rike, men har råd til det nødvendige og litt til - og vi har det fantastisk bra! Trodde ikke lykken kunne vare, men nå har jeg hatt det sånn i snart ti år! Livet er herlig :-D I hele oppveksten og ungdommen var jeg deprimert og ville bare dø. Det var grusomt, og jeg vet ikke hvorfor det var slik. Jeg syns det var flaut, og det tok lang tid før jeg ba om hjelp men ingenting av hjelpa jeg fikk, hjalp. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av depresjonene, selv om jeg egentlig ikke vet hvordan det skjedde.... Det gikk så langt at jeg prøvde å ta livet mitt, men er veldig glad for at jeg ikke klarte det. Livet mitt har blitt så uendelig mye bedre enn jeg kunne forestille meg de første 25 år av livet. Jeg kunne ønske jeg kunne nå ut til alle barn og unge som sliter, for å si at det kan gå så utrolig bra, selv om det er helsvart nå.... Det er så fælt og unødvendig med alle som tar livet av seg før livet egentlig har startet! Anonymous poster hash: f0dfa...930
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #17 Skrevet 28. mars 2014 Er takknemlig for mannen min, for at han holder ut med meg & familien min til tross for endeløse krangler & drama. Takknemlig for foster mamma som fortsatt hjelper meg masse når ting skurrer med Bio familien min. naturligvis er det masse andre ting også men det er di tingene jeg er aller mest takknemelig for akkurat nå. Anonymous poster hash: 865b2...2af
*Miss Marple* Skrevet 28. mars 2014 #18 Skrevet 28. mars 2014 Keep it comning! Jeg tar kvelden nå, men håper det popper på med flere takknemligheter i løpet av kvelden. Alle trenger å ta 3 minutter til å tenke over hvor godt de faktisk har det. Nå som jeg skal i seng, kom jeg på et par ting til jeg er takknemlig for. Jeg kan legge meg i en myk deilig seng om kvelden. Der jeg har dynetrekk som er så deilig, at jeg til og med har en ekstradyne ved siden av meg, som jeg bare holder i/koser med. Jeg kan selv velge, om jeg vil ha det varmt eller kaldt på soverommet. Jeg kan lukke opp vinduet dersom de blir for varmt, og jeg har en elektrisk dings, jeg kan skru på fullt, i tilfelle det skulle bli for kaldt.. Jeg har i pose og i sekk. Fortsatt, så klager jeg over alt for mye unødvendig. Jeg klager over regn.. men jeg har 4 paraplyer, og 3 regnjakker + en vindtett, vanntett god varm jakke til flere tusen... Og jeg har et hjem å gå til. Et varm seng, tak over hodet! Mener ikke at man til enhver tid skal sammenlikne seg med andre. Man trenger ikke tenke på barn i afrika og få dårlig sammvittighet for godene sine. MEN... Å tenke over tingene, og sette pris på det man har, det gir en stor stor glede God natt, Bustetrollet, og sov godt. Du er et herlig menneske <3
Bustetroll Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2014 Hver eneste dag våkner jeg og er jeg takknemlig for at jeg har et deilig hus å bo i (jeg har i mange år bodd i råtne kjellerleiligheter av billigste sort fordi jeg som alenemor ikke hadde råd til annet) til og med hage har jeg! :-) Jeg har en utrolig flott og snill mann - jeg har aldri møtt en person som er så fantastisk som han og nå skal vi også gifte oss! Har to sunne, friske og blide barn, og ett barn til på vei. Vi har ingen nære som er syke, og jeg har aldri opplevd alvorlig sykdom i nær familie eller blant venner. Jeg har flere venninner som jeg har hatt veldig lenge og som godtar meg som jeg er. Jeg vet at jeg er kreativ og flink i ganske mye. Vi er ikke rike, men har råd til det nødvendige og litt til - og vi har det fantastisk bra! Trodde ikke lykken kunne vare, men nå har jeg hatt det sånn i snart ti år! Livet er herlig :-D I hele oppveksten og ungdommen var jeg deprimert og ville bare dø. Det var grusomt, og jeg vet ikke hvorfor det var slik. Jeg syns det var flaut, og det tok lang tid før jeg ba om hjelp men ingenting av hjelpa jeg fikk, hjalp. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av depresjonene, selv om jeg egentlig ikke vet hvordan det skjedde.... Det gikk så langt at jeg prøvde å ta livet mitt, men er veldig glad for at jeg ikke klarte det. Livet mitt har blitt så uendelig mye bedre enn jeg kunne forestille meg de første 25 år av livet. Jeg kunne ønske jeg kunne nå ut til alle barn og unge som sliter, for å si at det kan gå så utrolig bra, selv om det er helsvart nå.... Det er så fælt og unødvendig med alle som tar livet av seg før livet egentlig har startet! Anonymous poster hash: f0dfa...930 Åh så glad jeg ble av det! Så flott at jeg er akkurat 25, og føler at alt er på vei oppover! Jeg blir glad av å se eksempler der noen har kommet seg fra bunn, til å elske livet. Det gir meg håp og motivasjon, til å fortsette å være den optimisten jeg er !
