Gå til innhold

Tåpelig å gi beskjed?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg handlet på butikken i dag, kom jeg over en reklameplakat med følgende tekst: "Sjokolade krone is" og kjente at det faktisk prikket i hele meg av lett frustrasjon. Da jeg skulle betale varene, småpratet jeg med den ansatte i kassen, slik jeg ofte gjør, og nevnte skrivefeilen. Hun begynte å le, på en hyggelig måte altså, og sa at hun skulle ta det med sjefen. Etterpå følte jeg meg litt tåpelig som hadde sagt noe om det, men jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt over slike skrivefeil. Det er ikke lett for skolebarn å lære seg korrekt språk dersom de hele tiden møter grove skrivefeil over alt. Som i butikker.

Hva tenker dere, er det dumt å gi beskjed?

(Og nå kommer sikkert noen til å kommentere alle mine feil ;) )

Anonymous poster hash: 655df...0ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ble sagt med et glimt i øyet var det nok bare morsomt. Enig med deg, jeg.

Anonymous poster hash: 02162...1f3

Skrevet

Hahaha!! Hadde sikkert gjort det selv jeg! :)

Skrevet

Ja, jeg sa i fra med et smil :) Den ansatte "kjenner" meg nok etter hvert da jeg har handlet hos henne mange, mange ganger de siste årene. Småprater ofte litt med henne.

HI

Anonymous poster hash: 655df...0ca
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Sånn kunne jeg også gjort, i enkelte butikker. 

Men viktig å huske på å gjøre det med et smil. 

Skrevet

Bra du sier i fra, og bra du sier i fra med et smil! :D Absolutt ikke tåpelig.

Anonymous poster hash: 2f2b1...505
Skrevet

Hahaha, jeg skulle ønske jeg var like tøff :-) I tre ukers tid har den lokale Rema butikken reklamert for "god og sund" suppe... Arghhh!!!

Anonymous poster hash: 695f3...cc8

Skrevet

Jeg har gitt beskjed i kassen om en vare hvor forseglingen var brutt, kassadamen fikk varen og sa hun forstod og skulle prate med sjefen om det. Noen dager senere så jeg samme vare med brutt forsegling i denne butikken. Dette var en jernvarehandelbutikk, så jeg vet det var samme varen.

Altså, er det bare jeg som er sær eller? Jeg unngår å kjøpe varer med brutt forsegling.

Anonymous poster hash: 1f364...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...