Gå til innhold

De som stod bakerst i køen da..

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

..selvinnsikten ble utdelt.

Si meg, hvorfor er det ofte slik at enktelte mennesker, som gang på gang presterer å kaste stein i glasshus, og gjerne er de som brøler høyest og samtidig synker mest for hver gang, bare overhodet ikke i det hele tatt eier selvinnsikt?

De jeg møter på kan lett deles inn i to grupper:

1. "Hei, jeg irriterer meg alltid over Nav. Alltid. Og jeg legger ut stadige hatytringer mot dem på sosiale medier. Jævla Nav, sier jeg bare! Måtte fanden ta dem. At jeg har levd på dem siden jeg ble gammel nok til å få trygd, er irrelevant, for jeg ska'kke takke noen! Dissa saksbehandlerne altså, det er bare....at det går an liksom. At jeg er frisk nok til å jobbe svart spiller ingen rolle, for jeg gidder ikke betale skatt bare for atte dissa utlendigane (se punkt 2) skal få gratis boliger og Mercedeser! Håh nei! Og hvorfor skal jeg jobbe, når ingen av dem gjør det?"
  2. "Hei, jeg pleier å like å kritisere utlendinger fra jeg våkner til jeg sovner. Legger ut ca. fem innlegg på Facebook _hver_ dag der jeg håner de som kommer hit uten jobb. Selv har jeg selvsagt ikke jobb, og ikke snakker jeg så godt norsk heller at det gjør no, men det spiller ingen rolle for jeg bor jo gratis hos noen slektninger. At andre derimot driver med dette familiegjenforeningstullet sitt, ja det syns jeg IKKE noe om! Ut med dem, sier jeg bare! Men jeg skal selvsagt få bli."

En vakker dag, når jeg har stått opp med feil bein eller simpelthen tatt et glass vin og er (enda) løs(ere) i munnen kommer jeg til å taste inn et svar så tasteknappene flyr veggimellom. Noe sier meg at vi ikke kommer til å være venner etter det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Jeg har faktisk slettet noen av de fra min venneliste, både på nett og i virkelighet.

Jeg trenger ikke grå hår av å irritere meg over tomsinger :P

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Jeg har faktisk slettet noen av de fra min venneliste, både på nett og i virkelighet.

Jeg trenger ikke grå hår av å irritere meg over tomsinger :P

Jeg har også slettet flere. Når de "lik og del!"-greiene går som farsotter på Facebook er det i virkeligheten et dødelig virus. Alle som blir smittet (=liker, og deler) de dør (=bye bye!). Tenker da spesielt på den "Alle utlendinger er fæle, og det er jo hundretusenvis av norske barn som sulter, dessuten har vi verdens verste veier, lik og del om du tør å stå for meningene dine!"-driten som gikk rundt for et år eller to siden. Gud så mange som ble slettet da.

Det som irriterer Patetikum denne ellers rolige fredagskvelden, er en konkret person som svært ofte håner alle andre mennesker i sin egen situasjon. Og som bare ikke for noen pris innser hvem som egentlig er verst. For den eneste grunnen til at han ikke har jobb er selvsagt det norske samfunnet som er teit. Men når alle de andre fra sammen land som ham ikke har jobb, er det fordi de er late og udugelige.

Kjenner det rykker litt i spanskrøret i kveld.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Jeg har forresten en som er overivrig på å legge ut linker om NAV, støtteordninger og div. Personen er uføre selv, jobber svart og snakker høylytt om at det er bra det skal bli vanskeligere å snyte staten?!

Lyset på, men ingen hjemme?

Denne personen har jeg ikke slettet, litt humring må jeg tillate meg i løpet av dagen, he he :)

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Det er jo en klassiker.

Blir med dette som flere andre syndromer: Lett å gjenkjenne, og pasienten har som regel 95% av punktene på check-listen. Dvs. er det først en ting som er galt, har de som regel hele pakka.

Det blir så forutsigbart at det faktisk, til tider, er direkte underholdende.

Skrevet

Jeg sletter sånne jeg også. Eller egentlig har jeg slettet såpass tidligere at jeg ikke har noen igjen av dem.

Skrevet

Blir færre og færre av de på vennelisten. De popper opp i ny og ne når disse "kampanjene" går rundt.

Skrevet

Så godt å vite at jeg da ihverfall ALDRI blir slettet fra lista di snuppa :)  Ellers enig, har slettet mange mange mange idioter pga stunts som du beskriver. Og det har heller aldri kostet meg en kalori å skrive en stygg kommentar til nekene :)

Skrevet

Rydd bort fra lista!

Jeg har også sett meg lei av et par anti- barnevernet typer, hva er alternativet spørr jeg?

Så har vi disse som alltid skal legge ut tragiske dyrehistorier. Sukk.....

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Ja de der anti-barnevernetfolka er fantastiske.

Når jeg leser det de skriver så blir vel ikke akkurat forståelsen for at barnevernet grep inn noe mindre kan du si.

Skrevet

Høres kjent ut. 

Mange slettes, andre føler jeg at jeg ikke kan slette. Men synet mitt på dem blir noe endret, kan man si.

Og jeg har i noen tilfeller ymtet frempå om konseptene kilde- og selvkritikk/innsikt. Eller mangel på sådan.

Andre ganger har jeg i mitt stille sinn ønsket meg at jeg kunne huke av for anonym signering også på Facebook. Så kunne jeg lirt av meg litt av hvert uten frykt for å skade diverse relasjoner for evig.

Skrevet

Jeg har også sånne på vennelista mi. Superhyggelige mennesker, men forferdelig naive og tror alt de leser på Facebook. Og alt de tror må jo deles.

Som regel kommenterer jeg linken de deler. Jeg er ikke dritfrekk, men kritisk nok. Innimellom deler jeg innlegget selv med en utrolig ironisk og spydig kommentar.

Håper at jeg da når litt inn, og at de ( prøver å ) tenker en hel omdreining før de poster og deler slikt i etterkant

Skrevet

Eg har fått overdose av "singel og desperat så legger ut uskarpt bilde tatt ovenfra og ned med trutemunn slik at dei andre single og like desperate venninnene mine kan skrive hjerte hjerte og elsk og fiiiine jenta mi i kommentarfeltet"

Ååååå, det var godt å få ut *stort sukk*

Skrevet

Og jeg fatter ikke at opptil flere av dere til stadighet skal ha meg inn på fb ;)

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Og jeg fatter ikke at opptil flere av dere til stadighet skal ha meg inn på fb ;)

Ved ettertanke; kanskje det er best at du holder deg utenfor.

Du hadde jo ikke gjort annet enn å ta andenebbtrutmunnbilder der puppene kommer til syne.

Hadde blitt så slitsomt å måtte scrolle gjennom alle de daglige bildene dine på newsfeeden vår.

Skrevet

Ved ettertanke; kanskje det er best at du holder deg utenfor.

Du hadde jo ikke gjort annet enn å ta andenebbtrutmunnbilder der puppene kommer til syne.

Hadde blitt så slitsomt å måtte scrolle gjennom alle de daglige bildene dine på newsfeeden vår.

Min selvbio skal hete "Men andenebbet mitt får du aldri". Din kan hete "Når puppene våkner".

Gjest Fru Banderas
Skrevet

"Men andenebbet mitt får du aldri" - jeg dauer.

Hva het forresten forfatteren av originalen? Kom på at det er lenge siden jeg har lest den - og både bør og vil lese den igjen.

Skrevet

Facebook som underholdningsportal er fantastisk. Og det er mange morsomme mennesker på Facebook, meg for eksempel!

Jeg er hysterisk morsom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...