Bustetroll Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 28. mars 2014 Keep it comning! Jeg tar kvelden nå, men håper det popper på med flere takknemligheter i løpet av kvelden. Alle trenger å ta 3 minutter til å tenke over hvor godt de faktisk har det. Nå som jeg skal i seng, kom jeg på et par ting til jeg er takknemlig for. Jeg kan legge meg i en myk deilig seng om kvelden. Der jeg har dynetrekk som er så deilig, at jeg til og med har en ekstradyne ved siden av meg, som jeg bare holder i/koser med. Jeg kan selv velge, om jeg vil ha det varmt eller kaldt på soverommet. Jeg kan lukke opp vinduet dersom de blir for varmt, og jeg har en elektrisk dings, jeg kan skru på fullt, i tilfelle det skulle bli for kaldt.. Jeg har i pose og i sekk. Fortsatt, så klager jeg over alt for mye unødvendig. Jeg klager over regn.. men jeg har 4 paraplyer, og 3 regnjakker + en vindtett, vanntett god varm jakke til flere tusen... Og jeg har et hjem å gå til. Et varm seng, tak over hodet! Mener ikke at man til enhver tid skal sammenlikne seg med andre. Man trenger ikke tenke på barn i afrika og få dårlig sammvittighet for godene sine. MEN... Å tenke over tingene, og sette pris på det man har, det gir en stor stor glede God natt, Bustetrollet, og sov godt. Du er et herlig menneske <3 Du og !
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #21 Skrevet 28. mars 2014 Hver eneste dag våkner jeg og er jeg takknemlig for at jeg har et deilig hus å bo i (jeg har i mange år bodd i råtne kjellerleiligheter av billigste sort fordi jeg som alenemor ikke hadde råd til annet) til og med hage har jeg! :-) Jeg har en utrolig flott og snill mann - jeg har aldri møtt en person som er så fantastisk som han og nå skal vi også gifte oss! Har to sunne, friske og blide barn, og ett barn til på vei. Vi har ingen nære som er syke, og jeg har aldri opplevd alvorlig sykdom i nær familie eller blant venner. Jeg har flere venninner som jeg har hatt veldig lenge og som godtar meg som jeg er. Jeg vet at jeg er kreativ og flink i ganske mye. Vi er ikke rike, men har råd til det nødvendige og litt til - og vi har det fantastisk bra! Trodde ikke lykken kunne vare, men nå har jeg hatt det sånn i snart ti år! Livet er herlig :-D I hele oppveksten og ungdommen var jeg deprimert og ville bare dø. Det var grusomt, og jeg vet ikke hvorfor det var slik. Jeg syns det var flaut, og det tok lang tid før jeg ba om hjelp men ingenting av hjelpa jeg fikk, hjalp. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av depresjonene, selv om jeg egentlig ikke vet hvordan det skjedde.... Det gikk så langt at jeg prøvde å ta livet mitt, men er veldig glad for at jeg ikke klarte det. Livet mitt har blitt så uendelig mye bedre enn jeg kunne forestille meg de første 25 år av livet. Jeg kunne ønske jeg kunne nå ut til alle barn og unge som sliter, for å si at det kan gå så utrolig bra, selv om det er helsvart nå.... Det er så fælt og unødvendig med alle som tar livet av seg før livet egentlig har startet! Anonymous poster hash: f0dfa...930 Åh så glad jeg ble av det! Så flott at jeg er akkurat 25, og føler at alt er på vei oppover! Jeg blir glad av å se eksempler der noen har kommet seg fra bunn, til å elske livet. Det gir meg håp og motivasjon, til å fortsette å være den optimisten jeg er ! Så bra!! :-) Det har selvsagt vært utfordringer, men man kommer da igjennom det og har lært at fæle følelser og ting varer faktisk ikke evig :-) Ønsk det beste for deg selv, og snu ryggen til det som ikke er bra for deg. Fortsett å være optimist, og vit at man lærer utrolig mye av motgang :-) Anonymous poster hash: f0dfa...930
Mandala Skrevet 28. mars 2014 #22 Skrevet 28. mars 2014 Jeg er takknemlig for: - de fantastiske høflige, snille, gode og morsomme barna mine - de fantastisk fine og gode bonusbarna mine - verdens beste kjæreste som gir meg mer enn jeg kunne drømt om (ikke materialistisk) - den øvrige familien min - vennene mine som ønsker meg alt godt - boligen min - mulighetene mine for å gå på skole og ha jobb - jeg er ikke rik på penger, men så veldig rik på mye annet. Det som for meg betyr mest
Bustetroll Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #23 Skrevet 29. mars 2014 Hver eneste dag våkner jeg og er jeg takknemlig for at jeg har et deilig hus å bo i (jeg har i mange år bodd i råtne kjellerleiligheter av billigste sort fordi jeg som alenemor ikke hadde råd til annet) til og med hage har jeg! :-) Jeg har en utrolig flott og snill mann - jeg har aldri møtt en person som er så fantastisk som han og nå skal vi også gifte oss! Har to sunne, friske og blide barn, og ett barn til på vei. Vi har ingen nære som er syke, og jeg har aldri opplevd alvorlig sykdom i nær familie eller blant venner. Jeg har flere venninner som jeg har hatt veldig lenge og som godtar meg som jeg er. Jeg vet at jeg er kreativ og flink i ganske mye. Vi er ikke rike, men har råd til det nødvendige og litt til - og vi har det fantastisk bra! Trodde ikke lykken kunne vare, men nå har jeg hatt det sånn i snart ti år! Livet er herlig :-D I hele oppveksten og ungdommen var jeg deprimert og ville bare dø. Det var grusomt, og jeg vet ikke hvorfor det var slik. Jeg syns det var flaut, og det tok lang tid før jeg ba om hjelp men ingenting av hjelpa jeg fikk, hjalp. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av depresjonene, selv om jeg egentlig ikke vet hvordan det skjedde.... Det gikk så langt at jeg prøvde å ta livet mitt, men er veldig glad for at jeg ikke klarte det. Livet mitt har blitt så uendelig mye bedre enn jeg kunne forestille meg de første 25 år av livet. Jeg kunne ønske jeg kunne nå ut til alle barn og unge som sliter, for å si at det kan gå så utrolig bra, selv om det er helsvart nå.... Det er så fælt og unødvendig med alle som tar livet av seg før livet egentlig har startet! Anonymous poster hash: f0dfa...930 Åh så glad jeg ble av det! Så flott at jeg er akkurat 25, og føler at alt er på vei oppover! Jeg blir glad av å se eksempler der noen har kommet seg fra bunn, til å elske livet. Det gir meg håp og motivasjon, til å fortsette å være den optimisten jeg er ! Så bra!! :-) Det har selvsagt vært utfordringer, men man kommer da igjennom det og har lært at fæle følelser og ting varer faktisk ikke evig :-) Ønsk det beste for deg selv, og snu ryggen til det som ikke er bra for deg. Fortsett å være optimist, og vit at man lærer utrolig mye av motgang :-) Anonymous poster hash: f0dfa...930 Det skal mye til før jeg slutter å være optimist!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #24 Skrevet 29. mars 2014 Åh det er så mye:) - Friske og glade barn. - at vi bor i Norge og alle godene det medfører. - at jeg har en samboer som er fantastisk snill og en god far. - at jeg og samboer elsker hverandre. - at jeg for tiden er hjemme i barselpermisjon og får bruke dagene til å bare kose meg. - at bekkenløsningen forsvant 6 mnd etter fødsel. - at jeg har bra helse - at vi har et ferdig oppusset hus etter 6 år - at vi har god økonomi Og mye mer såklart men dette er de viktigste nå for tiden:) Anonymous poster hash: 1a585...75c
LittLykkelig Skrevet 29. mars 2014 #25 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Høres sikkert kvalmt ut for noen, men jeg er takknemlig for troen min. At jeg har en sikkerhet om at det er en Gud som har overblikk og kontroll. En jeg kan be til for styrke og håp. Om det skulle vise seg å være humbug så ville det fortsatt ha gitt meg en sikkerhet og trygghet hele mitt liv. Anbefales! Er selvfølgelig også uendelig takknemlig for samboer, barna våre, slekta, gode venner, mulighetene man har i dette landet, erfaringene mine på godt og vondt, utseendet mitt (selv om jeg er overvektig, vinterblek, litt rynkete, leverposteifarget ettervekst, så er jeg takknemlig for utgangspunktet!) alt vi er så heldige å eie, at vi er friske og at vi lever så priviligert som vi gjør Føler meg ofte uendelig rik selv om jeg har gjeld opp til ørene Endret 29. mars 2014 av Alicia82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå